Distortion

Niet om Bambam te pesten ofzo, maar tweedehands stikt het altijd van de DS-1's. Waarschijnlijk het meest verkochte distortionpedaal ooit (en niet zonder reden).

Op de marktplaats vond ik er al 6, vanaf 65 piek.

Maar bij bambam kan je natuurlijk testen en vergelijken etc.. en krijg je garantie, en 'n lekker bakkie koffie (toch?)...

Ik woon 100 meter van hem vandaan, kijk dat autoritje kost ook tijd en geld.

drum

drum

ik heb zel naast mijn Korg MS2000 een drum computer van boss

de Dr.Groove DR-202 hij was in de aanbieding dus kopen die hap :-)

hij doet het best wel lekker maar het klinkt aardig crappy :[>

maar tis best leuk om mee te spelen :)

gebruik je de DR-202 als distortion effect voor je MS2000 ? of had je het nu niet meer over distortion ? :)

Of bedoel je dat die DR-202 pas lekker klinkt als je 'm door 'n distortion haalt? ;)

Zeg, wat dacht je van een 19-inch gitaarvoorversterker als aux send op je mengpaneel. Dan kun je wel 100 distortions bouwen met één apparaat. En gebruikt zijn ze goed te kopen!

Je kunt dan ook je signaal wegdraaien en alleen de return van het effect gebruiken, maar je kunt ze ook in elkaar mixen, het origineel (droog) en effect.

Zelf heb ik een Zoom 9050. Die heeft een hi-in (voor de gitaar) en een lo-in (voor effect send). Je bent dan heel flexibel en je kunt 7effecten gelijktijdig programmeren. Waaronder bv distortion, overdrive, eq, en amp simulation.
Op internet weet ik er bv toevallig een te staan bij Live-music in Arnhem. Die hebben een occasion, en misschien kun je ook nog wel wat pingelen. Hij staat voor iets van 550 piek.
Je kunt natuurlijk ook een ander merk/type zoeken.
Maar het lijkt me een betere optie dan zo´n pedaal. Als die niet goed bevalt, moet ie weg. Als het effect van een gitaar pre-amp niet bevalt ga je hem gewoon editten.

Succes ermee.
En de greetz from Arno

je hebt er geen 100 nodig maar 1.

en met een multigitaar affectmodule heb je een hoop shit die je nooit gebruikt.

Ik heb ook nog een gt3 staat, nieuw in door voor 695. Dan heb je alle pedalen van Boss, incl WahWah, en wat moet je daar nu weer mee?

Dan is een pedaaltje of twee toch goedkoper?

En lekker flexibel,
voor als je eens een iets ander effect wilt. Of als je er op bent uitgekeken. Dan moet je hem meteen weer inruilen of verpatsen, en weer een andere zoeken, waar je net nooit vindt wat je hebben wilt.
Het punt is natuurlijk dat je zo´n multiprocessor kunt programmeren zoals je zelf wilt.
Verander je je stijl, dan kun je je fx mee laten veranderen, zonder nieuwe shit te hoeven kopen.

Maar dat moet iedereen tenslotte zelf weten.

Orgineel geplaatst door bambamstudio
je hebt er geen 100 nodig maar 1.

en met een multigitaar affectmodule heb je een hoop shit die je nooit gebruikt.

Ik heb ook nog een gt3 staat, nieuw in door voor 695. Dan heb je alle pedalen van Boss, incl WahWah, en wat moet je daar nu weer mee?

Dan is een pedaaltje of twee toch goedkoper?

Uhm, nee hoor. Ik heb bijvoorbeeld een tweedehands quadraverb GT gekocht voor 300 piek. Deze is te gebruiken voor 200 verschillende distortions plus nog de normale effecten van de quadraverb. ook met de amp simulation en de compressor kan je geweldige dingen bereiken zoals het krachtig maken van drums ed wat toch anders klinkt dan op de 'normale' apparatuur

Het kan erg nuttig zijn om met een gitaar preamp te werken en het hoeft niet duur te zijn. Als je van flexibiliteit houdt dan.

