Memorymoog

SCD

Gearlust [on]
Vraagje voor de freaks: is het ook mogelijk om een getweakte sound op de memorymoog te saven onder een ANDER patchnummer dan waar je in bezig bent???

Boele

Is dus idd mogelijk... :biertje:

Origineel geplaatst door THM
Is dus idd mogelijk... :biertje:

Ja, maar dat je nou zegt "soepel"... nee... :D
Sommige dingen zijn echt spartaans op dat ding, maar gelukkig maakt het *geluid* VEEL goed 8) :halleluja

Nu nog eentje voor mezelf zien te vinden en te bekostigen... :(

Wat je zegt... Superklank hé !!! Er werden (worden) veel slechte dingen over geschreven maar dit is m.i. toch nog steeds top-5 van alle polysynths ooit...
En over dat saven naar een andere geheugenplaats: de Elka Synthex is ook zo'n leuke; één klein verstrooid moment kan je makkelijk een leuke zelfgemaakte patch kosten... (maar 'k zou hem nooit willen wegdoen).

Superklank. Inderdaad.

Om heel eerlijk te zijn heb ik altijd een soort van aversie gehad tegen het Mooggeluid. Dat komt denk ik omdat ik teveel ouwe Tangerine Dream platen heb gehoord... :D De beukende houten sequencerklanken uit hun modular, maar eigenlijk ook de ELP, MMEB en andere Minimoogleads en bassen zijn mij gewoon te bekend in de oortjes. Ik zeg dus absoluut niet dat het fout is of slecht klinkt. Maar *ik* heb het teveel gehoord gedurende een bepaalde tijd in mijn leven.

Maar die Memorymoog is toch een ander verhaal qua geluid, ik wist niet wat ik hoorde gisteren (en ook al een paar keer eerder). Want hoewel ie die vette oscillators heeft klinkt o.a. het filter (mij in ieder geval) heel anders in de oren dan die van bijvoorbeeld de Minimoog. Ook de ADSR's zijn erg "muzikaal". Bovendien nodigt de UI gewoon uit om andere klanken te maken. Sync, FM, de twee LFO's, S+H. Het ding is ook gewoon compleet, in tegenstelling tot de Mini. EN polyfoon natuurlijk :)

Mijn verhaal raakt waarschijnlijk kant nog wal, omdat ik andere Moogs eigenlijk nauwelijks ken: de Source, Prodigy en anderen heb ik zelden of nooit bespeeld/gehoord en misschien klinken die ook wel anders dan wat ik in mijn geheugen heb opgeslagen aan Moog-geluid....

Anyway, de eindconclusie is: SPAREN Boele! :{

De adsr's zijn gewoon de beste die er zijn...

het filter is geen minimoogfilter,maar best heel goed,

source,en prodygy klinkt alemaal vet,en je zou versteld staan hoe vet en punchy een 'cheape' rogue klinkt.

Origineel geplaatst door SCD
Om heel eerlijk te zijn heb ik altijd een soort van aversie gehad tegen het Mooggeluid. Dat komt denk ik omdat ik teveel ouwe Tangerine Dream platen heb gehoord... :D De beukende houten sequencerklanken uit hun modular, maar eigenlijk ook de ELP, MMEB en andere Minimoogleads en bassen zijn mij gewoon te bekend in de oortjes. Ik zeg dus absoluut niet dat het fout is of slecht klinkt. Maar *ik* heb het teveel gehoord gedurende een bepaalde tijd in mijn leven.

Gelukkig, ik ben niet de enige met een Rick-Wakeman trauma die voor mij de hele Moog-sound min of meer verpest... :o:

Origineel geplaatst door Hanz
Gelukkig, ik ben niet de enige met een Rick-Wakeman trauma die voor mij de hele Moog-sound min of meer verpest... :o:

Nou Hans, dan zal de koffie morgen NOG beter smaken! Bovendien heb ik een appeltaart gebakken. ha!

Hoe laat kan ik u verwachten ongeveer?

Origineel geplaatst door SCD
Dat komt denk ik omdat ik teveel ouwe Tangerine Dream platen heb gehoord... :D De beukende houten sequencerklanken uit hun modular, maar eigenlijk ook de ELP, MMEB en andere Minimoogleads en bassen zijn mij gewoon te bekend in de oortjes. Ik zeg dus absoluut niet dat het fout is of slecht klinkt. Maar *ik* heb het teveel gehoord gedurende een bepaalde tijd in mijn leven.

had je dan zo'n beroerde smaak? ik had al genoeg aan de hoezen om ver weg te blijven van dat soort platen. echt nooit gehoord, behalve een enkel niet te vermijden top-pop optreden misschien, maar dan draaide ik snel weg.
ik was meteen gek op synthesizers, maar dat kwam toch vooral door eno bij roxy music en later vanaf diamond dogs bowie.

Origineel geplaatst door Leo
had je dan zo'n beroerde smaak?

:D Tja, als 10-12 jaar oud bent consumeer je alles wat je voorgeschoteld wordt he? Dan ben je je er nog niet zo bewust van. Trouwens, op die leeftijd was ik veel meer gecharmeerd van Pink Floyd, Earth & Fire, Jimi Hendrix, Genesis, Yes, the Beatles etc...
Qua synthesizermuziek was ik vooral TD en Schulze-fan. Oh, en Kraftwerk natuurlijk.

Eno heb ik pas veel later ontdekt.

En kom niet aan de hoezen van Tangerine Dream he! Die zijn erg mooi! :smeris:

Back