Herman Broods Stage Piano

Status
Please reply by conversation.
Re: Herman

Re: Herman

Origineel geplaatst door gemmetje
88 light-weighted keys met lichte, maar fijne aanslag en luidsprekers....
ik heb ooit zoiets gezien, 2e-hands in een winkel, maar dat was volgens mij een wat ouder keyboard (G-nogwat ?), dat qua uiterlijk best wat op 'n stage-piano leek.

Zou best kunnen.. ik zoek het uit! :)

Origineel geplaatst door ykaruz
Had het dan aan Herman zelf gevraagd :biertje:

:biertje: :peukie: ;)

Nou, meer dan 3 jaar later..

Hanz had gelijk, het is de : Roland HP3000 :W

attachment.php

Roland HP-3000, lijkt me... familie van de RD-1000 (Elton John piano) en de MKS-20 pianomodule (het koopje wat je zoekt als je die sound wilt hebben in je studio...), allemaal met de SAS engine.

Nu eentje zien te vinden..

Attachments

• Roland-HP3000.jpg
    Roland-HP3000.jpg
    103,7 KB · Bekeken: 86
Dit is er eentje, maar dan met een beter versterkingsysteem:
http://link.marktplaats.nl/317089887
Het nadeel van die oude Roland bakken is het klavier. Kijk of alle toetsen ook zacht kunnen klinken. Soms knalt er eentje keihard uit, dan moeten dus de contacten vervangen worden. Zelf zou ik gaan voor een modern masterkeyboard en een een P330. Die laatste kun je onder de 100 euro vinden. Of zoeken naar een RD1000 natuurlijk :-)

Die 3500s is ook interessant idd.

Hmm..

Over de P330, ik lees dat wisselende verhalen over, hij zou meer geluiden hebben dan de MKS20 en meer polyfonie, ik zoek hem vooral vanwege de Epiano1, maar meer is nooit weg.

De MKS20 schijnt precies dezelfde chorus te hebben als de RD1000 en HP3000, de P330 iets wat daarbij in de buurt komt.

Zijn er goede argumenten om een MKS20 te verkiezen boven een P300 of andersom?

Bedankt alvast voor je input! :okdan:

MKS20 is de module van de RD1000 volgens mij. P330 is iets nieuwer en schijnt een iets mindere chorus te hebben. Ik heb alleen een p330 en geen mks20 om te vergelijken. De 330 heeft iig die typische SAS-piano en e-piano sound. Naar huidige maatstaven is de pianosound natuurlijk niet natuurgetrouw, maar dus wel erg expressief en nog steeds bruikbaar voor rock/gospel als je dit geluid zoekt. Lees anders ook evt de reviews op http://www.harmony-central.com/

Ik heb een MKS20 geregeld, die moet toch 1 op 1 een kopie zijn van de RD1000, die ook weer familie is van de HP3000, en van die laatste weet ik zeker dat daar de sound in zit die ik zoek.

Ik heb inmiddels hier ook een RD250s staan die ik als masterklavier gebruik, ik moet alleen nog die epiano1 hebben van de RD1000, dan ben ik r-ond. ;) :D :W

Mooi!

Overigens heb ik door de jaren heen nog wel es gekeken (een man mot toch wat) en het lijkt verdikkie wel zo dat een RD-1000 (het monster) nog makkelijker te krijgen is voor een habbekrats dan een MKS-20...

Da's typisch ja, ik zou best een RD1000 willen, maar hij is wel erg groot!

Waar ik nu wel weer nieuwschierig naar ben is in hoeverre de MKS20 en RD1000 dingen kunnen die de HP3000 niet kan en andersom..

Status
Please reply by conversation.
Back