Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Wat wil je er precies mee doen?
Origineel geplaatst door OJS
Ik alleen de software varianten: Real Guitar en Six String (Creamware). De Six String moet ik nog een beetje gaan ontdekken. Real Guitar vind ik erg goed.
Sommige betere romplers hebben ook goede akoestische gitaren aan boord. Ik dacht dat er in de Motif een mooie zat.
Losse modules? Je bedoelt net zoals een piano module of zo? Ik kan me niet herinneren dat ooit tegengekomen te zijn.
Origineel geplaatst door Eevar
Iemand enige idee of er een accoustische gitaar module bestaat? Ik heb een beetje op internet gezocht maar kon niks vinden. Laat maar horen..
Origineel geplaatst door Nouveau
Snaren zijn wat anders dan toetsen. Snaren klinken nooit twee keer hetzelfde. Daarom kun je ook heel moeilijk een gitaar nabootsen, kwa goede geluidskwaliteit. Het best is nog een sampler met gitaar samples

Origineel geplaatst door gringo
Hoe kan het dan dat als ik een rifje op mijn spaanse gitaar speel en ik doe hetzelfde na op mijn keyboard die een module of sampler aanstuurt met zo'n zelfde geluid, dit veel meer nep klinkt?
Origineel geplaatst door B.grosmann
Dan doe je toch iets verkeerd als je snare telkens anders klinken. Als ik een c aan sla en daarna nog een keer, is het toch echt dezelfde c als daarvoor. Dus dat klopt niet echt nouveau. Een accoustische gitaar is wel haalbaar. Realgitaar is dan ook het beste voorbeeld en geeft aan dat het mogelijk is.![]()
Bart
Origineel geplaatst door B.grosmann
Dan doe je toch iets verkeerd als je snare telkens anders klinken. Als ik een c aan sla en daarna nog een keer, is het toch echt dezelfde c als daarvoor. Dus dat klopt niet echt nouveau. Een accoustische gitaar is wel haalbaar. Realgitaar is dan ook het beste voorbeeld en geeft aan dat het mogelijk is.![]()
Bart
Origineel geplaatst door elektrovolt
als jij 2 keer achter elkaar een gitaar precies hetzelfde kan laten klinken ben je een robot !!!
of je oren zitten volgestort met beton dat kan natuurlijk ook.

Dan nog, kun je het nooit perfect nabootsen.Als het om gitaargeluid gaat is in dat geval een microfoon een betere optie denk ikOrigineel geplaatst door Plaag
Je hebt ook nog altijd een gitaar met midi elementen, moet je wel kunnen spelen natuurlijkDan nog, kun je het nooit perfect nabootsen.

Origineel geplaatst door Flying Panther
Als het om gitaargeluid gaat is in dat geval een microfoon een betere optie denk ik
Maar met die midi een andere geluidsbron aansturen is natuurlijk wel weer interessant!
Als je persé een module wilt zou je kunnen kijken naar een rompler, maar vaak zijn de gitaren die daar inzitten niet echt overtuigend. Een uitgebreide lading samples, of een vst als RealGuitar zijn dan betere opties denk ik.