303 gekte...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Bass
Tja alleen is de klank en expressie van die instrumenten een stuk gevarieerder :geslaagd:

Ik zou willen dat jouw posts dat eens waren.... :gaap:

Origineel geplaatst door mono-poly
Nou ik blijf er bij dat ik geen moer van deze verkooppraat geloof.
Als je een synth 3 uur gebruik in 20 jaar tijd verwissel je echt die batterijen niet hoor.

:D
Dat was ook mijn eerste reactie.
Nu ziet die 303 in de ad. als nieuw.

Gelukkig zit de driver cd erook bij, zie rechtsonder 8o)

4350_12.JPG

Ik vind t wel vreemd dat na 1000en nummers met een 909/303 veel mensen die sounds niet zat zijn...

In de 80s was het de Linndrum en DX7 en die hoor je ook bijna niet meer...

Ik bedoel er was een moment dat de Alpha Juno hoover zo vaak voorkwam en op een gegeven moment zwakte dat "gelukkig"ook af..

Niemand verplicht je om (acid)techno met de 303/909 te maken toch? Maak er eens wat anders mee? Dat deden ze namelijk ook in de 80's...

Dat de linn zo populair was is te danken aan de realistische samples en die waren toen helemaal hot. Nu hebben we samplers.

Alpha Juno zo vaak voorkwam? Er is meer tussen hemel en aarde dan house.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou best een echt 303/808/909 willen hebben hoor...

Maar niet voor die belachelijke prijzen van tegenwoordig ook al is dat hun marktwaarde..

Origineel geplaatst door bikkel
No fucking way.....gewoon een hele generatie gebrainwashed met 909 beats, rare pakken en een intellectueel niveau van likmevessie. Gabberhouse was geboren.
way fuking yes... ik heb het over de 'moderne' Bastiaan en Adrie introw tjoen nutuulk dan toch...
een Bertje Smorenburg productie als ik me niet vergis :D

Maar niet voor die belachelijke prijzen van tegenwoordig ook al is dat hun marktwaarde..

Voor de 808 valt het wel mee. Daarom heb ik er ook 1 gehad. Voor die andere is het inderdaad mij ook te duur. Maar aan de andere kant kan je het appraat weer voor dezelfde prijs verkopen dus verlies zal je niet lijden.

R

Origineel geplaatst door sander
Gelukkig zit de driver cd erook bij, zie rechtsonder 8o)

4350_12.JPG

Sander, je begrijpt er niets van. Dat is een tachograafschijf!

hierzo :)
IDD 909 hahaha!

Attachments

• bassie & adriaan - hallo vriendjes.mp3
    332,4 KB · Bekeken: 107
my 2 cts.: Die bekende Roland apparaten hebben allemaal een soort 'wysiwyg' benadering van de klank en als je ze binnen handbereik houdt heb je in een paar tellen wat je wil. Ga maar eens realtime klankmoduleren met een dx-7: onmogelijk. Ik denk dat de meeste tr-808, 909 en tb-303 bezitters hun apparaat 'blind' kunnen besturen na wat ervaring er mee. Van hoeveel andere apparatuur kun je dat zeggen?

Origineel geplaatst door rvooh
investering voor de toekomst?

Je kunt je geld beter investeren in kunst dan in een 303. Ik heb me afgelopen vrijdag door een R&D medewerker die bij NEC in Kawasaki werkt (de Japanse stad, hij was niet op de motor) laten vertellen dat de NEC CPU die in iets gewijzigde vorm in de 303 zit (andere firmware meen ik) een maximale technische levensduur heeft van 35 jaar. Dat heeft met de aftakeling van de aluminium sporen in het silicium te maken. Dus 1982+35=2017. We kunnen dus nog 10 jaar van onze 303's genieten (of om de kritieken lachen dat 'ie veel te duur is).

Origineel geplaatst door RedHat
ze zijn het waard als verzamelstuk, akkoord. sonisch gezien...goedkope alternatieven genoeg.

inspiratie factor mss... maar eerlijk gezegd, seq's proggen op zo'n machien is echt geen 'spontane' bezigheid vind ik.

