Problemen met Apogee rosetta 800

PrinsJan

Ingeburgerd
Hallo, mijn eerste post en meteen een compleet drama.

Werk in mijn studio met een Apogee Rosetta 800 met Logic Pro software op een G5 Quad.
Sinds de aankoop van het juweeltje genaamd Apogee, heb ik al problemen, maar misschien doe ik iets fout ?

Het probleem:

De Apogee verliest sync met de Mac, waardoor de leds AES gaan branden. In eerste instantie dacht ik, dat het lag aan mijn firewire hub, omdat ik ook een ssl duende en de kore op de g5 heb aangesloten, die heb ik er afgehaald en toen had ik maanden geen probleem, maar nu begint de ellende weer.

Soms midden in het tweaken hoor je een enorme knal en boem geluid weg, hij speelt wel, maar je hoort ook geen geluid, ook zie je de Apogee dmv van z'n leds (output) niks signaal.
Wat je ook probeert Mac opnieuw opstarten, Apogee ook, na uren nog steeds geen geluid. Weer gefrustreerd je studio uit, om vervolgens een nacht wakker te liggen.

Moet dus deze week een track af hebben, maar wat ik ook probeer de Apogee geeft geen geluid meer weer, ook niet via iTunes bijvoorbeeld.

Kan iemand mij helpen ?? Dank je wel !

hmmm klinkt als een brakke driver... hoewel het mac is... heb je de nieuwste drivers al eens opnieuw geinstalled? Wel zwaar klote idd.

apogee bedoel ik. En ik heb geen mac ervaring hoor maar misschien moet je je Duende en je Kore ook maar eens helemaaal uninstallen. En dan alles 1 voor 1 weer installeren, dan kom je er misschien achter waar de schoen wringt.

En het is ook een feit dat veel mensen problemen ondervinden als ze een duende samen met een Firewire audio interface gebruiken. Maar dat had geloof ik met daisy chaining te maken, misschien werkt een hub ook wel niet en moet die duende z'n eigen dedicated FW poort hebben op je MAC?

Wat ik om meer om me heen hoor de laatste tijd is inderdaad dat vooral die Duende nogal de neiging heeft om de ganse bandbreedte van een FireWire bus op te vreten. Als je beide apparaten op direct op de fw poorten van de mac hangt ben je dus redelijk de sjaak, want hoewel het twee apparte poorten zijn draaien ze intern altijd op dezelfde bus van het moederbord. Oplossing voor een situatie als deze is inderdaad wellicht ff een tijdje kijken hoe het draait zonder de duende erbij, mocht dat beter schijnen te werken is het naar mijn idee daarna een idee om een appart [extra] firewire kaartje in je mac te schroeven om de duende appart op te zetten.

ssl en apogee zijn beide geen sterren in het schrijven van drivers

Duende vreet alles op, en apogee is slordig geschreven.

Maar met een losse fw kaart erbij voor bijv je duende moet het wel op gelost zijn, en anders terug naar je dealer

Back