Monitors ophangen aan de muur

vay

Nieuwkomer
Hallo, ik heb al een tijd een set monitors op mijn bureau staan. Nu heb ik ze een tijdje geleden ergens anders neergezet, en ik zou eigenlijk die ruimte nog steeds willen hebben als ik ze terug zet :)

Ik zat dus te denken aan het ophangen van de monitors aan de muur waar mijn bureau tegenaan staat.

Mijn vraag is eigenlijk: is het wel handig om ze aan een muur op te hangen ivm trillen van de muur / buren? Ik weet niet of die wallmounts aan enige demping doen. Ze stonden op een paar aualex mopads op mn bureau.

Een tweede voordeel wat ik wel zie is dat de monitors het geluid schuin naar beneden uitzenden, en dat ik dan minder snel weerkaatsing zal hebben van de muur achter mij

bedankt!

Re: Monitors ophangen aan de muur

Origineel geplaatst door vay
Hallo, ik heb al een tijd een set monitors op mijn bureau staan. Nu heb ik ze een tijdje geleden ergens anders neergezet, en ik zou eigenlijk die ruimte nog steeds willen hebben als ik ze terug zet :)

Ik zat dus te denken aan het ophangen van de monitors aan de muur waar mijn bureau tegenaan staat.

Mijn vraag is eigenlijk: is het wel handig om ze aan een muur op te hangen ivm trillen van de muur / buren? Ik weet niet of die wallmounts aan enige demping doen. Ze stonden op een paar aualex mopads op mn bureau.

Een tweede voordeel wat ik wel zie is dat de monitors het geluid schuin naar beneden uitzenden, en dat ik dan minder snel weerkaatsing zal hebben van de muur achter mij

bedankt!

Volgens mij is nog steeds het beste standaards op spikes en niet aan een muur.

Ik heb alleen geen plaats voor floorstands. Ik zou wel iets van bureaustands willen gebruiken, maar ik heb nog niets kunnen vinden op internet wat handig is ivm ruimte, en ook nog 50cm verhoogt.

ik weet niet wat voor monitors je hebt maar van uitgaande dat het nearfields zijn zou ik ze gewoon lekker recht op je bureau neerzetten met jouw ongeveer een halve meter vanaf.

Ik heb een paar nearfields.

Als ik ze ophang dan heb ik gewoon een stuk meer plek op mijn bureau (zie mspaint), daar gaat het mij om. Maar ik weet niet of trillingen erg 'in de muur gaan' zeg maar

Attachments

• untitled.png
    untitled.png
    4,6 KB · Bekeken: 145
Omdat ik met een raam zit heb als het ware een 'brug' gebouwd, gewoon 4 tafelpootjes en een plank waaronder de mixer staat en waarop de speakers. Scheelt een hoop in ruimte, en je hoeft niets te boren. En onder het plankje een lampie, zodat je je mixert in 't donker ook nog ziet ;) Deze opstelling gebruik al een tijdje en bevalt prima.

stern1.jpg

Edit: Ik moet er nog wel bij zeggen dat ik de plank vanonderen nog wat heb verstevigd met een balk, omdat de versterker erg zwaar is en de plank anders wat doorzakte.

Mooie kozijnen!

Lijkt me wel lastig spelen op die keyboards zo hoog... of haal je ze er dan vanaf?

inderdaad :) JE-ZUS wat een gear ehhehe

Ik heb er ook aan zitten denken om een 'brug' te maken, maar het leek mij behoorlijk gammel als ik zoiets zou gaan maken. Wel handig, want je kan dan NOG meer troep op je bureau kwijt natuurlijk

Back