Een ander voordeel van het werken met een preamp ipv pedaaltjes is dat je je effectinstellingen vaak via syx of programchange kan wisselen tijdens live optredens. Dat scheelt weer een hoop stressvol gedraai met de vraag of je maar meteen goed naar de juiste instelling draait

Uhm, nee hoor. Ik heb bijvoorbeeld een tweedehands quadraverb GT gekocht voor 300 piek. [/B]

Daar noem je dus een digitaal apparaat op met een analoge distortion. Wat mij betreft een echte aanrader :D
Al die goedkope Zoom dingen en whatever multidozen zijn over het algemeen 100% digitaal. M.a.w. de distortion is niet te pruimen. Uh,.....is gewoon 100% k*t dus!

Orgineel geplaatst door Boost303
De Boss GX700 is ook top, en is een controleerbaar 19 inch unitje met zo'n beetje alle analoge Bosspedaaltjes erin die er zijn.

Leuk ding, alleen vraag ik me af of er wel iets in zit, dat niet digitaal is. Misschien dat de distortion analoog is, zeker weten doe ik het niet.

Voor alleen een distortion vind ik een GX-700 een beetje boel overkill. De aanschaf van 1 of 2 losse pedaaltjes zou ik logischer vinden.

volgens mij heeft de boss VF1 behoorlijk veel overlap met de GX700 en is meer op keyboards gericht...zou ik zeker even uitchecken

olaf

Orgineel geplaatst door Boost303
De Boss GX700 is ook top, en is een controleerbaar 19 inch unitje met zo'n beetje alle analoge Bosspedaaltjes erin die er zijn.

Wat kosten die dingen ongeveer? En hebben ze midi?

GX-700

GX-700

Orgineel geplaatst door lo-fi
Wat kosten die dingen ongeveer? En hebben ze midi?

Een Boss GX-700 kost tweedehands zo tussen de 200 en 300 Euro. Ja, er zit MIDI op. Via Sysex kun je zo goed als alle parameters van het beestje via je favoriete sequencer, editor, whatever veranderen. Je hebt trouwens ook nog de SX-700 met meer effecten voor de synth gebruiker. Of hier ook distortion enzo opzit, weet ik niet.

In ieder geval is de distortion van dat beestje nog wel analoog.

Ik dacht niet dat Roland digitale distortions maakt.
Die gasten weten tenminste wel beter ;)

Qua chorus/reverb/delay zal hij wel digitaal zijn, maar dat maakt niet veel uit

erg goede en veel verschillende vormen van distortion en buizenvervorming zijn ook te vinden op de prijzige (nieuw 900, 2e hands 650 gulden) Pod (1of2) van Line6!!
32 verschillende klassieke buizengitaarversterkers met ieder een eigen (buizen) vervorming, plus goede effecten (delay, phasers, tremolo etc)... gebruik hem voornamelijk op mijn rhodes, maar soms ook op synths...

laatst 2e hands een ander leuk stompboxje gekocht, de FM4 vintage filter modeler, wederom van line6. duidelijk op de gitaarmarkt gericht, maar zeer goed bruikbaar. zitten ook een paar monofone synths op, gemodeleerd naar Modulaire Moogs, lekker vies... lees en luister op:
http://www.line6.com/Main/Products/ProductGroups/ProductDetails.cfm?ProductID=61

Het leuke van Line 6 is dat ze heel erg veel zorg aan de nabootsing van het originele geluid hebben besteed.

Ze hebben 2 jaar lang zitten meten aan allerlei versterkers en speaker cabinets.

Ik heb zelf de Pod Pro en dat is een erg geslaagd apparaat.

Bovendien heeft ie een goede midi implementatie (SoundDiver ondersteuning :))

Back