Accoustische gitaar module

Eevar

Stamgast
Iemand enige idee of er een accoustische gitaar module bestaat? Ik heb een beetje op internet gezocht maar kon niks vinden. Laat maar horen..

Ik alleen de software varianten: Real Guitar en Six String (Creamware). De Six String moet ik nog een beetje gaan ontdekken. Real Guitar vind ik erg goed.

Sommige betere romplers hebben ook goede akoestische gitaren aan boord. Ik dacht dat er in de Motif een mooie zat.

Losse modules? Je bedoelt net zoals een piano module of zo? Ik kan me niet herinneren dat ooit tegengekomen te zijn.

Origineel geplaatst door OJS
Ik alleen de software varianten: Real Guitar en Six String (Creamware). De Six String moet ik nog een beetje gaan ontdekken. Real Guitar vind ik erg goed.

Sommige betere romplers hebben ook goede akoestische gitaren aan boord. Ik dacht dat er in de Motif een mooie zat.

Losse modules? Je bedoelt net zoals een piano module of zo? Ik kan me niet herinneren dat ooit tegengekomen te zijn.

Nee geen piano module maar gewoon een rack model of module zonder toetsen. die moeten er toch wel zijn neem ik aan. ik heb nu die guitar pluggin van steinberg. klinkt mooi maar zitten alleen vaste patroontjes in.

Re: Accoustische gitaar module

Origineel geplaatst door Eevar
Iemand enige idee of er een accoustische gitaar module bestaat? Ik heb een beetje op internet gezocht maar kon niks vinden. Laat maar horen..

Snaren zijn wat anders dan toetsen. Snaren klinken nooit twee keer hetzelfde. Daarom kun je ook heel moeilijk een gitaar nabootsen, kwa goede geluidskwaliteit. Het best is nog een sampler met gitaar samples

Re: Re: Accoustische gitaar module

Re: Re: Accoustische gitaar module

Origineel geplaatst door Nouveau
Snaren zijn wat anders dan toetsen. Snaren klinken nooit twee keer hetzelfde. Daarom kun je ook heel moeilijk een gitaar nabootsen, kwa goede geluidskwaliteit. Het best is nog een sampler met gitaar samples

maar er zijn toch ook pluggins met gitaar geluiden die mooi klinken. die zijn ook nagebootst natuurlijk.

De meeste ROMplers hebben wel een handjevol acc. gitaren aan boord, hoe duur je 't wil maken hangt van je zelf af.

Ik denk wel dat de nieuwere beter klinken.

En anders een sampler?

Real gitaar is de enige echte, en heeft zo'n beetje alle basis preset die je maar kan bedenken.
Je moet alleen een snele harde schijf hebben, anders werkt het niet echt lekker.8)

Dan doe je toch iets verkeerd als je snare telkens anders klinken. Als ik een c aan sla en daarna nog een keer, is het toch echt dezelfde c als daarvoor. Dus dat klopt niet echt nouveau. Een accoustische gitaar is wel haalbaar. Realgitaar is dan ook het beste voorbeeld en geeft aan dat het mogelijk is.:geslaagd:

Bart

Hoe kan het dan dat als ik een rifje op mijn spaanse gitaar speel en ik doe hetzelfde na op mijn keyboard die een module of sampler aanstuurt met zo'n zelfde geluid, dit veel meer nep klinkt?

Origineel geplaatst door gringo
Hoe kan het dan dat als ik een rifje op mijn spaanse gitaar speel en ik doe hetzelfde na op mijn keyboard die een module of sampler aanstuurt met zo'n zelfde geluid, dit veel meer nep klinkt?

Bij het spel op een echte gitaar heb je veel variatie in speelwijze: aanslag, geluid vingers over de snaren, etc. Als je dit met samples wilt bereiken, moet je diverse samples met de diverse variaties laden. Met één sample, heb je ook maar één variatie. En in het spel op een echte gitaar heb je die problemen niet. En natuurlijk hangt veel af van de kwaliteit van de samples of geluidsbank.

Een andere tip nog is misschien Virtual Guitarist2 van Steinberg.
Hier meer info:
http://www.steinberg.de/169_0.html

Origineel geplaatst door B.grosmann
Dan doe je toch iets verkeerd als je snare telkens anders klinken. Als ik een c aan sla en daarna nog een keer, is het toch echt dezelfde c als daarvoor. Dus dat klopt niet echt nouveau. Een accoustische gitaar is wel haalbaar. Realgitaar is dan ook het beste voorbeeld en geeft aan dat het mogelijk is.:geslaagd:

Bart

He Bart, speel je ook gitaar?

Origineel geplaatst door B.grosmann

Bart

Het blijft wel een C maar het klinkt niet 100% hetzelfde, net als 'drift' op een analoge synth!

als jij 2 keer achter elkaar een gitaar precies hetzelfde kan laten klinken ben je een robot !!!

of je oren zitten volgestort met beton dat kan natuurlijk ook.

ik speel van mijn 5de piano en kom uit een musicale famile.
ja ik speel een beetje gitaar
bart

Origineel geplaatst door elektrovolt
als jij 2 keer achter elkaar een gitaar precies hetzelfde kan laten klinken ben je een robot !!!

of je oren zitten volgestort met beton dat kan natuurlijk ook.

Er zijn uitzonderingen, zoals My Dying Bride, the angel and the dark river... Nooit helemaal perfect, maar als je 6 min. hetzelfde loopje speelt zal er vast een goede tussenzitten :)

Maargoed het is ook totaal afhankelijk wat je speelt en wilt nabootsen. Met name de dynamiek, die je deels met velocity zou kunnen oplossen, maakt het nog moeilijker. Zoals eerder gezegd heeft de manier waarop je aanslaat tot in de extreme vorm welk plectrum & snaren je gebruikt gevolg hoe het geluid kllinkt als het gespeeld word.

Je hebt ook nog altijd een gitaar met midi elementen, moet je wel kunnen spelen natuurlijk :) Dan nog, kun je het nooit perfect nabootsen.

Origineel geplaatst door Plaag
Je hebt ook nog altijd een gitaar met midi elementen, moet je wel kunnen spelen natuurlijk :) Dan nog, kun je het nooit perfect nabootsen.
Als het om gitaargeluid gaat is in dat geval een microfoon een betere optie denk ik ;)

Maar met die midi een andere geluidsbron aansturen is natuurlijk wel weer interessant!

Als je persé een module wilt zou je kunnen kijken naar een rompler, maar vaak zijn de gitaren die daar inzitten niet echt overtuigend. Een uitgebreide lading samples, of een vst als RealGuitar zijn dan betere opties denk ik.

Origineel geplaatst door Flying Panther
Als het om gitaargeluid gaat is in dat geval een microfoon een betere optie denk ik ;)

Maar met die midi een andere geluidsbron aansturen is natuurlijk wel weer interessant!

Als je persé een module wilt zou je kunnen kijken naar een rompler, maar vaak zijn de gitaren die daar inzitten niet echt overtuigend. Een uitgebreide lading samples, of een vst als RealGuitar zijn dan betere opties denk ik.

Dat ligt er aan, ik heb over dit onderwerp een flinke discussie gehad, met een vriend van mij. En ja een microfoon is beter, maar, en ik zeg nogmaals "maar" hier heb je dan wel een verdomt goede mircofoon nodig. Als je dat niet hebt, is midi een veel betere optie. En het ligt natuurlijk met wat je wilt bereiken.

Oja ik ben geen robot, maar als ik een nummer na speel en daarna nogeens klinkt het toch echt hetzelfde. Ja misschien is de ene noot enkele centjes harder dan de vorige keer. Anders heb je nog een lange weg te gaan.

Bart

Back