Nieuw hier op het forum,
ik zocht wat rond over het softwareprogramma Reaktor 5 en kwam hier terecht.
Ik zit met het idee me het programma te kopen.
Echter ben ik nog pas een tijdje met dit soort software bezig,
ik beheers Ableton Live, Reason en Cubase en ben nu dus op zoek naar een manier om eigen sounds te bouwen of bestaande synths om te vormen naar wat ik zoek.
Modules ineensteken is wel totaal nieuw voor mij, dus ik zal Reaktor 5 vanaf 0 moeten aanleren.
Wat ik nu probeerde te achterhalen is of de handleiding die bij het pakket zit daarvoor volstaat.
Is er iemand die op dezelfde manier heeft leren werken met Reaktor 5?
Bestaan er eventueel nog andere boeken die hiervoor van nut kunnen zijn?
Nog een ander vraagje:
ik merkte reeds dat Reaktor 5 mijn CPU gewoon opeet,
als ik hem samen met Ableton Live open om er midi door te halen dan gaat de pc zwaar in het rood en blokkeert volledig.
2de vraag is dus of er een alternatieve methode is om je synth in Reaktor op een pcgebruiksvriendelijkere manier aan te sluiten op Cubase of Ableton, opslaan als vst ofzo?
Ten laatste vroeg ik me nog af of er in Reaktor 5 een basis aan sequencen mogelijk is?
Tot nu toe mocht ik op mijn keyboardje duwen om te horen wat ik van de sounds kon maken.
Bedankt alvast aan al wie me wat info kan geven!
Grtz,
San.
ik zocht wat rond over het softwareprogramma Reaktor 5 en kwam hier terecht.
Ik zit met het idee me het programma te kopen.
Echter ben ik nog pas een tijdje met dit soort software bezig,
ik beheers Ableton Live, Reason en Cubase en ben nu dus op zoek naar een manier om eigen sounds te bouwen of bestaande synths om te vormen naar wat ik zoek.
Modules ineensteken is wel totaal nieuw voor mij, dus ik zal Reaktor 5 vanaf 0 moeten aanleren.
Wat ik nu probeerde te achterhalen is of de handleiding die bij het pakket zit daarvoor volstaat.
Is er iemand die op dezelfde manier heeft leren werken met Reaktor 5?
Bestaan er eventueel nog andere boeken die hiervoor van nut kunnen zijn?
Nog een ander vraagje:
ik merkte reeds dat Reaktor 5 mijn CPU gewoon opeet,
als ik hem samen met Ableton Live open om er midi door te halen dan gaat de pc zwaar in het rood en blokkeert volledig.
2de vraag is dus of er een alternatieve methode is om je synth in Reaktor op een pcgebruiksvriendelijkere manier aan te sluiten op Cubase of Ableton, opslaan als vst ofzo?
Ten laatste vroeg ik me nog af of er in Reaktor 5 een basis aan sequencen mogelijk is?
Tot nu toe mocht ik op mijn keyboardje duwen om te horen wat ik van de sounds kon maken.
Bedankt alvast aan al wie me wat info kan geven!
Grtz,
San.
) Daar staan vele leuke patches ter inspiratie. Ze hebben natuurlijk ook een forum. 

: