Loop Sampler gezocht

ArtsMusic

Ingeburgerd
Beste vrienden :)

Ik heb een heel specifiek probleem: Ik draai een livesetup op mn laptop, ableton live, en daarin heb ik dan Nativge Instruments Guitar Rig draaien, omdat daar een geweldige loop sampler in zit. Deze heeft een sync-functie (belangrijk) en de functie om gewoon via een knop aan te geven "sample van hier..... tot hier" zeg maar. Werkt prachtig. Ik stuur er live audio in (van mn microfoon) en sample daar dus loops van.

Nou heb ik verschillende looplengtes nodig. Dit heb ik opgelost door verschillende kanalen aan te maken, met allemaal een Guitar Rig erop. Nou gaat die loop sampler flink buggen als je er meerdere in een project laadt, heel vervelend.

dus ik zoek

a) Een oplossing waardoor ik probleemloos meerdere guitar rigs kan draaien

of

b) een andere VST loop sampler met de zelfde functionaliteit (wordt moeilijk!)

of

c) Een functie binnen ableton die hetzelfde kan. Heb em tot nu toe niet kunnen vinden.

Is er iemand die hier een antwoord op heeft?
Thanks in advance

Antwoord : Gebruik de Simpler die in Ableton zit... sampeltje erin duwen en loopen maar! ;)

Voor vantevoren gesampled materiaal zijn er vele oplossingen, dat is niet zon probleem. Het gaat om live materiaal, wat er op dat moment gespeeld wordt.

Ehrm,

Je brengt me nu in de war.. wil je nou samples kunnen loopen ? Als je het over live hebt, dan speel je het toch zelf (e.g je hebt dus zelf ook de lengte in de hand)...

:confused:

hmm misschien ben ik wat onduidelijk, hier de situatie

er is een liveband. Wat zij spelen, route ik door naar mn geluidskaart, ableton in. Ik wil hiervan loops kunnen pakken. Stel de gitarist zet een partij in, ik druk op een knopje om te beginnen met samplen, na een tijdje denk ik -tot hier- , druk nogmaals en hij begint het opgenomen stuk te loopen.

Zoals ik al zei, dit kan allemaal fantastisch in Loop Machine in Guitar Rig, maar die bugged dus als ik er meerdere tegelijk draai. En dat heb ik dan weer nodig om verschillende looplengtes te maken.

Probeer het met reaktor, je kunt dan met een simpele delay module met 100% feedback je eigen ''loop sampler'' maken. Deze kan je met een beetje simpel rekenwerk ook syncen met je sequencer.

Technobrains - Ik weet niet precies wat je wil met die link. Er staan wat dingen over het renderen van audio enzo.

Deadcode - dat is een oplossing. Ik heb met ableton's eigen delay ook al zo'n "loop sampler gemaakt". Nadeel is de vaststaande lengte (dat haalt een beetje de spontaniteit er van af). Plus de eigen delay van Ableton kan niet zo ontzettend lang. Daarna heb ik hetzelfde gedaan met de waves supertap, die wel een flinke delaytijd heeft. Die werkt al beter, alleen kan die weer heel slecht tegen BPMwisselingen.

Anyway, als niks werkt ga ik gewoon terug op de waves supertap-methode.

Maare... effe geinteresseerd...

Je neemt een band die live speelt, pluged het in ableton live, en gaat dan loopen ? Wil je straks de band in een stille ruimte achter doeken plaatsen en zelf op het podium gaan staan of ?

Anders zou ik gewoon lekker de hele handel opnemen en rustig knippen & plakken als je thuis zit.....

Origineel geplaatst door ArtsMusic
Technobrains - Ik weet niet precies wat je wil met die link. Er staan wat dingen over het renderen van audio enzo.
Als je de pagina leest, zie je toch iets over resample.
In je oorspronkelijke mail zeg je:
Deze heeft een sync-functie (belangrijk) en de functie om gewoon via een knop aan te geven "sample van hier..... tot hier" zeg maar. Werkt prachtig. Ik stuur er live audio in (van mn microfoon) en sample daar dus loops van.
Kun je dan niet na resampling dan de loops slepen in waar je het nodig hebt? De boel wordt dan vanzelf gestretcht naar je BMP.
Of zie ik het verkeerd? Je kunt dan triggeren zelfs via dat driehoekje :).

verkeerde link sorry..

tis heel simpel maak een nieuw audio spoor aan..

noem deze sampler ofzo en route de audio beneden op dje inpout..
geluid iets zachten zet de rode record knop aan van het spoor..
niet vergeten bovenin instellen bij welke maat hij opneemt...
als de rec aan staat klik op een lege clip en hij begint te samplen...
je ziet de wavevorm meteen meelopen..
klik op de stop button van de clip en klaar is kees..
de lengte is altijd makkelijk in te stellen en met de markers trek je de zooi ook nog eens recht

sample altijd alles zo in ableton...

erg handig als je veel vstjes gebruik sample je audio en je cpu blijft gewoon normaal

:L

Aight technobrains, dat ga ik es proberen. Het hangt er dan vooral om of ik dat snel genoeg kan doen, in een livesituatie wil je niet 10 seconden zitten kutten voordat je resultaat hebt. Maar ik ga kijken of ik het kan stroomlijnen

thanks!

Back