UltraLite of 828MKII voor mijn doeleinde?

drumndaze

Stamgast
Hi,

laat me even kort mijn situatie schetsen:

ik werk op een Macbook 2.0Ghz, 1 Mb ram met Ableton Live 6 en stuk of drie plug-ins, alles is live gericht ism een "rockband".
Nu wil ik de drummer een click en mix geven, mijzelf ook een mix en tenslotte een losse mix uitsturen naar de PA fronthouse van een 4-tal lijnen.

Aangezien ik momenteel met een geluidskaart zit met maar twee outs wil ik mij dus iets nieuws aanschaffen dat stabiel werkt live. Mijn oog viel op volgende zaken:

*410 van M-audio
*MOTU ultralite
*MOTU 828MKII (ziet er wat uit als een ultralite in full 19" met adat?)
(*eventueel RME fireface 400)

De M-audio heb ik al wat laten vallen aangezien de klank tov de motu volgens verschillende reviews in het niets verdwijnt.
Dus nog even doorsparen...
Omvang van het toestel speelt niet veel rol, ga het toch vast inbouwen in de flightcases om naar de optredens mee te sleuren. Welk van overblijvende geluidskaarten werkt volgens jullie het best voor mijn situatie die ik hierboven heb beschreven en waarom ?

Alvast hartelijk bedankt,
Bart

De ultralite en 828MKII verschillen inderdaad niet zoveel.

De ultralite kan via de firewire aansluiting worden gepowered en mist de dedicated mix outs en ADAT i/o van de 828MKII maar verder is het eigenlijk gewoon hetzelfde apparaat.

Verder heeft de Ultralite niet alle dedicated knoppen op het voorpaneel die de 828 wel heeft.

Als compact de voorkeur heeft is de Ultralite zeker interessant, maar in de studioomgeving is de 828 uiteraard wat interesanter. Denk dat beide apparaten prima kunnen voldoen in jouw geval.

Misschien een Emu 1616M? veel in en uitgangen, super stabiel (pcmcia), een uitstekende klank.
Ik heb er veel reviews van gelezen (future music, music tech, computer music, Sound on sound: http://www.emu.com/news/reviews/
hij komt echt goed uit de verf!

en o ja ik heb er een paar dagen geleden ook een gekocht.. SUPER GELUID :D

ultralite... heb hem zelf ook, en motu+mac=feest (heb al met aardig wat motu's gewerkt, en NOOIT problemen mee gehad. motu wérkt gewoon, wat van sommige andere merken niet constant kan worden gezegd).. dan nog gezwegen over de sound, en allround kwaliteit :)

EDIT.. Geen 1616m. werkt niet met Mac

jep... heb ook een Ultralite aan mijn intel imac hangen... (tnx maks :))
werkt prima, nooit gezeik mee. klank is uitstekend

maar denk je dat je de adat mogelijkheden nodig zal hebben ?

bedankt voor de antwoorden, adat zal ik ms nodig hebben om hem om te zetten naar een alesis blackface als backup voor live maar uiteindelijk is dit ook al achterhaald... (met VHS tapes)
Al bij al hoeft er geen adat op te zitten. Moet gewoon werken live, punt 8)
Kan je die ultralite ook inbouwen in rack ? (zijn er oortjes voor op de markt of is het zelfbouw?)

Origineel geplaatst door elektrovolt
jep... heb ook een Ultralite aan mijn intel imac hangen... (tnx maks :))
werkt prima, nooit gezeik mee. klank is uitstekend

You're very welcome. deze gastjes vliegen de deur uit hier :)

Origineel geplaatst door drumndaze
bedankt voor de antwoorden, adat zal ik ms nodig hebben om hem om te zetten naar een alesis blackface als backup voor live maar uiteindelijk is dit ook al achterhaald... (met VHS tapes)
Al bij al hoeft er geen adat op te zitten. Moet gewoon werken live, punt 8)
Kan je die ultralite ook inbouwen in rack ? (zijn er oortjes voor op de markt of is het zelfbouw?)

er zitten oortjes bij, maar niet op 19" (halve rackspace gok ik). je kan 'em altijd mbv een 'wieg' inbouwen in een 19", maar persoonlijk zou ik dat niet doen. lekker compact apart:)

Ben er aan uit ! Bedankt voor de info allemaal !
Heb een ultralite besteld via maks aangezien ze wel heel sterk staan qua prijs daar.
Hoop dat ik hem snel ga hebben ;-) :dj:

Back