TC helicon

nhl2003

Stamgast
ik zag laatst op tc helicon's website over de producten die ze aanbieden. Ik kan zeggen dat ze best wel prijzig zijn.
Zijn er andere hardwares te verglijken met tc helicon, die dezelfde eigenschappen bezitten maar toch goedkoper zijn?

ik had een voice prism plus (als ik me niet vergis), er stond er pas nog een te koop hier op het forum.
dat was een prima ding, ik heb m ooit nieuw bij music store gekocht voor een kleine prijs. maar misschien zoek je iets in een veel hogere prijsklasse?

Origineel geplaatst door Leo
ik had een voice prism plus (als ik me niet vergis), er stond er pas nog een te koop hier op het forum.
dat was een prima ding, ik heb m ooit nieuw bij music store gekocht voor een kleine prijs. maar misschien zoek je iets in een veel hogere prijsklasse?

De opvolger van de VoicePrism Plus is de VoicePro. Die kost zelfs bij Thomann € 2699. Dat lijkt me prijzig genoeg.
nhl gaf juist aan dat hij zich afvraagt of er goedkopere alternatieven zijn. Volgens mij niet dus, niet in hardware. Maar......nhl, als je een TC Powercore hebt, kun je de TC Electronic Harmony4 als plugin versie van de VoicePro kopen voor €599 en op de Powercore draaien. Met bv de PowercoreFireWire voor € 1195 en daarbij Harmony4 heb je voor een totaalbedrag van nog geen € 1800 een systeem dat veel meer is als alleen een TC Helicon apparaat.

En je hebt er bv ook een Virus plugin voor, en Sony Oxford FX.

Misschien is een Powercore dus een alternatief voor je?

ik heb de voice prism plus voor 600 of zo gekocht, bij musicstore
(kwam nog wat bij voor het pedaal en zo)

volgens mij staat er op het forum nog 1 aangeboden, voor rond de 500.

tja, ik had me vergist.
ik heb m zelf voor 500 weggedaan, die er staat moet 750 opbrengen. misschien heeft musicstorekoeln nog een messegerät, da's goedkoper.

hmm, dan heb ik geluk gehad denk ik :D had niet veel sjoege, wilde gewoon eens mezelf verdiepen in helicon voor een niet al te hoge prijs en toen kwam dit langs...

ze zijn te gek, die helicon bakken, maar zulke nieuwprijzen voor bijvoorbeeld die voice one hoor ik er toch niet aan af, tenzij je postprod doet ofzo waarbij je snel veel moet kunnen modelen. als je (voor de semi-hobby) zoveel kan uitgeven, zou ik zelf doorsparen toch voor een h8000 :P

Origineel geplaatst door pmx
ze zijn te gek, die helicon bakken, maar zulke nieuwprijzen voor bijvoorbeeld die voice one hoor ik er toch niet aan af, tenzij je postprod doet ofzo waarbij je snel veel moet kunnen modelen. als je (voor de semi-hobby) zoveel kan uitgeven, zou ik zelf doorsparen toch voor een h8000 :P

Is ook recentelijk een thread over geweest. Wat je met de Helicon kunt (waar hij specifiek voor is ontworpen) kun je zelfs met een H8000 niet. En daar kun je dan weer heel veel mee, wat je met de Helicon niet kunt. Dus dat lijkt mij geen alternatief/optie.

't is gewoon een Helicon, evt via Powercore of anders een achtergrondkoortje huren }:|

kan een eventide bak niets qua stem/geslachts/fysique-modulatie met zn algoritmes? dat valt me wel een beetje tegen. zou betekenen dat tc helicon zo'n beetje alleenheerscher is in vieze achtergrondkoortjesland.

een tijdje terug zag ik de sos wel een review staan van een plugin waar je de vorm van de menselijke keel mee kon vormen, misschien is dat een soortgelijk iets? zou niet meer weten hoe het heet alleen...

Origineel geplaatst door pmx
kan een eventide bak niets qua stem/geslachts/fysique-modulatie met zn algoritmes? dat valt me wel een beetje tegen. zou betekenen dat tc helicon zo'n beetje alleenheerscher is in vieze achtergrondkoortjesland.

een tijdje terug zag ik de sos wel een review staan van een plugin waar je de vorm van de menselijke keel mee kon vormen, misschien is dat een soortgelijk iets? zou niet meer weten hoe het heet alleen...

Hier de link naar de grote H8000 vs VoicePro thread:
https://www.synthforum.nl/forums/sh...68624&perpage=20&highlight=h8000&pagenumber=1

'k zou zeggen, lees door en baseer mede (maar niet alleen daarop natuurlijk) je beslissing.

De opvolger van de VoicePrism Plus is de VoicePro. Die kost zelfs bij Thomann € 2699. Dat lijkt me prijzig genoeg.

Komt de VoiceOne niet tussen de VoiceWorks plus en de VoicePro? Beter gezegd is de VoiceOne niet het kleine broertje van de VoicePro?

Origineel geplaatst door boeklanoei
Komt de VoiceOne niet tussen de VoiceWorks plus en de VoicePro? Beter gezegd is de VoiceOne niet het kleine broertje van de VoicePro?

Op de website van TC Helicon zie ik de VoiceOne niet meer.
Je komt nu uit bij de VoiceWorks en de VoiceWorksPlus.
De laatste lijkt me zeer geschikt. Veel mogelijkheden en bij Thomann € 777. De VoiceWorks kost er € 555.
Info op: http://www.tc-helicon.com/default.asp?id=9858

Het klopt dat de VoiceOne, niet meer in hun direct assortiment zit (bij dissconected products) maar eigelijk is mijn vraag: Wie weet of de VoiceOne tussen hun Flagship (VoicePro) en de Voiceworks Plus zit? Beter gezegd is de VoiceOne het kleine broetje/zusje van de VoicePro?

''Dear Sir,
VoiceOne is nolonger in production.

However, VoiceWorks plus is what you could call the VoicePro's younger brother. It is the latest of our vocal products with the best in both effects, harmonizing, and voicemodeling. It has many more functions and features than VoiceOne did when it was still in production.

I hope this answered your question.''

Dit is dus wat ik te horen heb gekregen van TC zelf. De voiceworks plus is dus nieuwer dan de VoiceOne.

Back