audigy2 ZS laptop

MusiQmaN

Drummer, tech.
weet iemand of een audigy2 ZS laptop een goede keuze is als interface voor een Compaq Armada 1500c
met 98 (word xp) eraan komt een digital mixer te hangen.

soundblaster_laptop.jpg

alvast dank.

Laatst gewijzigd:
voor games ja, reason kan eventueel ook wel. Maar goed, gezien je laptop specs zal je wel niet al te veel eisen hebben aan je DAWpakket , dus voldoet deze kaart wel.

wat ben je van plan te gaan doen met die laptop? wat zijn de precieze specs? p3 ? 256 mb intern, 40 gb 5400 rpm schijf?

ik wil audio gaan opnemen (of line of digital) de specs van de com zijn:

4 Gb harde schijf
Intel Pentium II processor
96 Mb RAM geheugen

de hardeschijf word vervangen door een grotere (adviesje?) het ram gedeelte zou ik nog kunnen aanpassen omdat deze laptop een apart extra slot voor ramkaarten heeft.

de meer specifieke specs als kloksnelheid en cpu gebruk heb ik nog niet.

audio als in djsetjes ofzo? dan voldoet de geluidskaart ook wel. Voor serieuze audiopnames kan je beter een betere kaart nemen, bv emu, maar die kosten ook stukken meer.

maar als je even op creative leest:
minimum required

* Intel® Pentium® III, Mobile Pentium® III, Pentium M, Celeron - 1.2 GHz, or equivalent AMD® processor, or faster
* Intel, AMD or 100% compatible motherboard chipset
* Microsoft® Windows® XP (SP2) or 2000 (SP4)
* 256MB RAM
* 600MB of free hard disk space
* Available Type II CardBus slot (PCMCIA slot)
* CD-ROM/CD-RW or DVD-ROM drive required for software installation
* Headphones or external speakers (Audio will not play through built-in notebook speakers)

oftewel je laptop is veels te gedateert om deze kaart te accepteren. Los van het feit dat je xp alleen draaiend krijgt met minimaal 192 mb ram intern bij een p2 (moet wel minimaal dan 400 mhz zijn)

zo te zien is dit de karige versie van de emu 1616 cardbuss.

dus check goed het prijsverschil......

mhh.. ok.. het is voor opnames, live wil ik via bijv. abelton, loops mee laten afspelen, die de spds niet aankan qua grootte..dan wil ik de audigy (of zoort gelijke) aansluitne op de digtial mixer.

wat kan ik doen om de laptop te updaten, zodat ie xp draaid en dit soort kaarten kan acpeteren

het gaat dus niet om zomaar ff geluid uit dj setjes, maar als opname proccesor voor demos/loops en als driver om loops te laten weergeven (en opnames natuurlijk)

de prijs is trouwens 40 eruo.

Origineel geplaatst door MusiQmaN
mhh.. ok.. het is voor opnames, live wil ik via bijv. abelton, loops mee laten afspelen, die de spds niet aankan qua grootte..dan wil ik de audigy (of zoort gelijke) aansluitne op de digtial mixer.

wat kan ik doen om de laptop te updaten, zodat ie xp draaid en dit soort kaarten kan acpeteren

het gaat dus niet om zomaar ff geluid uit dj setjes, maar als opname proccesor voor demos/loops en als driver om loops te laten weergeven (en opnames natuurlijk)

de prijs is trouwens 40 eruo.

nieuwe kopen, als 1 die minimaal 1 ghz processor heeft en 512 mb intern geheugen. Je huidige laptop valt niet genoeg te updaten, is te gedateert, bespaar je de moeite,tijd, geld en telleurstelling.

zelf heb ik thuis een laptop met 192 mb ram, 400 mhz processor, die draait reason maar heel erg karig, buffers etc etc laag zetten, maar goed daar is hij ook niet echt voorbedoelt.

check even van alle software pakketten/geluidskaarten de minimale specs en je weet wat je nodig hebt.

