kleine stage piano

martien

Nieuwkomer
Graag uw deskundige advies over het volgende;

Al een tijdje ben ik op zoek naar een stage piano met gewogen toetsen, MAAR met maximaal 61 toetsen. (dit puur vanwege ruimtegebrek op 't podium & mobiliteit) Puur voor een simpel waarheidsgetrouw piano geluid & rhodes achtige pianos. EN omdat ik natuurlijk van mn kawai af wil.

De nord electro 2 is een goeie optie, maar prijzig (ik heb een budget van 600,-). Laatst zag ik een oude gem stage piano op marktplaats staan, misschien weet iemand of dat wat is? (kheb sowieso wel een voorkeur voor vintage instrumenten) Of moet ik doorsparen voor die nord?

bvd!!

Ik ken geen enkele stage piano met 61 gewogen toetsen. Volgens mij is die er ook niet. Het is dan de vraag waar je "compromises" wil sluiten:
- naar 76 toetsen? Kurzweil heeft daar enkele modellen voor
- 61 toetsen, maar niet gewogen? Dan is de Nord Electro een optie, maar dan moet je wel een extern apparaat gebruiken om galm (reverb) erop te zetten, want de Nord Electro is één van de weinige "stage piano's" zonder interne reverb. Redelijke piano's, zeer goeie Rhodes en B3, wel boven je 600-Eur-budget. 2e hands is een NE 61 denk ik ca EUR 1300 ofzo. Voor vintage-achtige keyboards (Rhodes, Wurlitzer, Clavinet, B3) de moeite van het sparen waard.

De meeste stage piano's met gewogen klavier hebben 88 toetsen. De lichtste is denk ik momenteel de Roland RD300sx, maar die heeft ook een vrij lichte aanslag. Anders: van Yamaha de P-serie (bijvoorbeeld P90 2e hands) of CP-serie (nog niet veel 2e hands, denk ik, want nieuwer dan de P-serie) proberen.

Re: kleine stage piano

Origineel geplaatst door martien

De nord electro 2 is een goeie optie, maar prijzig (ik heb een budget van 600,-). Laatst zag ik een oude gem stage piano op marktplaats staan, misschien weet iemand of dat wat is? (kheb sowieso wel een voorkeur voor vintage instrumenten) Of moet ik doorsparen voor die nord?

bvd!!

Met een stage piano heb je het liefst het allernieuwste, omdat de klanken steeds realistischer worden. De keuze tussen een gesampelde of een echte Rhodes ligt natuurlijk anders, maar daar ging het hier niet om.

Allereerst bedankt voor jullie reacties!

...dan zal ik mijn moeten toegeven aan 76 toetsen, die nord E61 is me echt te duur...

De Kurzweil SP76 spreekt me wel aan, alleen zie ik zo nergens te koop staan.
Ook heeft de Ensoniq KS-32 mijn aandacht getrokken.
Nog een andere optie is de roland rhodes 660 (goedkoop) met een goeie pianomodule.

wat raden jullie mij aan?

Back