Welke effect is essentieel voor een beginner.

renehelmig

Stamgast
hee hallo,

Zoals te zien is ben ik een vers lid. Ik ben zelf nog niet lang bezig met synths en het ook een bescheiden collectie. Ik moet wel nog effecten aanschaffen om het geheel een beetje lekker te laten klinken. Wat is nu echt essentieel om mee te beginnen.
Ik maak voornamelijk electro, techno, lounge bla bla bla bla, nou heel divers in ieder geval.

ik zou dus graag willen weten wat de essentials zijn. Oh ja, en niet te duur graag want ik ben een arme student (duh)

BTW: excuses voor mijn lompheid als ik al de 865.887.564.998,4453634ste ben die dit vraagt;)

Thank you

wat is niet te duur? voor 200-500 euro heb je wel een hele leuke effectunit tweedehands.
ik zou zeggen kijk eens naar tc electronics en lexicon voor de goede apparaten

essentieel: galm en delay

Die MPX-100 heb je tegenwoordig al voor E140,- tweedehands. Een MidiVerb IV heb je ook voor zoiets, misschien wat meer. Zoek in ieder geval naar 'n bakkie dat goeie reverbs en delays kan doen. Dat zijn toch wel de meest essentiele effecten vind ik. Midi op 'n effectenbak is misschien niet noodzakelijk, maar scheelt wel 'n hele hoop tijd.

om een beetje met allerlei soorten effecten aan te pielen kan je natuurlijk voor anderhalve drol zo'n zoom kopen. ruist als de pest, maar op zich zit alles er dan wel in. naderhand als je je studio uitbreid kan je die dingen altijd nog gebruiken als raar effect over 1 kanaal heen ofzo...

warom scheelt het tijd, heeft dat met de timing van je delay te maken?

Goh, bedankt voor de hulp mensen :-D

Het scheelt tijd omdat je je effect-instellingen in je nummer kan bewaren als je een sequencer gebruikt. In een software sequencer zoals cubase kun je ook je effecten uit een lijst kiezen, wat ook handig is. En inderdaad, de timing van je delay past automatisch in je nummer op de manier die jij wilt. En als extra slagroom kun je ook je effecten vaak in realtime veranderen via midi.