Mono synt contest

bij multitracken denk ik aan de oude manier.
elke track speel je met de hand in zonder gebruik te maken van quantisering, loops en dergelijke.

daar gaat track 3, bye bye kenton pro solo

zoveel lfo's envelopes en vco's gebruiken als je zelf wilt!!
een modulaire synth is in dit geval geen monofone synth.
laten we afspreken dat de gebruikte synth een vaste configuratie heeft.(dus niet is uit te breiden met modules)
arp 2600, synthi's, korg ms... mogen dus gewoon meedoen.

Origineel geplaatst door synthiaks
Gaan we hier officieel iets mee doen?

nah lijkt me meer voor de gein, toch ?
maka mij niet uit hoor daar nie van.
we moeten eerst de regels door hebben.

we hebben al ehh ff denken:
-geen modulaire synths, hooguit semi modulair.
-geen fx naast een beetje reverb of delay.
-niet layeren, detunen, door kyma halen,

ter discussie:
-sampelen ja of nee ?
-trigerren van de mono door sequencer ja of nee

en alles wat ik mis.

ik zou zeggen nee, het is meer aan de mono eigen dat je het zo "hands on " en primitief mogelijk houdt.
daarbij komt dat als je sampelt je polyfoon kan gaan spelen hetgeen het monofone karakte rvan de ....jawel.....monofone synth teniet doet.

En als ik percussie uit die monosynth wil halen en dat een beetje lekker weg wil zetten, hoe moet je dat doen? Alles met de hand inkloppen en maar hopen dat 't klinkt..? 't zou een lekkere groove kunnen geven :L

zo heb ik net een drum beatje (juch kuch) in elkaar geflanst zij het dan wel via de ex5 pattern sequencer

Ow wat wordt het weer moeilijk gemaakt allemaal.
Eén monosynth, één kurkdroge audio-multitracker, één effectprocessor voor wat delay of verb en thats it.

BASICS. Je doet met deze middelen wat je wil.

Das toch de lol ervan man :)

En je mag gewoon een bar sampelen en deze tig maal herhalen met je audio sequencer. Das geen probleem. Maar zullen we een sequencer/externe arpeggiator wel of niet toestaan? Van mij hoeft het niet. Gewoon effe met je vingers naar bijv een basslijntje zoeken en dan snel op record drukken ga ik in iedergeval doen.
Kwa geluid maakt dat natuurlijk niet uit.

Origineel geplaatst door synthiaks
arp 2600, synthi's, korg ms... mogen dus gewoon meedoen.

En de Ea-1, pulse, prophecy en de rest van dat soort mono VA's?

Origineel geplaatst door Blinx

En de Ea-1, pulse, prophecy en de rest van dat soort mono VA's?

Hoho, de Pulse is geen VA maar een echte analoge synth! En dit beestje ga ik waarschijnlijk gebruiken om een nummer te maken. :D

Origineel geplaatst door Arveyman

Hoho, de Pulse is geen VA maar een echte analoge synth! En dit beestje ga ik waarschijnlijk gebruiken om een nummer te maken. :D
oops....:stupid

Mij lijkt het een vet idee!

wel quantisen etc. toestaan, als het geluid van je synth maar origineel blijft en niet door 20 plugins gaat.

unlimited tracks van 1 synth
quantisen mag
waarom niet layeren? het gaat erom aan te tonen hoe flexibel je kan zijn met maar 1 stem, 1 synth. Layeren is een manier om met heel weinig toch creatief heel veel te doen.

lijkt mij dat we dat kunnen toestaan, maar dat is mijn mening.

Ik doe in ieder geval mee met mijn MS10

dit is ook meteen mijn instap in audio sequencing want normaal doe ik alles in the realm of midi en neem ik op het eind de hele mix op 2 sporen op!

coole uitdaging, laten we het gewoon het karakter van de voicegreetz geven, een thread waarin iedereen zijn nummers kan posten met wat uitleg, cool toch?!

Zullen we dan ook max 3 minuten aanhouden? Is wel lekker met downloaden en beluisteren.

Ja,

Ja,

Als ik denk wat jullie gaan doen dan uh..

Is een beetje raar vindt je ook niet? allemaal een nummertje maken op analoge bak..

Is toch niet leuk? daarom ben ik toch ook niet hier.

kun je net zo goed met z'n allen op een enkele blokfluit gaan....toch??

Back