[onzin] supernintendo muziek

Bahamut

yip yip
ik heb een tijdje terug wat snes muziek bij elkaar geraapt en heel lomp aan elkaar gerijgd (het past niet bij elkaar en de overgangen slaan nergens op)
maar misschien is het wel grappig... nostalgie enzo.. het geeft iig aan hoeveel ze uit zo'n beperkt chipje konden halen

http://people.zeelandnet.nl/rverpl/snesmix.mp3

mijn favoriete stukje is gelijk de intro, die is van castlevania 4 als je op het einde bij dracula komt :D geweldig gewoon

low-fi aint that bad.....:dj:

SNES RULES!! :)

Nostalgie...de muziekjes van mario, zelda, super metroid, secret of Mana (nog steeds kippenvel, serieus!) Was er niet ook een soort muziekstroming gebaseerd op oude game muziek, bitcore of zoiets?

En zou er ergens een site zijn waar je dit soort muziekjes kan downloaden? Lijkt me leuk om ze weer eens op m'n gemak te beluisteren, maar 'k heb helaas geen SNES meer. (toch maar weer eens een tweedhandsje op de kop tikken...)

jazeker
weet niet zeker of het legaal is
maar zoek maar eens naar .SPC bestanden op internet (dat zijn de snes muziekjes, en ze zijn maar iets in de 66000 bytes) en snesAMP (plugin voor winamp om ze af te spelen)

en zo zijn er voor zoveel consoles dat soort proggies

ps in de mix zit wel 3 keer iets uit secret of mana

jaaa, ik heb even z'n ding gedownload, kicken! :)
Secret of Mana heeft echt de best gamel-muziek ooit, vooral de eindmuziek. Ik voel een inspiratiegolf opkomen...misschien vallen hier ook nog wel leuke samples uit te halen, je kan namelijk in die emulator sporen aan en uit zetten, zodat je sounds kan isoleren...interesting...:)

:D mijn favo game muziek is uit super castlevania 4, das echt zo sfeervol, het past gewoon perfect bij het spel
van die onvergetelijke deuntjes als vampire killer, bloody tears en beginning

maar op 2 komt SoM wel ja, of 1 van de vele final fantasy composities

ik vraag me trouwens af hoe het precies werkt, de geluiden zitten in die SPC player neem ik aan en die bestandjes zijn zeg maar een soort midi files
maar er is erg veel variatie in de geluiden dus waarschijnlijk kan je veel parameters wijzigen of misschien zitten er ook wel hele kleine samples in die bestandjes??

tip voor iedereen die van dit soort dingen houdt: http://www.micromusic.net. een bijzonder levendige community van low-fi/sid fans!

Back