Origineel geplaatst door m.u.f.f
nieuwe kopen, als 1 die minimaal 1 ghz processor heeft en 512 mb intern geheugen. Je huidige laptop valt niet genoeg te updaten, is te gedateert, bespaar je de moeite,tijd, geld en telleurstelling.

zelf heb ik thuis een laptop met 192 mb ram, 400 mhz processor, die draait reason maar heel erg karig, buffers etc etc laag zetten, maar goed daar is hij ook niet echt voorbedoelt.

check even van alle software pakketten/geluidskaarten de minimale specs en je weet wat je nodig hebt.

daar heb k het geld neit voor.. iets wat ook nog n btje betaalbaar is bedoelde ik meer.. vandaar ook dat die audigy, me wel wat leek.

dan houdt het een beetje op he :) voor 200 euro heb je al een 2e hands laptop die voldoet aan de benodigde specs.

daar zat ik idd ook al naar te kijken, maar p3 met minc. 1ghz en 512mb zitten allemaal rond de 300 euries

trouwens xp heeft het volgende nodig:

Pc met een 300 MHz-processor of hoger; 233 MHz minimaal benodigd; * Intel Pentium/Celeron-familie, AMD K6/Athlon/Duron-familie of compatibele processor aanbevolen.
128 MB RAM-geheugen of hoger aanbevolen (64 MB minimaal ondersteund, mogelijk beperkte prestaties en minder functies).
1,5 GB vrije schijfruimte*.
Super VGA-monitor en -beeldschermadapter met een resolutie van 800 x 600 of hoger.
Cd-rom-station of DVD-station.
Toetsenbord en Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door MusiQmaN
daar zat ik idd ook al naar te kijken, maar p3 met minc. 1ghz en 512mb zitten allemaal rond de 300 euries

trouwens xp heeft het volgende nodig:

Pc met een 300 MHz-processor of hoger; 233 MHz minimaal benodigd; * Intel Pentium/Celeron-familie, AMD K6/Athlon/Duron-familie of compatibele processor aanbevolen.
128 MB RAM-geheugen of hoger aanbevolen (64 MB minimaal ondersteund, mogelijk beperkte prestaties en minder functies).
1,5 GB vrije schijfruimte*.
Super VGA-monitor en -beeldschermadapter met een resolutie van 800 x 600 of hoger.
Cd-rom-station of DVD-station.
Toetsenbord en Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat.

een laptop met die specs kan je wel goedkoop vinden, mijn top, ga dan voor een A klasse laptop, bv ibm thinkpad. Heb zelf ook een oude ibm, maar is niet stuk te krijgen, plus dat er tot 2003 drivers ontwikkeld zijn voor dit beestje (bv usb 2.0 ), dus dat is ook nog eens een voordeel.

<flamewar modes off>

bespaar je de moeite en spaar voor een degelijke laptop. Die van een jaar of twee drie oud, ongeveer de pentium M series, kun je vinden voor ongeveer 600. Maar dan nog heb je een tweedehands bak die het niet zonder oplappen het nog een paar jaar doet of je moet echt een goed exemplaar te pakken krijgen. een nieuwe dell kost ook niet zo ontzettend veel en zijn net zoals de iets oudere bakken ontworpen voor windows XP. XP draait daar ook gewoon op.

oude bak + XP + audio opname = op het randje (kan denk ik wel als je geen heftige audio software draait maar meer soundrec)
oude bak + XP + abelton = nono

kortom bespaar je een hoop tijd, frustratie en moeite en probeer een nieuwe te kopen

<flamewar modes on>

Mac is zowiezo beter ;)

kijk anders even hier rond, want er zijn meer van dit soort draadjes geweest

tsja, mac is inderdaad beter ;)

maar deze laptop is wel heel erg achterhaald hoor. heb zelf een PII laptop gehad, XP draaide er nog net op, wel heel traag. reason haperde al behoorlijk op dat ding. het is gewoon niet prettig werken.
maar moet het perse een laptop zijn dan ? voor heel weinig koop je al een desktop namelijk.

zeik mode:
Heb sinds half jaar macbook pro, en nog nooit zoveel gezeik gehad met een computer, nieuwe mobo, ander geheugen en nog steeds redelijk ruk ivm. m'n ouwe pc lappie. maar dat terzijde.
tip.
Je hoeft natuurlijk niet de nieuwste software te draaien op je computer.

