Sorry hoorrr... maar HOE in hemelsnaam kun je dit nu een vet geluid vinden?
Ik ben sowieso zwaar TEGEN dit nummer omdat ik het het meest grote bak schijtnummer vind dat ome Timberfake ooit heeft gemaakt. Vroeger had ie nog wel smaak en zaten er goeie tracks bij, maar dit is een typisch voorbeeld van bagger!
Toen ik het voor het eerst hoorde had ik zoiets van: "NEEEEEEE Vanguard!!!"
Duidelijk vanguard dus, geen discussie over mogelijk!
En mijn mening is dat het echt vet irritant is als je een bepaald geluid uit een goedkope plugin of module herkent. In het verre verleden ben ik ooit begonnen met een soundcanvasje van roland en nou, mooi dat ik alle geluiden eerst compleet verneukte zodat men ze niet zou herkennen, want da's irritant.
Er komt nog eens bij, dat deze preset ontstaan is na grote hits in de trance-scene zoals: The Orange Theme en Sensation Anthem 2003 (die Mozart cover). Geniale tracks trouwens!
In Amerika kennen ze geen trancemuziek zoals wij die kennen, maar ze hebben daar uiteraard wel vanguard + de preset die bedoeld is voor goedkope namaak trance.
Door deze preset in een R&B nummer te proppen misbruik je deze ook nog eens in de negatieve zin van het woord.
Soms worden er dingen uitgeprobeerd door Timbaland en Neptunes, waar ik helemaal van ondersteboven ben. Dingen die je eigenlijk niet kunt maken, maar geniaal uitpakken. Dit is een voorbeeld van een zwaar mislukt experiment!!!
Nogmaals sorry, ik ben altijd heel enthousiast als het om geluiden en producties gaat, maar dit lied + sound kan gewoon echt niet door de beugel!!!