Juno 2 valt soms uit

SKE

Stamgast
Weet iemand hoe ik dit fix?

Mijn Juno 2 valt uit op het moment dat ik het gedeelte aanraak in de buurt van de pitch bend.
Ook als ik de synth van onder iets optil, valt hij uit en gaat weer aan.
Ik vermoed natuurlijk een los contact punt, maar waar?

De stekker en het gedeelte in de buurt heb ik al gecheckt, dat is het niet.

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
heb je hem al opengemaakt?

Zo niet, en als je er geen ervaring mee hebt... Er slingerd op internet een documentje rond over hoe je m t best kan openmaken en waar je op moet letten... Je zou even kunnen Googlen, ik ben nu op mn werk, ik zal vanavond even kijken of ik t kan vinden...

op www.alphadial.org bij de tips staat hoe je de juno het beste open kunt maken.

Voor de luiere mensen onder ons:

Here's what you do: unscrew the screws that go around the perimeter of the keyboard, that anchor the plastic case. Then loosen the screws towards the back on the bottom that go into little dimples in the metal pan. Then unscrew the few screws on the back that aren't holding any of the interface connectors on. From the back, gently lift up, and then tilt the top of case back. The whole thing should come up and out, trailing bundles of wires.

Ja openmaken is me bekend. Het gaat mij meer om de contactpunten (welke zijn het? ) die los/vuil zijn..

De beste manier om dat te testen is om hem open te maken en aan te zetten, maar dit is uiteraard niet zonder risico's! Doe het alleen als je weet hoe je met electriciteit moet omgaan. Raak geen onderdelen met je vingers aan terwijl de synth aan staat.

Wat ik persoonlijk doe om dit soort losse contacten op te sporen is de synth open maken en aan zetten. En vervolgens met een plastic (niet geleidend) staafjes zachtjes tegen verschillende kabeltjes en componenten tikken en duwen om te kijken of dat invloed heeft op hoe de synth functioneert. Dan kom je er vrij snel achter waar het probleem zit. Zorg terwijl je dit doet dat je ALTIJD schoenen met dikke rubberen zolen aan hebt en nooit met twee handen tegelijk in de buurt van de synth bent. Dus een hand in je broekzak bij voorkeur. Zo verklein je de kans op een dodelijke stroomstoot...

Verder moet je terwijl de synth aan staat losse metalen dingen (zoals schroevedraaiers) uit de buurt houden, zodat ze niet in je synth vallen terwijl hij aan staat.

En nogmaals, wees verdomd voorzichtig!

Groeten,

Rutger

ik heb nog een sloop juno2 liggen voor onderdelen dus jullie roepen maar,......

Back