Mono synt contest

André Hazes, er is altijd een plaats voor uitzondering. Jij doet mij een blik Unox knakworst cadeau en een biertje, dan mag jij je Nord Modular gebruiken. Enige voorwaarde is dat je je patches dan alleen 1 stemmig zijn, ok? 8)

Verder komt dus letterlijk alles uit die ene Modular. Je drums, bassline, noem maar op. Ik wacht in spanning. :D

Origineel geplaatst door Blinx
Die trak van de arp axxe klinkt echt lekker, ik vind alleen dat Nintendo achtige geluidje niet zo passen.
welk geluid bedoel je precies...
enne... wat is een 'nintendo geluidje' anyway...?? ;)

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
...Verder komt dus letterlijk alles uit die ene Modular. Je drums, bassline, noem maar op. Ik wacht in spanning. :D
anders ik wel... :D

Noot:

de vergelijking met 8/16 bits computer muziek wordt hier vaak getrokken, maar ik ben van mening ,
dat in (bijna) alle tracks die ik hier heb gehoord en veel meer detail/kwaliteit zit...maar goed, er is altijd ruimte voor verbetering.:)

The Q is de donkere studio ingetrokken met de Korg Mono/Poly MP4...
Binnenkort monotrak.... in dit theater....

8) AH YEAH!

Dat werd tijd, mien waardig persoon :D

Was hem bijna bij je in beslag komen nemen. Zo'n brute synth en dan niet gebruiken.

Ook is het leuk om een track geheel op te bouwen uit een simpele schakeling. Zo wordt de uitdaging nog groter! 'De Mono Osc contest?''
Zo'n schakeling kan gebouwd worden in de meeste [freeware] modulaire soft synths en ook hardware matig

Attachments

• noname1.jpg
    noname1.jpg
    30,1 KB · Bekeken: 95
OK, misschien echt leuk om er eens een << serieuze >> competitie van te maken.

ik stel maar wat voor:

<< bouw een track uit een schakeling van: >>

-een oscillator, PULSE, SAW, TRIANGLE
- octaveringen van deze generator (zoals in het plaatje dat ik heb gepost)
- een filter, met ADSR curve, en CUTOFF en RESONANCE
- een ADSR voor de amplitude
- een LFO

of het nou HARD of SOFT ware matig is.. dat maakt niet uit. Als je de hardware matige mogelijkheden bezit, perfect. Kunnen we gelijk de verschillen tussen HARD en SOFT horen (als die er zijn!)

dus GEEN FX, reverb, delay.

Monofoon hoeft niet IMHO, alleen maar lastig voor accoorden .

suggesties WELKOM.

Dan is het toch geen mono contest meer (zie draadje)...

Enne, de moeite die je ervoor moet doen om akkoorden te bouwen is toch juist bipskoud?! 8)
Maar eh, ik wil zeker wel meedoen hoor, wat het ook wordt.

yep, maar als ik een 9 stemmig accoord wil bouwen met een Monosynth kost dat heel veel moeite en werk, terwijl 'k heel goed weet wat ik wil. Da's een grote belemmering.

Het hele leven bestaat uit belemmeringen :D
Daar wordt je creatief van als de pest. Met monosynths kun je nu eenmaal geen akkoorden spelen. :)
Software gebruikers kunnen natuurlijk altijd vals spelen. Ik niet, want ik heb geen 8 pulsen gelinkt heheh...

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg

ik stel maar wat voor:

<< bouw een track uit een schakeling van: >>

-een oscillator, PULSE, SAW, TRIANGLE
- octaveringen van deze generator (zoals in het plaatje dat ik heb gepost)
- een filter, met ADSR curve, en CUTOFF en RESONANCE
- een ADSR voor de amplitude
- een LFO

of het nou HARD of SOFT ware matig is.. dat maakt niet uit. Als je de hardware matige mogelijkheden bezit, perfect. Kunnen we gelijk de verschillen tussen HARD en SOFT horen (als die er zijn!)

dus GEEN FX, reverb, delay.

Monofoon hoeft niet IMHO, alleen maar lastig voor accoorden .

suggesties WELKOM.

hmm ik mis toch echt de ruis als oscilator. voor de lekkere drum geluiden

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg

Maak dan ff een draadje aan voor dit idee; anders loopt het zo door elkaar.

terug naar de Korg keuken

vooraankondiging

vooraankondiging

Dames en heren,
Hazes is druk bezig geweest op zijnen modular en heeft bijna een klein trackie af. Nog even de finishing touch en uploaden (komt eraan). Heb overigens een patch gemaakt/gebruikt met de volgende modules:

2x osc (triangle, pulse, sine, saw) met pwm
1x ruis osc
1x mixer
2x env (een voor filter, een voor amp)
1X lfo (voor pwm en filter)
1x filter 24dB (lowpass/ bandpass)
1x amplifier
1x chorus

Heb verder alleen de met deze patch geprogrammeerde drumgeluidjes gesampled en in m'n mpc gegooid. Nix nabewerkt.
Zoals gezegd hij komt eraan....:biertje:

Back