M Audio Audiophile 2496 probleem

Papzy

Nieuwkomer
Mijn keyboard of mijn orgel ontvangenen wel b.v midifiles, maar kunnen niets zenden naar de pc.
Ik kan dus geen track opnemen in een 16 sporen sequencer.
Dit was voor een paar maandjes terug wel het geval. Ondertussen heb ik de kaart/drivers en software opnieuw geinstalleerd, maar het helpt niet.

Op het M Audio Delta Control Panel heb ik niets veranderd.

Wie kan en wilt mij helpen? Ik ben geen goeroe op dit gebied.

Origineel geplaatst door Talsma
Zouden ze wel zenden dan? Dat zou je eens moeten controleren. En anders toch ff goed kijken of je echt niks hebt veranderd, of via via.

Ik citeer: Dit was voor een paar maandjes terug wel het geval.

Dit was voor een paar maandjes terug wel het geval.

ik weet niet hoelang jij al mee loopt maar een zelf-evoluerende PC is er nog steeds niet, dat geldt eveneens voor synths etc. Ze zullen dus niet gauw zelf iets veranderen.

Misschien heb dmv een ander programma bepaalde functies uit gezet, aangezet... etc...

kwestie van proberen..

Origineel geplaatst door Talsma
ik weet niet hoelang jij al mee loopt maar een zelf-evoluerende PC is er nog steeds niet, dat geldt eveneens voor synths etc. Ze zullen dus niet gauw zelf iets veranderen.

Misschien heb dmv een ander programma bepaalde functies uit gezet, aangezet... etc...

kwestie van proberen..

Beste heer Talsma, nu ga ik even offtopic. Ik loop al 57 jaar rond op deze aardbol (of bedoelt u dat niet) en geloof mij, dat ik niet iets op een forum vraag voordat ik zelf terdege alle mogelijkheden naar mijn kunnen heb ondernomen om dit euvel op te lossen.

Uren en zelfs dagen ben ik hier mee bezig geweest totdat ik mij tot een forum richtte zoals deze. Zelfs een format c speelt al door mijn hoofd en dan krijg ik als hulpende hand een antwoord als ''kwestie van proberen'' of ''via via''.

U had beter niet zo kunnen reageren op mijn vraag, en nee, ik ben hier niet door geirriteerd, maar wel een beetje teleurgesteld.

Nou Papzy, je geeft ook maar weinig info over je probleem. Dan komt het ook niet echt over alsof je er alles aan gedaan hebt. Het kan goed een instelling in je software zijn bijvoorbeeld, maar niemand weet welke soft je gebruikt. ;)

U had beter niet zo kunnen reageren op mijn vraag

Ik begrijp dat het voor u niet mee valt om dit soort problemen op te lossen, maar wees vooral voorzichtig met het veroordelen van hulp.

U komt met minimale informatie, ik geef daarop een goed en serieus antwoord. Ik vindt het dan ook zeer onbeschoft om dan maar te roepen " U had beter niet zo kunnen reageren op mijn vraag"

Ik heb zelf ook oa. een audiophile 2496.. nooit problemen mee, maar als er eens wat mee is ligt dat meestal aan de gebruiker.

Met een format zou ik nog maar ff wachten, dat kan altijd nog.

Veel plezier verder!:r

:confused: hormoontjes topic :D

Anyways, ik lees nu op dit forum allemaal problemen met de audiophile 2496. En met name de kaarten die opnieuw zijn geinstalleerd. Wat ik zelf heb ondervonden is problemen met de poort waarop de kaart altijd heeft gezeten. Probeer de kaart te verplaatsen. Heeft bij mij geholpen.

@ Talsma, dat had ik dus ook...wel midifiles ontvangen maar niets zenden naar de pc, maar het is
nu wél andersom.

Vreemd genoeg moet ik mijn eerste bericht in zijn geheel herzien.

Gisteravond heb ik de nodige muziekprogramma's die ik zelden of nooit gebruik van mijn hd afgehaald en tot mijn stomme verbazing na een herstart van de pc zond het orgel en het keyboard wel midi-signalen naar cubase. Maarrrrrr...nu worden er géén midifiles verstuurt van pc naar instrument, dus alles is nu omgedraaid - om gek van te worden!

Ik heb het orgel en keyboard dmv midikabels aan elkaar gesloten en deze zenden en ontvangen midisignalen, dus ik veronderstel dat het daar niet aan licht en ze staan beiden op general midi. Als sequencer gebruik ik cubase.

@ abcd, vanmiddag de kaart in een ander slot en opnieuw geinstalleerd, ook dit helpt niet.

Hieronder de settings van de Delta Control Paneel:

Monitor Mixer

Patchbay / Router

Hardware Settings

S/Pdif

About

Vermoedelijk dat het ook te maken kan hebben met een software conflict. Ik ben nu bezig met alle gerelateerde muziek-programma's te uninstallen daarna een defragmentatie (kan ook nooit kwaad) vervolgens stukje bij beetje installeren en testen...kijken of dat helpt.

Papzy, kijk eens even naar die samplerate, zet die eens op 44,1 KHZ.

Misschien dat bepaalde progs dat niet accepteren en dus je geluidskaart niet accpeteren.

Die 22 is echt te laag.

Gedaan. Kan het alleen niet testen want er staat geen muziek-programma meer op de HD, eerst defragmenteren en dan opnieuw.

Ik heb ook de Stereo Link niet geactiveerd staan hier.. en mijn kaart draait op Driver Version : 5.10.00.0051

Origineel geplaatst door abcd
Ik heb ook de Stereo Link niet geactiveerd staan hier.. en mijn kaart draait op Driver Version : 5.10.00.0051

Staat ie bij jou op ''mute''?

De laatste driver versie heb ik er op gezet.

Je moet in het eerste tabblad (monitor mixer) wel het volume aanzetten van de in-gangen. (schuif omhoog)

Die Control Panel staat bij mijn weten altijd wel goed.

Denk zelf dat je het binnen het programma waarmee je werkt moet zoeken.

Waarmee werk je? Reason/Logic/Cubase/FL?

Ik heb ook problemen met dezelfde kaart gehad toen ik de drivers installeerde via de bijgeleverde software. Heb je de nieuwste drivers via de website gedownload?

Succes

Origineel geplaatst door Papzy
Staat ie bij jou op ''mute''?

De laatste driver versie heb ik er op gezet.

Nope

Tsja wat zal ik schrijven?
Eerst was het commotie, toen emotie en nu commedie. Zo zie ik het wel als ik dit topic nog eens even doorlees en vervolgens tot een oplossing ben gekomen.

Het kostte me deze week wel slapeloze nachten, drie x ontslag aangezegd door mijn baas en tot overmaat van ramp is mijn huwelijk bijna op de klippen gelopen. ;)

Ik had toch van de week ook mijn midikabels een keer verwisseld? Ja hoor! Er gaat een lichtje branden. Voor het verwisselen ''zenden van links naar rechts'' en na het verwisselen ''zenden van rechts naar links''. Dit deed mij denken aan:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=74644 waar Talsma mij op wees. Nou jullie raden het al, een sluiting in een van de 5 polige dinstekkers.

Toch weer een goede les om eerst het materiaal na te kijken en dan de hard- en software.

Dus via via komen we er wel. :P

Mannen allen hartelijk dank voor het meedenken en de hulp die mij is geboden.

gr. Gijs

Back