Roland A880 hoe op computer

hou er wel rekening mee dat de AMT8 maximaal 8 inputs herkent. Ook al heb je er 2 of 3... Input 1 van AMT8#1 is gelijk aan input 1 van AMT8#2 en die is weer gelijk aan input 1 van de overige AMT8's. Je hebt dus maximaal 8 inputs en 64 outputs (= maximaal 64 x 16 midikanalen)

P-Five, is het zo dat je in Cubase/Logic/etc dan niet de afzondelijke inputs van alle AMT's ziet? Dat zuigt! En wat als je ze niet doorlust maar appart aansluit op een eigen USB poort?
Dan misschien toch maar een MOTU express 128 erbij, die gaat waarschijnlijk lekker samen met DP5.

Patrick.

Re: amt8/unitor8

Re: amt8/unitor8

Origineel geplaatst door pt.
Dan kun je een patch setting maken waarbij in1 naar out2,3,4 gaat. Hiervoor is een speciale sounddiver versie beschikbaar van Emagic (amt8/unitor versie).

betekent dat je dat van te voren moet programmeren of kun je dat 'live doen'
patchen zoals die a880

een apart programmaatje klinkt weer als 'weer een schakel in het geheel'

ik heb ze alleen maar doorgelust gebruikt. Ik heb maximaal 5 masterkeyboards dus ik heb niet meer inputs nodig maar ik vond het wel vervelend om te ontdekken dat ik maar 8 inputs had. Er werd toch met 64 in en 64 out geadverteerd. In Logic neem ik toch maar 1 instrument tegelijk op... En als ik live speel stuurt elk keyboard zijn eigen reeks modules aan. Bovendien speel ik ook veel op niet-midi apperatuur ;-)

De mogelijkheid om elke AMT aan een USB te hangen heb ik nog niet gebruikt ook omdat mijn tweede HD ermee opgehouden is en daar stonden al mijn softwarepakketten op... Nog geen zin gehad om dat weer te herstellen. Volgens mij hebben andere patchbays dat probleem niet. Ook kun je in Cubase meerdere inputs kiezen geloof ik.

programmeren AMT8

programmeren AMT8

Live programmeren kun je de AMT8 niet, alleen via software. Omschakelen tussen verschillende patch instellingen geloof ik wel via een program change (maar pin me d'r niet op vast). In een live situatie heb je waarschijnlijk toch maar 1 routing instelling nodig toch?
De AMT8 gaat gewoon in de laatst gekozen instelling staan op moment dat de computer er niet aan zit.

Patrick.

Re: programmeren AMT8

Re: programmeren AMT8

Origineel geplaatst door pt.
In een live situatie heb je waarschijnlijk toch maar 1 routing instelling nodig toch?

Nee,

dat heeft vooral het de mc 505 te maken
soms is dat de master die andere apparaten voorziet van midipuls
soms alleen een klankbron

ik heb meerdere midikeyboards
sommige 2 octaven, andere 4

eea kan per nummer soms wijzigen

Is er binnen Logic niet de mogelijkheid ook de AMT aan te sturen. D.w.z. vooringestelde patches te kiezen/wijzigen? Ik heb Logic niet meer op mijn computer dus kan dat niet meer nakijken...

Re: Re: programmeren AMT8

Re: Re: programmeren AMT8

Origineel geplaatst door Herr Elektor
Nee,

dat heeft vooral het de mc 505 te maken
soms is dat de master die andere apparaten voorziet van midipuls
soms alleen een klankbron

ik heb meerdere midikeyboards
sommige 2 octaven, andere 4

eea kan per nummer soms wijzigen

http://www.motu.com/products/midi/xpressxt_usb Deze kan je gemaakte instellingen opslaan! Maar hoe en of dat ook standalone werkt weet ik ook niet precies. iemand?

De AMT8 kan ook instellingen opslaan. Je kunt er 32 patches in opslaan. Maar hoe je die via MIDI wisselt weet ik niet. Ik weet dat dat in Sounddiver kan en ook in Unitor8, een programma dat speciaal voor de AMT bedoelt is...

Origineel geplaatst door P-Five
De AMT8 kan ook instellingen opslaan. Je kunt er 32 patches in opslaan. Maar hoe je die via MIDI wisselt weet ik niet. Ik weet dat dat in Sounddiver kan en ook in Unitor8, een programma dat speciaal voor de AMT bedoelt is...

Juist. Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar hoe dat zonder comp moet gaan lukken. Volgens mij kan je met de Motu iig van preset wisselen met de knoppen op het panel. Als dat zo is, dan is dat altijd beter werken dan de Emagic..

amt8 program change

amt8 program change

Ik heb net ff gekeken met SoundDiver en je kunt een van de 8 inputs selecteren en dan het midikanaal waarop je program changes voor patches wilt ontvangen. Het kan dus wel met een amt8/unitor zonder de software...

Patrick.

@pfive, check je instellingen in windows->stuurprogramma's etc. (als je op windows zit tenminste) want je moet wel opgeven in windows hoeveel midi poorten je wilt zien. Ik werk nl. met 2x een AMT8 en in Logic zie ik dus 16 poorten verschijnen (AMT In 01 t/m AMT In 16) in het "Physical Input" object. Via dit object kun je alle IN poorten uitsplitsen en alle mogelijke combinaties maken waar welke input naar toe gaat. Het "environment" in Logic is extreem flexibel in dit soort situaties.

Het routen van midi, als je geen Logic gebruikt, gebeurt dmv een software programma hetzij SoundDiver hetzij met de meegeleverde "Unitor8 Control x.x" programmaatje. Het is maar 1x nodig om diverse "schakelsituaties" te programmeren, om deze later, als er geen computer voorhanden is, dmv een midi Program Change commando deze sitatie weer te kunnen oproepen.

Origineel geplaatst door bronswerk
@pfive, check je instellingen in windows->stuurprogramma's etc. (als je op windows zit tenminste) want je moet wel opgeven in windows hoeveel midi poorten je wilt zien. Ik werk nl. met 2x een AMT8 en in Logic zie ik dus 16 poorten verschijnen (AMT In 01 t/m AMT In 16) in het "Physical Input" object. Via dit object kun je alle IN poorten uitsplitsen en alle mogelijke combinaties maken waar welke input naar toe gaat. Het "environment" in Logic is extreem flexibel in dit soort situaties.

Mijn stuurprogramma staat ook ingesteld op 16 IN en 16 OUT. Ik zie ook alle OUT kanalen in Logic. Dat is het probleem niet. In een live-situatie wil ik ook kunnen beschikken over 16 individuele INPUTS en dat gaat niet. Als je meerdere AMT's koppelt houd je maar 8 individuele INPUTS. Het aantal OUTPUTS neemt wel toe. Kijk maar in het UNITOR8 venster als je de matrix van twee AMT's wilt instellen. Je krijgt dan 8 inputs en 16 outputs waaruit je kunt kiezen.

Attachments

• 2xamt8.jpg
    2xamt8.jpg
    56,7 KB · Bekeken: 92
kan je met de a880 twee kanalen mergen waarbij de midiclock ook wordt uitgestuurd/doorgestuurd?

dacht het wel
maar waarom zou je?
dan krijg je 2 clocks ...

dank voor je reactie.

Het gaat er mij om dat er één clock wordt doorgegeven dus daar ben ik wel benieuwd naar aangezien ik er een aan ga schaffen.

:doei:

Back