Mono synt contest

Met een simpele schakeling [zie vorige posten] heb ik een ruwe schets gemaakt van een nr... just for fun. 't is dus niet monofoon.. maar ja, dat wordt weer gecompenseerd door de extreme beperktheid van de 'synth'.

Ruwe, onaffe versie van het New Age nr. Electric Seal's Paradise

dank voor de positieve reakties! ik heb de smaak wel te pakken. ik ga nog meer monosynth nummers maken met oa. de SH-09, Mono/Poly (en de Minimoog samen met Marten) dus more to come!!!

ik heb de gain van het nummer 3 db omhoog gegooit omdat je geen compressie mag gebruiken kan je dan toch de zachtere geluidjes goed horen, vandaar de rooie ledjes in je mixer ;)

die kick is inderdaad wat dof maar komt vooral niet zo goed over doordat je in de mp3 versie geen onderbuik frequenties hoort.

ik heb nog een monosynthnummer klaar met de SH-09 gemaakt.
Ik heb er een niewe thread voor aangemaakt omdat ik er vanuitging dat je maar 1 inzending mocht doen vanwege het "contest" gehalte.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?goto=newpost&threadid=10453

In hoeverre is dit eigenlijk een echte wedstrijd? met winnaars, prijzen zo'n blok waar je op moet staan met een fles champagne en lekkere wijven enzo...

ik ga er nog meer maken... moet ik die hier posten?

Attachments

• sh-09c.jpg
    sh-09c.jpg
    37,5 KB · Bekeken: 87
ghehe bounce heeft de smaak te pakken... kool, goeie zaak voor deze thread 8)
enne... het volgende trakkie idd hier plaatsen a.u.b. :)
(ik zie bambam al weer in de verte aan komen rennen om mij als a.s. mod terug te fluiten) :D

ik denk dat ik de volgende mono trak met de sci six~trak ga maken... (en dan nutuulk gewoon in monofone stand, dus 6x1)

Ik denk dat het is begonnen met als idee er een wedstrijd van te maken. Nu is het meer een "met beperkte middelen en voorwaarden" je trackie maken. Luisteren, Leren, Zelf Proberen :D

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Met een simpele schakeling [zie vorige posten] heb ik een ruwe schets gemaakt van een nr... just for fun. 't is dus niet monofoon.. maar ja, dat wordt weer gecompenseerd door de extreme beperktheid van de 'synth'.

Ruwe, onaffe versie van het New Age nr. Electric Seal's Paradise

hey naton, dit vind ik echt knap man !
toch nog es iemand die met harmonie om kan gaan !!:okdan:

Origineel geplaatst door JazzMann
toch nog es iemand die met harmonie om kan gaan !!:okdan:

zeker wel jazz... dit is ook typisch DE style des Naton's (die ik overigens klasse vind hoor)...
dat wil natuulk niet zeggen dat de andere trakkies (die mischien minder 'harmonie' bevatten) niet met zeker zoveel dedication zijn gemaakt... :)

Origineel geplaatst door 6 trak
zeker wel jazz... dit is ook typisch DE style des Naton's (die ik overigens klasse vind hoor)...
dat wil natuulk niet zeggen dat de andere trakkies (die mischien minder 'harmonie' bevatten) niet met zeker zoveel dedication zijn gemaakt... :)

Dat is niet eerlijk! Naton weet gewoon wat harmonisch zijn betekend waardoor hij zonder inspanning een nummer inelkaar zet en wij, minderwaardigen, met inspanning voor 100 man aan een niet harmonisch nummer werken omdat wij daar nooit van gehoord hebben :D :duivels:

Lekker nummer Bounce. Ik krijg al kotsneigingen van het woord Roland. Geheel onterecht want dit is freaky stuff! :halleluja

Hier wederom een Monosynth trackje, dit keer gemaakt met de Korg Mono/Poly:
http://www.xs4all.nl/~bounce/bounce_MonoPoly.mp3

Als je de andere 3 Monosynthnummers die ik gemaakt heb nog eens wil horen kan je die op mijn website vinden:
http://www.xs4all.nl/~bounce

Ik vond dit een zinvolle tijdsinvestering omdat er geen betere manier is om je instrument te leren kennen dan er een heel nummer mee te maken. Zo komen de karakteresieke eigenschappen goed naar boven en het is gaaf om te doen.

