ja, ik kwam er één tegen voor 30€, ik dacht: ik ga er gewoon eens mee spelen, en als ik het niks vind onze drummer ermee pesten
Tegelijkertijd heb ik ook een dr660 op de kop kunnen tikken, die nu het werk doet waarvoor ik een drumcomputer wilde hebben.
Maar ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de rx8! Behoorlijk intuïtief, via de 2 ind. outputs en met de toonregeling op mijn mixer krijg ik er niet eens onaardige 'akoestische' sounds uit, (hihat minder laag en basdrum minder hoog deed wonderen!). Verder heeft ie een hele coole functie: je kunt sounds reversed laten afspelen op dezelfde manier als dat je een accent inklopt. Dus je kunt met hetzelfde snaregeluid in hetzelfde pattern gewoon switchen tussen normaal en reversed, dat levert erg vage dingen op!
Dat was helemaal niet de reden dat ik op zoek was naar een drumcomputer, maar ik vind het echt een geinig apparaat !
Origineel geplaatst door Camiel Toe Ugly is in the eye of the beholder. Ze komen uit de jaren 80 hè? Toen waren we allemaal lelijk met matjes, schoudervullingen en wijde broeken.
Vond dat altijd een redelijk goede drumcomputer voor akoestische geluiden.
Niet zoals die Alesis waar Bass het over heeft. Over dat ding van Alesis wil ik niet praten. Nooit begrepen waarom mensen daar geld voor neertelden.
Bass, het valt wel mee dat je dat ding niet keihard tegen een muur gesmeten hebt. Had je de volgende gebruiker voor een kater kunnen behoeden.
Beste oplossing is een drumsampler ala Akai MPC of EMS dingen van Korg misschien. Maar dat kost iets meer.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.