fostex 8track ervaring?

2206

www.florisvanhoof.com
is hier iemand die ervaring heeft met een fostex a-8?
wat zijn de + en - punten?
waar moet ik op letten als ik er één koop?
en hoeveel zou ik moeten betalen?
+vooral: kan ik live de 8 opgenomen tracks mixen?

ik heb verder altijd met de nagra 4 gewerkt, maar die was niet van mij :(

pfff... dat was volgens mij fostex' eerste 8 track recorder, als ik het goed heb. deze kan maar 4 sporen tegelijk opnemen jammergenoeg.

ik heb zelf een fostex model 80, die is wat moderner. digitale uitlezing, paar cue points, 8 sporen tegelijk opnemen... werkt erg fijn, klinkt ook heel mooi.

live de 8 tracks mixen ? ja hoor, maar dan moet je gewoon een mixer gebruiken. elk spoor op een input aansluiten.

enkel 4 sporen tegelijk is geen enkel probleem voor mij :)

maar zitten er dus geen volumeknoppen op per kanaal?
enkel outputs? -dat zou tegenvallen...

geen volumeknoppen inderdaad, daar heb jedus de mizer voor nodig. een mixer met 8 mono kanalen moet prima werken hiervoor. onthoud WEL, althans als dat ook voor de a8 zo is: de rocorder loopt maar op 1 snelheid, en dat is SNEL. met een volle 18cm spoel doe je ongeveer 24 minuten. niet erg lang dus !

waarom wil je trouwens live tracks mixen met een recorder ?

waarom geen digitale multitracker ? en hoeveel sporen heb je nodig ? ik heb zelf ook een teac a-3440, 4 sporen op 1/4 inch tape. gebruikt grote spoelen en heeft 2 snelheden. EN volumeregelaars voor input + output.

het zijn alleen wel grote zware apparaten, soms zie je ze voorbij komen op marktplaatsen.

Back