sequence problemen met Ableton

counterpart

Ingeburgerd
Hallo, ik heb een vraag: heeft iemand een oplossing voor mijn probleem? Ik stuur via Ableton en een Emu audio/midi interface m'n drumcomputer aan, aan het begin loopt alles strak maar na een tijdje begint het gedonder....de drumcomputer synct niet meer...(best lullig als je live on stage staat en je moet opnieuw beginnen, wat dus afgelopen zaterdag gebeurde) :-(
Ik heb al van alles geprobeerd (instellingen zo laag mogelijk gezet ed.) maar niets helpt.

Wie-O-Wie heeft het verlossende antwoord....??

Heeft niet met latency te maken dus, want dan loopt de drumcomputer wel gelijk mee maar met enige vertraging.
Verotte midikabel misschien?
Loopt het wel goed als je de drumcomputer als master gebruikt?

Geen idee, maar ik m'n 909 maar als master proberen. Is niet de perfecte oplossing, maar misschien dat het dan wel werkt.

is enerzijds een probleem van de 909, maar mits een beetje instellen in Ableton moet dit lukken(je sync een paar ms. vertragen ofzo)

dubbele CPU belasting

dubbele CPU belasting

Ik heb er wel eens last van dat Ableton Live raar gaat doen, bijvoorbeeld normaal staat voor een bepaalde passage CPU op 30% en dan opeens zonder enige rede vormt die zelfde passage een dubbele CPU belasting om na een 10 minuten weer terug te vallen naar de normale belasting vor die passage. Kortom er zit nog wel eens niet helemaal lekker in Live 6.

Maar ik weet niet of dit het zelfde probleem is...

ik had pas een prachtige cpu belasting 2950% :D serieus, als je de mr. ray plug naar je midi track sleept springt live even naar een absurd hoge cpu belasting.

zal wel aan mijn pc liggen.

bliepbliep

Origineel geplaatst door bliepbliep
ik had pas een prachtige cpu belasting 2950% ...

Bij mij heeft er wel eens een getal van 7 of 8 positie's in gestaan, maar ik kan me voorstellen dat het een soort foutcode is geweest en niet het daadwerkelijke tekort aan CPU power. Helaas is het met de stabiliteit van Live 6 niet echt fantastisch gesteld, dat vindt ik eigenlijk wel jammer.

Origineel geplaatst door Martune
De reden dat ik nog Live 5 gebruik.

Een groot dilemma want ik vindt die Racks zo fantastisch. Maar misschien moet ik inderdaad maar terug naar versie 5 want het is werkelijk niet te geloven hoe instabiel Live 6.0.3 nog is.

Wat je kan doen idd is je 909 als master gebruiken, maar dan loopt ie gegarandeert nog niet gelijk zonder dat je je midi delay nog ff afstelt zegmaar.. tenminste was bij mij wel telkens zo...

Zowieso raar dat ie pas na een tijdje het begint te verliezen allemaal.. je zou eerder zeggen dat ie dat na 2 maten al zou moeten doen.. Wat ik er van begrepen heb is het ook zo dat een pc niet altijd goed is staat is om maat te houden..

Origineel geplaatst door tumult
... Wat ik er van begrepen heb is het ook zo dat een pc niet altijd goed is staat is om maat te houden..

Klopt, een PC is software en lang niet zo maat vast als hardware zoals bijvoorbeeld een Akai MPC, een Elektron Machinedrum of een Yamaha RS-7000 om maar een paar populaire hardware bakken te noemen. Ook de oude Roland TR's zijn erg maatvast.

Leuk detail is de Korg Electribe serie, virtueel analoog dus volledig digitaal, daar hebben ze bewust de MIDI clock generator voorzien van variatie, een soort random afwijking, waardoor het totaal minder kil gaat klinken. Het geluid is goed alleen is het daardoor bijna onmogelijk om uit de losse hand te syncen.

Je kunt het beste hardware gebruiken als clockmaster.

Misschien een losse midi clock ?

Ik had een monomachine, machinedrum en ableton succesvol gesynced.
Machinedrum is master stuurt door naar mono en die naar ableton.
Ik zou ook hardware nemen als master.

Succes

Ik heb dat probleem juist andersom...aan het begin synced niet goed, pas na 8 bars...daarom begin ik pas bij de 9e bar met reccen en de 1e 8 laat ik afspelen zonder op te nemen. Dat heeft bij mij wel t emaken met de latency....dus.

latency omlaagschroeven.

kijk of je dat probleem ook hebt met maar 1 spoor...

Mijn probleem is hetvolgende: Machinedrum stuurt clock naar Ableton (liever had ik andersom, maar dat wil echt niet lekker syncen), in Ableton stuur ik dan bvb een arpeggio door op mn nordrack2. Die heeft hiervoor de clock nodig, maar dat doortsturen levert alleen maar een tragisch uit de maat vallende arpeggio op, loopt langzaam uit de maat. Dat is volgens mij niet per se latency, want hij loopt niet achter; de clock die wordt uitgestuurd is gewoon te traag.

:-S

Back