:okdan: :doei:

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Naton weet gewoon wat harmonisch zijn betekend waardoor hij zonder inspanning een nummer inelkaar zet en wij, minderwaardigen,

aaaaaaahhh wat n compliment.. k heb gewoon veel MSX , arcade spellen gespeeld... en veel Bach geluisterd. En hard geoefend....:D :D maar serieus ik ga je track binnenkort beluisteren Bounce.:)

Origineel geplaatst door bounce

Ik vond dit een zinvolle tijdsinvestering omdat er geen betere manier is om je instrument te leren kennen dan er een heel nummer mee te maken. Zo komen de karakteresieke eigenschappen goed naar boven en het is gaaf om te doen.

:okdan: :doei:

dat vind ik ook.Het is ongelofelijk wat ik al geleerd heb wat betreft mixen, opbouw, geluidswerkingen etc. met deze monosynth thread. :halleluja :hallelujaen ja, ik gebruik software versies maar volgens mij zijn deze soms nog helderder van klank dan de echte.. als ik bepaalde demo's beluister en vergelijk, bijv. van de minimoog.

..........

en je nr. is echt geslaagd, Bounce. Daar zeg ik U tegen..ga zo door! :okdan:

Laatst gewijzigd:
Dit is ook wel een leuke thread voor mensen die zich afvragen hoe een bepaalde synt klinkt. Is toch wel leuker om wat van die tracks te luisteren dan naar wat losse sampletjes.

Met name m'n eerst geposte BubbleBobble tryout was een complete mislukking. En dan raak je dus geïrriteerd tot op het bot. Weer eens voor de Pulse zitten dan. Kick maken, wat percussie... Kolere, moeilijk om het te krijgen zoals ik het wil, maar wel gaaf. En dan komt er dus een nummer uitrollen. Geluiden maken is een, maar de compositie trekken met 1 monosynth, was echt dodelijk moeilijk.
Kortgezegd, het koste veel tijd, maar elke seconde was het waard. En aangezien de meeste monosynths geen effecten hebben past het nog meer bij m'n stijl... Maak de nummers liever droog waarbij de echte klank van een synth naar boven komt. En zoals Sander dus zegt: horen hoe een synth klinkt... Want volgens mijn humble mening kan je net zo goed een SK1 gebruiken als je alle geluiden toch door een Filterbank haalt.

Off the record, een mooie dame mag van mij best wat effect hebben om het wat meer kleur te geven hoor :D

Lekkere trek Bounce! :okdan:

Monosynth contest

Monosynth contest

Origineel geplaatst door sander
Precies, niks extra's gebruiken. Alleen multitracken, niet layeren!!!!. Het geluid moet zo origineel mogelijk blijven klinken.
Bij het contest van het Sonic State forum, was alleen een kleine beetje reverb en delay toegestaan. Wat vinden jullie daarvan?

Ik zou het denk ik doen met m'n Yamaha CS-5.

Ik wil het wel gaan proberen met mijn 'nieuwe' Yamaha CS01 monosynth. Ik multitrack dan met mijn Boss BR8 digitale recording studio. Hoe en waar naartoe moet het dan worden opgestuurd en hoelang mag het nummer duren?:doei:

Maak het zolang je wilt. Het liefst natuurlijk zonder enig effect zodat mensen ook een idee kunnen krijgen hoe je synth kaal zou klinken. Als je een gratis webruimte aanvraagt bij Lycos krijg je 50 mb. heb ik ook gedaan. Gewoon een linkje toevoegen bij je reply :)

Succes, ik ben benieuwd!

Re: Een k-station?

Re: Een k-station?

Origineel geplaatst door ><i
Is dat ook een mono synth als je in mono mode werkt? :D

Dat is een moeilijk punt want waar trek je een grens... Maar wat mij betreft wel. Zolang je de Kstation maar echt als monosynth gebruikt. Anders houd jejezelf alleen maar voor de gek imho.
Niet iedereen heeft een monosynth. Nathon gebruikt bijvoorbeeld reaktor. Dus als je hem als monosynth gebruikt dan ben ik zeker benieuwd naar de resultaten. Uiteindelijk gaat het toch alleen om de uitdaging, nietwaar ;)

Alhoewel, volgens mij heeft Xi een Pulse.... Foei foei, ok... maak maar met de Kstation :D

Back