Outputs toewijzen Virus C

demian

Ojee
ok.. ik ben nu bijna de hele dag bezig om 6 parts naar de 6 outputs van mijn Virus KC te laten wijzen.
Ik heb de manual er op nageslagen en na zeker vele uren van gepiel en gekloot geef ik het op.

HOE doe je dit.

Ik wil,

midichannel 1, part 1, output 1
midichannel 2, part 2, output 2
etc..

ik kom er niet uit.. echt niet gewoon.. =(

In multi mode druk je op de (rechter) edit button (die links naast de random knop).
Hier ga je door de menu's tot je de output en midi channel kunt instellen.

Met de part knoppen kun je van part wisselen, links bovenin het display staat welke part je op dat moment aan het bewerken bent.

thnx voor je antwoord.. :okdan:

Ding is (maar het zal wel aan mij liggen) dat de virus dus het kanaal niet per part mee lijkt te nemen, dit geld ook voor de outputs.

Als ik dus bijv voor part 1 midi channel 1 kies, en voor part 2 midi channel 2, en ik kijk weer bij part 1, dan staat daar dus midi channel 2 nog steeds, ipv channel 1.

Zo ook met de audio outputs, ik kies een output bij een part, als ik naar de volgende part ga en selecteer daar ook een output, en ik kijk weer bij de vorige part, dan staat die naar de output te wijzen die ik net aan het andere part heb gekoppeld.

Ik snap er niks van..=(

Leg eens stap voor stap uit wat je doet in welke mode dan.

Ik heb ooit eens alle menu opties uitgetikt om dit soort dingen wat makkelijker te maken. Misschien heb je er wat aan.

Attachments

• access_virusc_os6.5_edit_menu_parameter_list_v0.3.pdf
    12,5 KB · Bekeken: 135
ah... er begint iets te dagen.. ik probeer ff wat, had niet gezien dat je met de parameter knop door het menu kon lopen.. ik dacht dat ik met de edit button dat deed. :stupid

Origineel geplaatst door MikeJarod
Leg eens stap voor stap uit wat je doet in welke mode dan.

Ik heb ooit eens alle menu opties uitgetikt om dit soort dingen wat makkelijker te maken. Misschien heb je er wat aan.

hee super.. die heb ik even uitgeprint..! :)

Volgens mij is het me gelukt nu, heb alles nu ingesteld zoals het moet zijn, alles blijft nu ook staan. Ik denk dat ik in een verkeerde mode zat te werken.

Ik kwam ook steeds dingen tegen als 'second output' waarmee ik wel iets kon doen op andere outputs, maar het was zeer vaag allemaal..

Ik ga even testen of alles nu werkt!

:okdan:

Origineel geplaatst door demian
Ik kwam ook steeds dingen tegen als 'second output' waarmee ik wel iets kon doen op andere outputs, maar het was zeer vaag allemaal..

Zo ook met de audio outputs, ik kies een output bij een part, als ik naar de volgende part ga en selecteer daar ook een output, en ik kijk weer bij de vorige part, dan staat die naar de output te wijzen die ik net aan het andere part heb gekoppeld.Ik snap er niks van..=(

het heet niet voor niets second output .. erg logisch dat je die second output dan alleen maar op 1 bepaalde output kan zetten en niet op verschillende tegelijk.. anders zou t geen second output meer zijn :stupid

uit de second output komt t zelfde geluid als de main.. je kan de second output bijv gebruiken om signaal door te routen
ook kun je op deze manier een mix maken met 4 kanalen die je op elkaar afstemt met de de panorama funktie en de balance funktie van de second out..

maar goed, succes ermee :biertje:

je virus stuurt ook alles uit in midi he..dus stel in cubase staat kanaal 1 geselecteerd terwijl je in je virus in part 2 zit te werken, dan stuurt ie alles wat je in part 2 doet uit naar midikanaal 1

weet niet of dit misschien een probleem is, maar denk zeg t maar even :)

Het probleem was dat ik eerst alles 'global' zat te editen, ik zag dat ook wel op zich, maar ik kon niets anders vinden om midi channels en outputs te editen, pas idd toen ik dat via de rechter edit button dat deed zoals alan zei en ik met de 'parameter' button ging zoeken kwam ik tegen wat ik moest hebben. thnx guys :)

Het probleem was dat ik eerst alles 'global' zat te editen, ik zag dat ook wel op zich, maar ik kon niets anders vinden om midi channels en outputs te editen, pas idd toen ik dat via de rechter edit button dat deed zoals alan zei en ik met de 'parameter' button ging zoeken kwam ik tegen wat ik moest hebben. thnx guys :)
ok dan!

leuk bakkie he? :)

Back