Synth ====> computer

DaanQ8

Ingeburgerd
Even een basale vraag. Ik heb een yamaha S03 en wil deze aansluiten op mijn computer voor midi overdracht en om samples in te kunnen spelen van mijn synth naar mijn computer. Ik heb geen flauw idee hoe dit in zijn werk gaat.

Mijn computer is erg nieuw dus zou dit moeten trekken.
Wat voor kabels zou ik bijv. moeten aanschaffen en wat voor programma (heb nu FL5).

Iemand tips?

Heb je al een midi-interface op /aan je pc?

indien niet moet je dus en midi-interface en 2 midikabel(tjes) kopen.

deze interfaces heb je in alle maten en gewichten. Als je net begint lijkt mij een kleine interface via USB al voldoende.
(vb M-Audio midisport, Edirol .... ea)

mvg

L

ok tanks voor de snelle reactie.

Ik kan dus niet mijn kabels vanuit de synth direct aansluiten op de computer? Die interface is een soort tussenpersoon zeg maar....

Het enige wat ik dus nodig heb is:
1) die Interface
2) Midikabels
3) FruityLoops 5

maar... wil je de geluiden uit je keyboard opnemen in je computer, of wil je het keyboard als midi keys / controller gebruiken om je computerprogramma aan te sturen ?

Beide, en ik wil nieuwe geluiden vanuit mijn computer opslaan op mijn synth.....

dus ik wil aan de ene kant Fruityloops aansturen vanuit de synthesizer en aan de andere kant midi bestanden vanaf de computer transporteren naar de synth.

FL Aansturen vanaf je Synth -> Gebruik midikabels (Out Synth op IN PC). Als je een gameport hebt op je PC kan je daar een speciale midikabel voor gebruiken en anders een midi USB kopen.

Synth aansturen met Out PC op IN Synth met midi kabel

Geluiden opnemen vanaf je Synth in de computer. Out porten L en R vanaf je synth (dus niet je midi port) aansluiten op bijvoorbeeld je line in van je geluidskaart. Hoe deze er uit ziet hangt van je computer af. Dit moet je dus even bekijken.

Volgens mij kun je niet samplen met je S03 dus geluiden (wave files) in je synth gaat niet lukken. Wel het aansturen van geluiden in je Synth. Dus dan maak je gebruik van de klankopwekking van je Synth. Dit gaat via de midiverbinding.

Succes

Vassie :dj:

Back