heb je de andere khz geprobeerd ? 48 en 88 ? ik zou het proberen enkel en alleen voor minder cpu belasting en HD ruimte.
dat je met 88 verschil gaat horen tegenover 96 dan zou ik je setup wel eens willen weten, A/D D/A speakers en of je kamer geluidsisolatie heeft + welke clock je gebruikt.
zijn de roomsamples in altiverb eigenlijk 96 ?
er zijn heel wat plugins die upsamplen (heel wat uad plugins bv) en dan terug downsamplen, maar ik heb altiverb niet zelf.(ik vraag het me wel af)
nu die vergelijking met die lexicon,
een lexicon output is dus ook aan 44.1khz
dus blijkbaar kan er dan volgens jouw wel goede reverb bestaan aan 44.1khz (en zelfs 18bit/20bit d/a)
dus lijkt het mij eerder van hoe het wiskundig het in elkaar zit dan de khz in een toestel.
Hoe iets gemaakt is , is veel belangrijker dan gewoon de knop op 96khz te zetten.
Maar als je 96 jouw interesse wekt om betere muziek te maken , dan zeker doen... ik zou wel even checken op iets lagers gewoon voor cpu en HD
Origineel geplaatst door bobaphat
Hey Arv,, hoest dan juhh
Muziek is voor mij ook meer creativiteit dan rocket science maar soms merk je dat de sound nog iets beter zou kunnen. Voor mij is de vraag of die extra moeite met freezen, downsampelen en cpuverkrachting de extra geluidskwaliteit van het werken op 96khz het waard is. Zelf werk ik altijd graag ietsjes harder om de sound die ik in mn hoofd heb eruit te krijgen.
Ik heb net weer even geluisterd en fuck me!!!!! het verschil tussen 96khz en 44.1 is echt heel goed hoorbaar. 96 klinkt veel meer solide, alsof je het kan beetpakken zegmaar. Als ik de altiverb over een synth doe, klinkt het echt net zo goed als een lexicon mpx1.
Het hoog klinkt ook veel strakker en aangenamer. Ik heb echt moeite om weer terug te gaan naar 44.1