yamaha TG 77

admiral

Nieuwkomer
Ik heb gisteren deze module in een muziekwinkel zien staan. Ik vroeg me af of deze module nog meekan anno 2006 qua geluid. Het is een vrij oud beestje dus misschien zijn de klanken te verouderd? Staan er goede organ sounds op(vraagje voor de bezitters), rhodes, hammond. Ik zoek vooral goedklinkende (rock) organs.

groeten

Ik vind hem nog steeds top. Hammond en e-piano kan die zeker. Het is een combinatie van sample-rom sounds en FM. Pracht apparaat. Verwacht echter geen hedendaagse opgevoerde trance patches ed.

Blijft mooi spul, deze TG77/SY77/SY99 synths. Met name de FM is fantastisch, het kost even tijd om het onder de knie te krijgen, maar dan krijg je wel wat.

Hoeveel verschillende organs staan er dan op? Wat is een goede prijs om hem 2dehands te kopen?

Weet iemand een site staan met demo geluiden op? Of als iemand die de module heeft er een paar online kan zetten. Vooral de organsounds

Om het ding te versterken, is dit via een gewone jack aansluiting naar de versterker?
Is de module beter van kwaliteit als je hem vergelijkt met de roland u220?

Ik ga hem deze week waarschijnlijk kopen. Is dit nu een goede aanvulling als je vooral op zoek bent naar goede organs en elektrische piano's? Het laatste wat ik zoek zijn wel techno/dance geluiden

Origineel geplaatst door admiral
Om het ding te versterken, is dit via een gewone jack aansluiting naar de versterker?
Is de module beter van kwaliteit als je hem vergelijkt met de roland u220?

hoi,

ik heb zelf ooit een u20 gehad (de keyboardversie van de u220) en heb nu een sy-85..
de sy-85 is geen sy-77/99 maar heeft er wel veel van weg...(behalve het fm-gebeuren)
deze sy85 is veel beter en uitgebreider dan de u220

He twijfel:kont:

D550, verdomd lekker
TG77 verdomde goed...

Serieus, Ik zou ze beiden kopen....(als ik ze al niet had)...

Origineel geplaatst door Achelousje
He twijfel:kont:

D550, verdomd lekker
TG77 verdomde goed...

Serieus, Ik zou ze beiden kopen....(als ik ze al niet had)...

Jij hebt ze dus beiden? Welke van de 2 heeft dan de beste organ/piano geluiden?

voor piano moet je de tg77 niet hebben
maar verder vind ik de tg77 veeeel beter dan de d550
tg77 is een echte synth, meest uitgebreide fm ooit (beter dan de fs1r die veel mist wat de tg77 wel heeft) en de beste pads met awm.
maar is wel een synth waar je veel tijd in moet steken. als je echt alleen op zoek bent naar leuke presets van piano en orgel geluiden kun je denk ik beter de d550 nemen.

oh ik had het niet goed gelezen las te snel en dacht dat je echte piano en orgel geluiden zocht.
e-piano kan de tg77 perfect :)
zou in dit geval voor de tg77 gaan lol

Re: yamaha TG 77

Origineel geplaatst door admiral
Ik heb gisteren deze module in een muziekwinkel zien staan. Ik vroeg me af of deze module nog meekan anno 2006 qua geluid. Het is een vrij oud beestje dus misschien zijn de klanken te verouderd? Staan er goede organ sounds op(vraagje voor de bezitters), rhodes, hammond. Ik zoek vooral goedklinkende (rock) organs.

groeten

Niet kopen................

Heb een gehad in de jaren 90, en was een miskoop.
Vooral de FM sounds zijn ronduit zwak.

Een DX klinkt met dezelfde sounds een stuk vetter.

Reden is de ielige D/A convertertjes die er in zitten.

Voor mooie sounds kun je beter een goeie sampler met library hebben.

Een E4 of andere "opgepompte" Emulator of Akai sampler is een fijn en betrouwbare bak die je veel plezier zal geven.

Anders moois is het Wavestation A/D met SAM-1 daaaar haal je heel veel lekkers uit.

Heb ze beiden en vind ze beiden zwaar ok. Om heel eerlijk te wezen haal ik de orgels uit een module van hammon en mijn e piano uit een MKS 20 of A90......

Ik weet niet wat je setup is..... maar een sampler waar cybermax het over heeft is misschien zelfs een betere optie...

Mijn voorkeur zou een ASR 10 wezen.... (maar heb geen vergelijkings materiaal met emu)

Beide modules zijn leuk om er bij te hebben... zeker niet als basis van een uw setup.

Mocht je toch tussen TG en D550 willen kiezen, zeker de TG... die heeft gewoon meer mogelijkheden....

Re: Re: yamaha TG 77

Re: Re: yamaha TG 77

Origineel geplaatst door cybermax

Vooral de FM sounds zijn ronduit zwak.

Een DX klinkt met dezelfde sounds een stuk vetter.

Reden is de ielige D/A convertertjes die er in zitten.

waaaaat?
neee 100% mee oneens!
dx klinkt zwaar kut ivm tg77. juist die dx'en hebben shit converters.
misschien klinken ze vet in de zin van hard vol met aliasing, meer als een oude 12bit sampler etc
maar de tg77 heeft goeie converters, 20bit 48khz en klinkt diep.

voorbeelden van tg77 kun je horen bij brian eno, wendy carlos, aphex twin.

misschien heb je alleen de presets gehoord toen je hem had, presets zijn gewoon slecht gemaakt en klinken daarom shit maar als je erin duikt of goeie patches download van internet klinkt de tg77 geweeeeldig. zou hem niet willen ruilen voor welke nieuwe synth dan ook die nu op de markt is.

en zoals ik al eerder zei, juist de fm is nu nogsteeds het meest uitgebreid van alle synths ooit gemaakt. gaat veel verder dan bijv dx7, fm7, fs1r.

tg 85 is niet egt en volprogrammerings fm bak meer een patch afspeel bak,..
rompler met fm sounds klopt dat ,..wilde laatst eenje kopen ,..so

Back