Mono synt contest

Origineel geplaatst door synthmann

waarom niet layeren? het gaat erom aan te tonen hoe flexibel je kan zijn met maar 1 stem, 1 synth. Layeren is een manier om met heel weinig toch creatief heel veel te doen.

Dat layeren vindt ik geen goed idee. Het is niet een geluid wat je standaard uit de synt krijgt.
Alles moet je op de bak zelf kunnen doen.
Is toch geen probleem?

Ik begin binnenkort.

Re: Ja,

Re: Ja,

Origineel geplaatst door Edgar
Als ik denk wat jullie gaan doen dan uh..

Is een beetje raar vindt je ook niet? allemaal een nummertje maken op analoge bak..

Is toch niet leuk? daarom ben ik toch ook niet hier.

kun je net zo goed met z'n allen op een enkele blokfluit gaan....toch??

Het is gewoon wat anders, we hebben al een samplecontest gehad bijv. wat voor mij nix aan was omdat ik geen sampler heb:)

Dus gewoon een monosynth wedstrijdje en wat mij betreft later een algemene synthesizer contest (va,ra,pc).

ik vind het best als het maar een monosynth is;)
En je mag toch ook wel een oude presetmonofoon gebruiken?

Hey als we nu gewoon effe kappen met discusseren en een nummer in elkaar flansen! Iederen vertelt hoe hij het gedaan heeft..

Eerste opzet regels

Eerste opzet regels

• Maak een nummer door gebruik te maken van één monosynth. Alle geluiden van je compositie moeten uit deze synth komen. (Virtueel) analoog, software* maakt niet uit.
    *bij software synths één synth gebruiken. Je moet multitracken, dus niet voor elke part een aparte synth opstarten. Probeer presets te vermijden.
  • Het is de bedoeling dat je gaat multitracken. Je neemt dus steeds een apart spoor op. Eerst kick, dan snare, hat, bas, lead etc. Je mag best met je audio sequencer of sampler patterns van meerdere maten opnemen en deze dan in je (audio) sequencer herhalen. Geen individuele sounds samplen en daar een track mee maken!
  • Max duur 3 minuten.
  • Toegestane effecten: Delay en reverb (en natuurlijk de chorus, ringmod op je synth). Dus geen distortions, phasers, wah, etc. Het geluid moet zo clean mogelijk zijn.

Laatst gewijzigd:
doen zelfgemaakte softsynthjes ook mee? in synthedit. misschien dat we daarin een simpel VST plugin kunnen bouwen en dat iedereen het daarmee moet doen?

Ik ga me aan alle regels van OnAcid houden behalve het niet samplen. Als je mag mutitracken en copypasten dan vind ik dat je ook mag samplen;

Mijn criterium is: het hele nummer zou theoretisch exact nagemaakt moeten kunnen worden met slechts een midi (of cvgate) sequencer en een X aantal exemplaren van dezelfde synth. Dat is toch duidelijk? Dat betekent ook gelijk dat je NIETde detuning, filters, lfo's en env's van je sampler mag gebruiken, maar WEL de ingebouwde distortion van je monosynth. Prima als andere mensen volgens andere regels willen werken, als je het maar uitlegt; het is toch niet echt 'n wedstrijd, meer 'n experiment. Waar je 'n hoop van kan leren.

Nu heb ik niet al teveel verstand, en al helemaal niet van multitrekken8o) Maar als er iemand geintresseerd is in een kortstondig samenwerkingsverband neem ik graag de MiniMoog of de Arp Avatar mee...:walker:

Origineel geplaatst door lo-fi
Ik ga me aan alle regels van OnAcid houden behalve het niet samplen. Als je mag mutitracken en copypasten dan vind ik dat je ook mag samplen;

Dat bedoel ik ook, maar dat je geen individuele geluiden gaat samplen. Of je nu een 4maats loop in je sequencer of sampler opneemt, daar is weinig verschil in.
Het gaat er toch meer om wat voor geluiden je uit 1 synth kan halen, toch? :)

Als iemand nog op-, aanmerkingen of goeie ideeën heeft, graag. Ik wil morgen de definitieve richtlijn online zetten zodat we dit weekend al kunnen beginnen.

Ja maar als ik in m'n sequencer een "clap" opneem en dat achter elkaar zet heb je ook het idee van een sampler.. dus, tja.. :)

individuele sounds...

individuele sounds...

Uhm ff over het samplen van individuele sounds, kijk, een basslinetje speel ik wel ff in, maar als ik een kick sample zou het wel makkelijk zijn als ik die gewoon met sequencer/multitrack op de tel zet waar ik um wil hebben, snappie? zodat ik een beetje een strak ritme krijg. Of is niemand het daar mee eens?

gebruik gewoon je fantasie:)
het hoeft toch niet superstrak te gaan, het gaat er meer om dat je laat horen wat je Synth kan.
je ken wel een soort van simpele begeleiding maken maar als iedereen met z'n sampler/sequencer allemaal retestrakke beats inelkaar gaat zetten heeft dat niet echt meer met de synth te maken.
Eigenlijk is ambient/minimale electronische muziek hier ideaal voor.
Het enige wat ik als begeleiding ga gebruiken wordt de puls van een lfo.
daar kan je het ritme mee bepalen en over het algemeen nog strak ook zonder dat je een sampler of sequencer nodig hebt;)
laat het maar lekker organisch klinken.

het gaat er toch om dat alle geluiden die je gebruikt maar uit 1 en de zelfde monosynth komen...
uiteraard mag je sequencen... lijkt me logisch
en verder, geen fx of equalizing etc.. gewoon rechtstreeks uit de bak en dit gaan multisamplen/tracken.

en toch blijf ik erbij dat een contest zou moeten gaan tussen mensen met de zelfde monosynth... hoe kun je anders controleren of het echt maar met 1 synth gedaan is?...
maar goed... 8)

Back