[OT]dan heb je gewoon een maandagochtend exemplaar. omruilen, en flink dreigen als ze weigeren ;)

ik heb een intel mac, en helemaal geen problemen ermee.[/OT]

en let ook op de specs want de specs voor xp slaan op een desktop, en dat is toch nog steeds andere koek dan een laptop. voor het draaien op een laptop heb je net weer wat hogere specs nodig.

ter illustratie...ik heb een laptop met een amd64(niet mobile ha!*) 3400(snelle harddisks raid), en een computer een amd64 3000(raid en even veel ram zelfde daw tweaks) de desktop kick nog steeds mijn laptops ass... de laptop is even snel als de amd64 2800 van een vriend van me.
*( het heeft zijn voor en nadelen 1.het is zwaarder 2. het wordt heter 3. het gaat sneller 4.de battijen zuipen)

Je kan natuurlijk eerst kijken of je host(live) goed draait op je laptop in combo met de asio4all driver.
een geluidskaart trekt dit echt niet recht(als ie het op asio4all kut draait dan blijft dat zo).

40 euro is echt cheap voor een pcima kaart...en pcima is de beste optie voor een laptop als je het vergelijkt met usb/firewire.

ok. ff wdingen.

opzich is de kaart perfect dus. zeker voor 40 euro.

het moet een laptop zijn, ik heb trouwens al een desktop.

ik heb mt mac gewerkt, maar wil dat niet meer.

dell ook niet, slechte dingen over gehoord.

is compaq zo slecht dan?

als desktop heb ik er goede ervaringen mee.

perfect voor audio opname, ja, maar nogmaals , de kaart is niet bedoelt voor dit soort dingen, het is meer een game kaart.

ja compaq is niet de beste kwaliteit, pretendeert een a merk te zijn, maar dat valt vies tegen.

Als je dan toch 2e hands gaat kopen, kijk iig naar ibm dan kan je iig wat meer vertrouwen op kwaliteit dan andere merken.

perfect voor audio opname, ja, maar nogmaals , de kaart is niet bedoelt voor dit soort dingen, het is meer een game kaart.

ja compaq is niet de beste kwaliteit, pretendeert een a merk te zijn, maar dat valt vies tegen.

Als je dan toch 2e hands gaat kopen, kijk iig naar ibm dan kan je iig wat meer vertrouwen op kwaliteit dan andere merken.

een game kaart met audio ingangen, digital ingang???

bm is trouwes jammergenoeg erg slecht vertegenwoordigd op de 2ehands mart met een 200 euro budget...:( andere merken beter dan compaq? k kijk nu naar min. 500mhz, 512mb ram, x aantal bs hd, intel 3, mobile of celeron, en als t ff kan dvd of cd rw...

'k ben best wel tevreden over m'n Audigy Notebook.

Alleen dat ik zo graag is pro tools zou willen uitproberen,
Maar ja, da's iets anders...

Je kan met de surround output tot 3x2 uitgangen naar je mengtafel sturen.

Je kan de wave output ook opnieuw opnemen...
zo neem ik die DRM audio files terug op.

Verder is de ingang digitaal aangesloten op m'n falcon mixers.

Wat je wel moet weten is dat de Audigy Notebook
minstens XP moet hebben,
'k heb het op een WInME geprobeerd en dat lukte niet!

Back