raar probleem met Cubase SX 3

mighty-V-kaput

Ingeburgerd
ik gebruik Cubase SX 3, als ik met mijn keyboard noten ingeef is er geen latency, maar het tegenovergestelde! De noten komen te vroeg binnen! (en dat ligt niet aan het spelen).
Iemand misschien een oplossing hiervoor? bvd.

Probeer eens in de map MIDI Port Enabler de ignoreportfilter file te knippen en in de gewone cubase map te plaatsen.

.... en vervolgens spelen met 'use system timestamp'.

bedankt voor jullie tips, ik ga er zo snel mogelijk mee aan de slag.

Huh??! Dus de noten komen eerder binnen als dat je speelt? Da's best wel telepatisch *D

nee hoor, da's best wel Windows drivermodel

Origineel geplaatst door samick
Probeer eens in de map MIDI Port Enabler de ignoreportfilter file te knippen en in de gewone cubase map te plaatsen.

Er is geen ignoreportfilter in de MIDI port enabler map!

Origineel geplaatst door mighty-V-kaput
Er is geen ignoreportfilter in de MIDI port enabler map!

Dit omdat het in SX3 al gefixed had moeten zijn.
Je kan het bestand zelf ook aanmaken, het is namelijk gewoon een bestand van 0 bytes.
Zelf heb ik al deze fratsen ook al eens uitgehaald, maar zonder resultaat. Bij veel mensen werkt het wel, maar heb het bij mij nooit werkend gekregen, helaas.

ik heb sindskort een nieuw systeem en daar heb ik dit probleem ook op. Er schijnen problemen te zijn met emu en m-audio geluidskaarten icm sommige moederborden.
Egt vervelend... iemand al een oplossing gevonden? Het schijnt dat iets als een m-audio midisport gebruiken het probleem oplost... kan iemand dat bevestigen?

Back