Appelflap of Oliebol!?

Appelflap of Oliebol!?

• Appelflap

Stemmen: 18 43,9%
  • Oliebol

Stemmen: 23 56,1%

• Totaal aantal stemmers
    41
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik had laatst een hele discussie met iemand over het verschil tussen een appelbeignet (zo'n appelrondje in oliebollendeeg dus) en appelflappen (die driehoekige dingen van bladerdeeg).
Ik had het idee dat met oud&nieuw met appelflappen opeens appelbeignets bedoelt wordt en na oud&nieuw zijn het opeens weer die driehoekige dingen.
Maar goed, waar een mens zich al niet druk om kan maken :stupid doe mij maar een oliebol :biertje:

Inderdaad het zijn appel beignets!

Appel flap

appelflap.jpg

Appel beignets

appelbeignets.gif

Een appelbol zou ook lekker zijn. Ipv krenten.

Appelflap gevuld met slagroom. Retevet, onverantwoord ook, maar bepaald niet vies :D

Hmm........ ik denk dat ik een appelbenjee lekkerder vindt, alleen eet ik altijd meer oliebollen. Misschien dat oliebollen minder snel verzadigen.

Uiteraard met een lekker drankje erbij.

Oliebol!!!

Maar er bestaan wel echt lekkere appelbeignets of flappen. Ik kan er alleen niet tegen als
er een stukje klokhuis inzit. Klinkt kinderachtig, maar vindt ik echt vreselijk.:D

De enige soort flappen die ik lekker vind komen uit de geldautomaat.

Doe mij maar een oliebol.

sapperdeflap oliebol....

500 euro flapjes zijn dan weer wel ok

Hé, is dat een traditie in Nederland, dit? Nooit van gehoord. Wel leuk, doe mij maar de oliebollen!

Origineel geplaatst door hermax
Hé, is dat een traditie in Nederland, dit? Nooit van gehoord. Wel leuk, doe mij maar de oliebollen!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oliebol

Dit was eigenlijk niet bedoeld als serieus onderzoek, maar ik ben toch aardig verrast hoe populair de klassieke oliebol nog is :)

Bij ons zijn ze inderdaad vooral op kermissen in trek. Voor vanavond staat alles al vast, maar volgend jaar doe ik lekker mee met de vettige troep!

Oliebollen met van die gele prut erin :{ Daarmee leg je een fundering, daar kan geen beton tegenop.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back