Jack verloopplug mono naar stereo

Origineel geplaatst door dj alpha j
die plug bestaat denk ik niet , zal wel slecht voor de versterker zijn ofzo.
pak gewoon een linker of rechter monokanaal8>

Sjongejonge... heb je deze topic gelezen voordat je met dat antwoord kwam?
(Zie 6 berichten terug...)

Origineel geplaatst door Hanz

zal wel verkeerd lezen , maar stereo jack naar twee mono jacks, is gewoon stereo in twee jacks , is wel een mooie plug verder

:P

laat maar een pic zien van zo'n koppelstukje dan .. want een insert kabel klinkt leuk maar is niet de plug die gezocht wordt ..

trouwens wat is er met matt aan de hand ? de buitenwereld ?

Voor de rest is het idd gewoon een splitter dus 1 mono kanaal naar 1 stereo kanaal (verlies van 3 db !)

Origineel geplaatst door MadR
laat maar een pic zien van zo'n koppelstukje dan .. want een insert kabel klinkt leuk maar is niet de plug die gezocht wordt ..

Ow, had ik niet gezien. Sorry Alpha! :o:

Voor de rest is het idd gewoon een splitter dus 1 mono kanaal naar 1 stereo kanaal (verlies van 3 db !) [/B]

Lijkt me ook, ja.

PS, Sander, volgens mij zou je ook een patchbay kunnen gebruiken (misbruiken?) als je die even slim instelt (parallel, heet dat geloof ik).

11.gif

Laatst gewijzigd:
Matt, je kletst uit je jack... :D

ik denk ook dat matt gelijk heeft. dat iedereen het verkeerd gebruikt lijkt me geen gekke aanname.

maar betekent dat dan dat jack de soortnaam is voor het gat waar een plug in gaat, of toch een typenaam, voor die 8mm stekker. ik vraag het even omdat een jongen op de voetbal jack heet, dan hou ik daar rekening mee bij het douchen.

huh? alleen met een insert kabel kan je van 1 mono jack/tulp naar 2 mono jack/tulp (of 1 stereo, zelf te solderen)

Anders zouden kastjes zoals de Ha400 (behringer) die van 1in 4out maakt toch niet meer nodig zijn?

En all gebruik je de tip/ring voor links en rechts geluid zoals bij een insert-kabel, dan nog komt je bron of op de tip of op de ring binnen omdat je bron mono is.. Apart splittertje kopen ?

Origineel geplaatst door Leo
ik denk ook dat matt gelijk heeft. dat iedereen het verkeerd gebruikt lijkt me geen gekke aanname.

maar betekent dat dan dat jack de soortnaam is voor het gat waar een plug in gaat, of toch een typenaam, voor die 8mm stekker. ik vraag het even omdat een jongen op de voetbal jack heet, dan hou ik daar rekening mee bij het douchen.

Helemaal strikt genomen:
Mannetje -> Jack Plug
Vrouwtje -> Jack
Soortnaam voor het type koppeling-> Jack

(Je hebt nl. ook de soortnamen Mini-jack, Micro-jack)

Vgl. RCA (tulp) of Scart
Mannetje -> RCA Plug / Scart Plug
Vrouwtje -> RCA Jack / Scart Jack
Soortnaam voor het type koppeling -> RCA / Scart

Daarbij, Leo, die paar mm vind je toch zeker geen probleem tijdens het douchen? :kont:
(om maar eens een willekeurige smiley te gebruiken... :D)

Origineel geplaatst door MusiQmaN

je hebt die kabels zeker wel kant en klaar

Die kabel zoek ik niet. Aan weerszijden zou dan moet 1 jack plug zitten. Maar dan zou ik gewoon een stereo jack kabel kopen, dus 1 kabel met aan beide kanten een stereo stekker.

Overigens laat ik het hierbij, bedankt voor de antwoorden.

Origineel geplaatst door sander
Die kabel zoek ik niet. Aan weerszijden zou dan moet 1 jack plug zitten. Maar dan zou ik gewoon een stereo jack kabel kopen, dus 1 kabel met aan beide kanten een stereo stekker.

Overigens laat ik het hierbij, bedankt voor de antwoorden.

ondertussen was me dat al duidelijk. maar ben bang dat dat niet gaat lukken... en waarom zou je dat uiteindelijk willen, zijn vast wel andere oplossingen voor toch?

sucses met de zoektocht

Back