Nord rack 2 vs Nord rack 3

Mr Mau

my studio
Hoi,

ik heb een weekje of 2 de nord rack 3 gekocht van iemand hier op het forum. Schitterende machine alhoewel ik nog maar 50% weet hoe die allemaal precies werkt enzo..

mijn vraagje: zitten de sounds van een 2 in de 3? ik heb precies het gevoel dat ik bepaalde sounds mis.
Ik heb namelijk ook die vst DiscoveryDSP die gelijkt op de nord rack 2 en blijken de soortgelijke sounds niet in de 3 te zitten.

Ook krijg ik geen bank erin geladen, een bank exporten is totaal geen probleem maar uppen lukt blijkbaar niet.
RCV mode staat blijkbaar ergens nog aan maar vind dit nergens terug in de handleiding, iemand?

thx!

Volgens mij zijn het echt twee heel verschillende synths.... Ik heb er meer over gelezen op het forum dus misschien moet je wat verder zoeken.

Over de sounds:
Je zult weinig sounds kunnen maken die echt/precies op de nordlead 2 sounds lijken. De nordlead 2 heeft andere convertors en klinkt een stuk rauwer dan de 3

Over je geheugen probleem:
Ik denk dat je memory protect nog aan hebt staan. Daar staat wel iets over in de manual.
(als je op de "synth" knop drukt, dan vind je in dat menu "memory protect" on/off

sla deze settings ook even op met:

"System settings"
"Press > to store"

suc6!

Laatst gewijzigd:
De Nord Lead 3 is een stuk uitgebreider dan de NL 2. De klank is verschillend, en de presets zullen ook ongetwijfeld anders zijn. De sounds van Discovery kun je vast wel redelijk benaderen met de NL3, omdat ze redelijk gelijkwaardig opgebouwd zijn (2 oscs, verschillende filters, gelijksoortige modulaties). De NL3 heeft alleen een hoop meer opties.

Origineel geplaatst door virkaz
De nordlead 3 heeft andere convertors en klinkt een stuk rauwer dan de 2

de 2 klinkt juist rauwer als de 3 :confused:

verder moet je ook discodsp niet gebruiken als vergelijkings materiaal met de nords.. die vst klinkt nergens naar

Origineel geplaatst door resonance
de 2 klinkt juist rauwer als de 3 :confused:

verder moet je ook discodsp niet gebruiken als vergelijkings materiaal met de nords.. die vst klinkt nergens naar

oh pardon, type foutje ;-).. sorry voor de verwarring

de 2 en 3 hebben beide eigen convertors en van een ander type.
én de 2 klinkt rauwer dan de 3

de 2 is hetzelfde als de 1, alleen heeft hij meer functies en stemmen.
de 3 daarentegen is compleet anders. klank (converters), aantal stemmen, interface...

skills dus :) om ongeveer dezelfde sounds te benaderen als de 2

thx, kzal het eens proberen.
en een vst vergelijken met een bak, kan je niet doen hé.. totaal anders.
Ik hou jullie op de hoogte.. bestaat er anders een topic apart voor de nord gebruikers? Mss handig om zo'n topics te starten met tips enzo van de 'meest' gebruikte synths.

Back