En uit welke ervaring spreek jij?
Heb je dan jaren een 303, 808 of 909 gehad en geconcludeerd dat je met andere middelen hetzelfde kan bereiken?
of heb je gewoon es Rebirth geprobeerd en gezegd: "nou, klinkt best wel lekker"

het feit dat de vele kloonbouwers nog nooit een exacte kopie van de sequencer gemaakt hebben bewijst hun onwetendheid en onkunde..

krijg ff geen hoogte meer van je rvooh.. in andere topic waar ik een slechte clone afkraak, kraak jij mij af omdat jij mn standpunt niet begreep.. en dan ga je hier tegen de draad in als mensen zeggen dat er genoeg goedkope alternatieven zijn ..

Origineel geplaatst door matador
Je kunt je geld beter investeren in kunst dan in een 303. Ik heb me afgelopen vrijdag door een R&D medewerker die bij NEC in Kawasaki werkt (de Japanse stad, hij was niet op de motor) laten vertellen dat de NEC CPU die in iets gewijzigde vorm in de 303 zit (andere firmware meen ik) een maximale technische levensduur heeft van 35 jaar. Dat heeft met de aftakeling van de aluminium sporen in het silicium te maken. Dus 1982+35=2017. We kunnen dus nog 10 jaar van onze 303's genieten (of om de kritieken lachen dat 'ie veel te duur is).

Dit geld voor alle chips, niet alleen maar voor de NEC cpu.
Komt door het zuur om de transistors te etsen.
Alle chip synths zijn dus ten dode opgeschreven.

=(

Origineel geplaatst door resonance
krijg ff geen hoogte meer van je rvooh.. in andere topic waar ik een slechte clone afkraak, kraak jij mij af omdat jij mn standpunt niet begreep.. en dan ga je hier tegen de draad in als mensen zeggen dat er genoeg goedkope alternatieven zijn ..

dat jij het toen niet begreep had ik door :)

vorige keer zat jij mensen af te breken die software-clones gebruiken, je noemde het gemakzucht, en je publiek bedriegen..

nu zitten hier mensen de 303 af te breken, zonder echt te weten wat het allemaal inhoud.
is volgens mij een heel andere discussie.

dat jij het toen niet begreep had ik door :)

vorige keer zat jij mensen af te breken die software-clones gebruiken, je noemde het gemakzucht, en je publiek bedriegen..

nu zitten hier mensen de 303 af te breken, zonder echt te weten wat het allemaal inhoud.
is volgens mij een heel andere discussie.

ik sprak precies t zelfde tegen als wat jij nu tegenspreekt.. namelijk dat the real thing niet te vervangen is door een software clone.. waarmee je dezelfde overtuigende resultaten zou behalen..

waarop jij zei: geen hond die t merkt..

nu zegt iemand anders dat er genoeg goedkope alternatieven zijn, en zeg jij:

En uit welke ervaring spreek jij?
Heb je dan jaren een 303, 808 of 909 gehad en geconcludeerd dat je met andere middelen hetzelfde kan bereiken?
of heb je gewoon es Rebirth geprobeerd en gezegd: "nou, klinkt best wel lekker"

het feit dat de vele kloonbouwers nog nooit een exacte kopie van de sequencer gemaakt hebben bewijst hun onwetendheid en onkunde.. tadao kikumoto (of hoe heet ie ook alweer) is een miskend genie..
voelt zich waarschijnlijk voor de rest van zn leven gefrustreerd omdat 99% van de mensen de filosofie achter zijn apparatuur niet begrijpt.

maar goed.. heb t idee dat we nu wel aardig op 1 lijn zitten wat dat betreft.. nothing beats the real thing

Origineel geplaatst door resonance
ik sprak precies t zelfde tegen als wat jij nu tegenspreekt.. namelijk dat the real thing niet te vervangen is door een software clone.. zonder dat je overtuigende resultaten zou behalen..
waarop jij zei: geen hond die t merkt..

yeah right dat heb ik echt gezegd :dubbel: NOT!

nee, ik ga niet akkoord, het waren 2 compleet andere discussies:
vorige keer:
ik die me erger aan jouw haat tov mensen die genoegen nemen met een software cloon
deze keer:
ik die me erger aan de haat van andere mensen tov de 303.

Eigenlijk haat ik gewoon haat :eureka:

Als iemand mijn 303 uitscheld, is dat even erg als tegen een gelovige zeggen dat jezus een kinderverkrachter is.
Heeft helemaal niets te maken met de real thing vervangen door software. Wel met respect voor dingen die respect verdienen. Ook al zijn ze onbetaalbaar (EN waarom zou dat toch zijn...)

Origineel geplaatst door matador

ah joh, maak je niet druk, dan is er allang weer iemand die vervangende CPU's maakt. Dat wordt een gat in de markt.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back