DX27 Reset

kaneda

Ingeburgerd
Ik heb dus hier nu ook een DX27 staan met (vind ik zelf)prachtige klanken.
Alleen geeft het beeldscherm soms rare tekens weer en krijg ik soms bij het opstarten CNG Ram Battery of KNG Ram battery.
Ik wilde hem resetten, maar zoals yamaha het beschreef met de twee voice buttons (dat zijn toch gewoon nr 1 en twee op het nummerieke gedeelte?) en dan aanzetten werkt niet??
Hoe krijg ik hem nu gereset, en is dat met die tekentjes echt een probleem?
Ik kan hem gewoon gebruiken, dwz geluiden "maken" ed.

Wel een leuk apparaatje die dx27. is voor mij nieuw dat fm gedoe, maar nu al zeer interessant! Straks eens de talkbox eropaansluiten en gaan "trouten"..:okdan:

Waarschijnlijk is je geheugenbatterij leeg. Dit is een knoopcelbatterij die je eruit kunt halen door de synth aan de onderkant open te schroeven en de eerste printplaat weg te halen.

Werkt het geheugen van je synth nog? D.w.z. blijven gewijzigde patches in het apparaat staan als je 'm uit hebt gezet?

Battery

Battery

Inderdaad geeft hij ergens aan dat er iets met de batterij is. Kan hij hem daarom niet resetten?
Volgens mij onthoudhij inderdaad niets, ik krijg ook vreemde tekens in beeld zoals ??<-<-<-@#% ed.
Is die batterij overal te krijgen en makkelijk zelf te vervangen? Bij mijn korg Polysix is dus ook de batterij leeg, lek en moeilijker te repareren. Ik hoop maar dat deze niet lek is of zo.
Ik maak hem anders zo eens open. Bedankt voor de tip iig.:biertje:

Dus het batterijtje vervangen door een cr2032 en wat denk je...
Weinig verschil. De reset werkt niet, maar ik kreeg wel wat meer patches tot me beschikking.
En toen, na een 10 minuten proberen om de volledige reset te krijgen, weer die rare tekentjes. Hij onthield in de tussentijd ook al geen veranderingen zoals mastertune ed.
Batterijtje gewoon slecht geweest? Of iets anders aan de hand?
Het leek trouwens ook dat de nr2 knop niet werkte in de a bank, maar wel in de b bank. raar maar waar. Misschien daarom dat hij die reset ook niet goed deed.
Heel vreemd allemaal , maar weet iemand een oplossing?

Al opgelost.

Al opgelost.

Hehe hij doet het weer.

De hele handel weer uit elkaar gehaald, bleek dat de 2 knop het niet deed....... :frons:
Duh, dus geen reset, dus weer dezelfde tekens...(batterijtje een 2e keer vervangen voordat ik die knop probeerde. Kwam erachter toen die knop niet switchte op het scherm en de rest wel. En nee, niet eerder opgemerkt :stupid )
Het bericht Cng RM Battery verdween, maar nog steeds geen reset...
Alles losgegooid en een reset uitgevoerd vanaf de printplaat. Plaatjes los, knopjes op t plaatje indrukken en aanzetten, en voila! Geen haartjes overeind dus dubbel gloria!:dj:

En nu, heb ik weer een eenvoudig synthje, lekkere soundjes enzo. Binnen 10 minuten alles uitgeprobeerd, maar ik blijf hem lief vinden.

Ik weet, de dx27 word zelfs geruild voor een paar stinksokken, maar ik dacht, als nog iemand met hetzelfde probleem zit......:bekdicht:
(kdenk het eigenlijk niet, als hij al weggaat voor net niks.)

Re: Al opgelost.

Re: Al opgelost.

Origineel geplaatst door kaneda

Ik weet, de dx27 word zelfs geruild voor een paar stinksokken, maar ik dacht, als nog iemand met hetzelfde probleem zit......:bekdicht:
(kdenk het eigenlijk niet, als hij al weggaat voor net niks.)

...
WIE HET KLEINE NIET EERD, IS HET GROTE NIET WEERD ;)

Zo nu ga ik weer verder op mijn DX1 :D

helemaal waar

helemaal waar

Helemaal waar. Ook al heb je een dx 1 =( =( =( met zo'n beetje alle dx geluiden...) ik ben best blij met mijn dx27 hij blijft schattig.
Mooie sounds best wel... Kan ik weer even mee vooruit...

En een leuk succes dat ik hem zelf weer aan de gang kreeg.

*D

Back