Mono synt contest

Echt gaaf. Mijn favoriet gaat met name uit naar Funlab. Die is gewoon echt Wack. Zulke shit is me nou nooit gelukt. Iemand tips voor het maken van ritmepartijen? Persoonlijk m'n slechtste kant.

Strakke (6)track! :okdan:

Sander, toptrackie. Krijg gelijk weer zin in die oude spelcomputers en hun houterig rennende poppetjes waarmee je allerlei hindernissen moet ontwijken. :D

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Iemand tips voor het maken van ritmepartijen? Persoonlijk m'n slechtste kant.

mischien zou je eerst een ritme track kunnen inspelen met je normale drummachine als referentie. vervolgens ga alle geluiden namaken en precies daar plaatsen waar ze in je ritme track voorkomen totdat alle drum geluiden zijn vervangen door je monosynth sounds...
ik heb het wat omslachtiger gedaan... hoewel...?! hehe :D

Ok, ik heb de knoop doorgehakt. Er gaat iets komen uit m'n Pulske :D
Weet niet hoeveel tijd ik ervoor nodig heb, maar het gaat komen. Pulse only, nul komma nul effects...

damn ik heb ook een track maar krijg hem niet ge-upload, wachtwoord fout melding, ksnap er niks van
moet ik een apart wachtwoord hebben of zo ?

ok ergens dus effe een dump plaats zoeken

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Ok, ik heb de knoop doorgehakt. Er gaat iets komen uit m'n Pulske :D
Weet niet hoeveel tijd ik ervoor nodig heb, maar het gaat komen. Pulse only, nul komma nul effects...

Hey wat leuk! Ik ben namelijk ook van plan vanavond met de Pulse een track te maken.. Kijken wat onze creaties worden...

heee heeee, eindelijk
ok mijn track staat op
http://magden_david.tripod.com/synth

alleen een cs30 gebruikt voor de sounds
klein beetje reverb op de drums en arpeggio, de bas is droog

de geluids kwaliteit is vreemd genoeg helemaal niet fijn.
in cool edit klinkt ie prima maar op mp3 is ie erg suckie.

dus wees niet te kritisch, i hope you like it
simpel 3 track deuntje met een vrolijke titel.
ik draag het op aan alle veel te dikke, behaarde, zwetende, militant feministische pruimtabak kauwende vrouwen in deze wereld :engel: :engel: :engel: :engel: :engel: :engel: :engel:

Laatst gewijzigd:
SENK JOE,
hoe was de bas, teveel, te weinig ? bij mij klinkt ie namelijk slecht onder mp3 als wav is ie stukker duidelijker, meer gedefineerd geluid. mp3 klintk als een blikken doos.

misschien is de bitrate iets te laag.. 160 met frauenhofer codec heeft altijd mijn voorkeur. de bas vind ik wel goed werken op mijn boxen, ik weet niet of dit effect zo bedoeld is maar ik neem aan van wel:) misschien dat het met een hogere bitrsate anders klinkt.
ook leuk dat er een track is met bescheiden 'drum' geluiden. Zou het wat zijn, ik zeg maar wat, als het mogelijk is, dat er plots een snoeihard ritme doorheen jast.. of tijdelijk..

suc6

ja dat was de bedoeling
probleem is dat ik ivm scriptie en allerlei gezeik bijna geen tijd heb dus deze heb ik in mijn spaarzame vrije tijd in elkaar gezet. de drum geleuiden die ik had gemaakt waren wel ok voor dit soort minimalistisch gedrum maar breaks werkte er niet echt mee.
als ik meer tijd heb hoop ik dat ik nog zoiets kan doen hij kan wel wat extra's gebruiken. maar wel erg leuk om te doen. valt me nu pas op hoe krachtig de filters van de ms20 zijn. die van de cs30 zijn vreemd, de bas is best krachtig (althans alsikhem in wav hoor die mp3 haalt wel de ballen eruit) maar de cs30 is nooit agressief lijkt het wel. je kan vcf 1 hpf maken en deze linken aan vcf2 net zoals de ms20 maar lang net zo agressief. ik mis mun ms20je wel.

David75, koud spoortje wel ;)
Maar eh.. Klopt het dat hij zo rigoureus is afgekapt aan het einde?

klopt het echte einde eindigd in een niet zo heel virtuouse improvisatie dus die heb ik geliquideerd.

Back