aardebrom op aux-sends

koediman

--<{(OoO)}>--
ik heb voor de rest geen problemen met aardebrom, alleen dus op de aux-sends. erg vervelend. heb ook al geprobeerd de aarde van de jacks los te maken maar dat helpt niks. ook mengpaneelvoeding in ge-aard of onge-aard/ andere groep stopkontakt steken helpt niks.
iemand nog een tip?

okee, zou mooi zijn als we allebei een oplossing vinden. :)

ik denk dat ze gebalanceerd zijn, kan het in de manual niet precies vinden maar zie wel ergens staan: "all outputs are balanced" dus ga er maar even vanuit dat dat ook voor de aux-outs geldt.

ik heb maar 1 FX-apparaat gebalanceerd aangesloten, de rest ongebalanceerd. voor de aardebrom lijkt het niet uit te maken.

Heb je dat trukkje met die kabels met gebalanceerde kabels gedaan.

Mij is het advies gegeven,

mengpaneel kant, stereo jack( dus gebalanceerd)

andere kant aan de fx bakken, hot op de tip en cold op de sleeve en aarde los.

Ik heb het nog niet geprobeerd. Beetje Lazy:z

Origineel geplaatst door koediman
@ patat met: ik ga het checken, telt het ook voor de main outs? of mogen die wel gebalanceerd blijven?

en truukje heb ik op ongebalanceerde aux-send geprobeerd geloof ik.

De truuk van the perculator is eigenlijk het ongebalanceerd maken van de verbinding. De brom moet dan verminderen/onhoorbaar worden.

Ik ben bang dat je ook de mains uitgangen moet debalanceren, maar dat is iets wat je moet proberen. Als er bijvoorbeeld trafo's op de uitgangen zit hoef je dat niet te doen.

Het beste is overgens om alles op de juiste manier te balanceren dwz. de afscherming direct op het chasis en niet op de signaal aarde zoals meestal het geval is. Hiervoor moet je de soldeerbout tevoorschijn halen. Ik heb, een tijdje geleden, er eens een leuke discussie met enkele forum leden over gehad. In die thread staan ook een aantal tekeningen van mij die alles duidelijk maken. Ik kan de thread alleen niet vinden. Effe de zoek fucktie gebruiken.

thanx voor de tips man!

ik heb iig die ene auxsend nu ook ongebalanceerd gemaakt en dat scheelt al de helft. nu heb ik er eigenlijk in de praktijk weinig last meer van hoewel er wel degelijk een brom aanwezig blijft.

aangezien het grootste deel van m'n kabels (en ook apparatuur) ongebalanceerd is zal ik niet gaan beginnen aan alles opnieuw solderen. wel zal ik eens kijken naar de main-outs als ik wat meer tijd heb om te checken/solderen.

Back