irritante Jomox Airbase99 problemen

VWpolo94

Lid
Ik heb al een aantal jaren problemen met mijn airbase99 en ben het nu een keer zat.
Het probleem is dat er:
- de ene keer alle ledknopjes branden en je niks met het aparaat kunt doen.
- de andere keer het lcd scherm alleen maar blokjes weergeeft i.p.v. tekst, tenzij je er schuin op kijkt dan kun je wel wat lezen maar dit is soms ook niet eens het geval.
- of dat hij na een tijdje ineens uitvalt en aan weer aan gaat. Als dit gebeurt dan weet ik meteen hoe laat het is, want dan blijft hij dit de hele tijd achter elkaar doen. Vet irritant als je iets aan het opnemen bent.

maar het kan ook een tijd goed gaan, en dat is het vreemde van alles, misschien dat er iets los zit ofzo.

Ik heb die kerel van jomox eens gemaild en over mijn probleem verteld, maar hij dacht dat het apparaat misschien te veel midicommando's binnen kreeg, maar dit blijkt niet het geval te zijn, want hij heeft deze kuren ook als ik alle kabels eruit getrokken heb.

Weet iemand wat er met mijn jomox mis kan zijn?

Oververhitting misschien, of een rotte adapter(aansluiting)?

Heb je al eens geprobeerd het ding te verplaatsen of een andere adapter aan te sluiten?

Ik heb zelf zo'n ding, maar de problemen die jij beschrijft heb ik (gelukkig) nooit gezien.

Origineel geplaatst door Napole0n

Heb je al eens geprobeerd het ding te verplaatsen of een andere adapter aan te sluiten?

Heb ik nog helemaal niet aangedacht eigenlijk. kzal m'n multi-adapter maar eens gaan opzoeken.

Ik heb de adapter met de multimeter gecontrolleerd of de voltage wel correct is. Het moet 12 volt zijn en hij schommelt tussen minimaal 12,2 volt en maximaal 12,6 volt. ik weet niet of dit een probleem is.

Dat lijkt me niet extreem veel ofzo, maar ik zal eens kijken wat de mijne doet als ik vanavond thuis ben.

...

...

heb je hem al eens gereset?:peukie:

Re: ...

Re: ...

Origineel geplaatst door CptCRxCK
heb je hem al eens gereset?:peukie:

heb ik gedaan. maar het probleem is nog steeds niet opgelost

Deze grappen heb ik ook een keer met mijn Triple-C gehad, ook toen hielp niets.. resetten alles erop en eraan.
Probleem was toen de voeding.
Na een vette stroomstoring is alles eraf gegaan (stroom) en toen in 1 keer weer alles aan, dat vond hij niet leuk.
Na weken kloten heb ik de voeding uit het stopkontakt getrokken en later weer terug>>> problem solved.
Ik weet het het klinkt vaag maar heb het een paar keer gehad (i.v.m. verbouwing) en dit was telkens de oplossing.
En nee, aan/uit zetten op de voorkant had niet het zelfde effect.

Hoop het voor je.

Turbo

Ik denk dat ik het probleem waarschijnlijk heb gevonden voor het steeds uitvallen. Als ik op het stekkertje van de voeding achterop de jomox een klein beetje druk gaat hij uit en weer aan. Dit is precies 1 van de problemen.
Wat kan ik hieraan doen?

Maar nu weet ik niet wat de reden is dat soms alle knopjes branden.

Origineel geplaatst door VWpolo94
Ik denk dat ik het probleem waarschijnlijk heb gevonden voor het steeds uitvallen. Als ik op het stekkertje van de voeding achterop de jomox een klein beetje druk gaat hij uit en weer aan. Dit is precies 1 van de problemen.
Wat kan ik hieraan doen?

Maar nu weet ik niet wat de reden is dat soms alle knopjes branden.
Weet niet of het voedinggchassis deel op de Airbase99 direct op de print zit. Dan zouden namelijk de solderingen slecht contact kunnen maken. Kwestie van opnieuw solderen.

Back