[trance] tinteltrance

Kikker

Stamgast
Hoewel ik meestal dub/regae achtige dingen maak doe ik ook wel eens wat met trance en aanverwante stijlen.
Vind het alleen moeilijk om een hele trance track af te maken.
Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden...

http://www.yousendit.com/download/k4xJb3pvoxN5TA==

Edit: Oja mijn excuses voor de titel, maar ik vul ook gewoon zomaar wat in als ik op moet slaan en toevallig stond er voor mijn neus een pak tintelfruit.

Laatst gewijzigd:
Vreemde track. Maar echt tof! :)

Leuke afwisseling en een onverwacht thema/break. Fris. Hoe heb je dat rond 2:40 gedaan? Netjes die gesidechainde atmosfeertjes. Vind de kick niet lekker. Sowieso kan de hele drumsectie meer naar voren getrokken worden. Die bass sound is leuk, maar mag net iets minder aanwezig zijn. Vanaf ~5:00 gebeurt er niet zoveel meer, terwijl het daarvoor zo dynamisch was, dat is zonde.

Ik vind het potentie hebben. Wel met de nodige aanpassingen, maar het idee is tof.

Met welke gear/softies heb je dit gemaakt?

Hey kikker! Zeeeeeeker niet mainstream! Big thumbs up! :okdan:

Echt wel apart en de basslines zijn echt origneel.:biertje: Sfeer is errug goed! :)
Scapes zijn erg mooi en hebben diepte, en zouden met wat meer laag nog vetter uitkomen. Daarom jammer dat de bassline wat hard is. Mag ietsje zachter denk ik en wat meer in balans met de basedrum, of de bassdrum meer kick geven. (Bedoel het constructief; Ik weet dat het is om een goeie kick en baseline af te stellen.)

Lijkt mij mooi om er bovenop een duidelijke melodie te hebben die je door (het eerste deel) de song voert. En die na de klimax terugkomt... Geluidje wat in de hele song zit, soort feedbacked sonarping (op het einde solo), is heftig , maar doet me wel wat pijn aan de oren.

Keep up the good work; 8)

Groetjes van Tinus
:doei:

Origineel geplaatst door MikeJarod
Vreemde track. Maar echt tof! :)

Leuke afwisseling en een onverwacht thema/break. Fris. Hoe heb je dat rond 2:40 gedaan?

dat is de bas en een synthgeluid die omhoog en omlaag gliden

Netjes die gesidechainde atmosfeertjes. Vind de kick niet lekker. Sowieso kan de hele drumsectie meer naar voren getrokken worden. Die bass sound is leuk, maar mag net iets minder aanwezig zijn. Vanaf ~5:00 gebeurt er niet zoveel meer, terwijl het daarvoor zo dynamisch was, dat is zonde.

Ik vind het potentie hebben. Wel met de nodige aanpassingen, maar het idee is tof.

ik zit hier helaas met 2 peipkleine pc speakertjes muziek te maken, ik hoop dat ik 'm van de week nog even kan afmixen op de monitors van een kennis.
na 5:00 probeer ik een beetje af te bouwen maar misschien is ie daar idd wel een beetje saai

Met welke gear/softies heb je dit gemaakt?

host: FL Studio
vst's: Sytrus, 3xOsc
fx: OhmBoyz, GlaceVerb en wat standaard FL effectjes

eigenlijk wel een relaxte track vooral na de break...:L ik mis alleen nog een booming bas

nou is naamgeving ook niet mijn beste ding maar ik heb deze track echt al een paar dagen niet geluisterd omdat het tinteltrance heet:confused:

ga zo door!

Origineel geplaatst door Lukast
eigenlijk wel een relaxte track vooral na de break...:L ik mis alleen nog een booming bas

nou is naamgeving ook niet mijn beste ding maar ik heb deze track echt al een paar dagen niet geluisterd omdat het tinteltrance heet:confused:

ga zo door!

hahaha
excuses ik zal hem nog wat aanpassen (o.a. de kick drum) en dan zal ik hem ook een fatsoenlijke titel geven 8)

Back