De Vieze Voorman

V

VVoRM

Guest
Ben door De Voorman uitgenodigd om hier eens te kijken. We zijn allebei nieuw hier op dit forum maar niet nieuw op het web. We hadden met http://come.to/Holland808 de leukste roeiverslagen van de Techno scene. Zo leuk dat mensen ons Gratis drank en versnaperingen gaven als ze ons voor de deur zagen.
Ze waren namelijk bang voor al te kritische opmerkingen. He He

Ik zal me qua commentaar op synths vrij rustig houden simpelweg omdat ik geen enkele synth heb. Ik hoop wel iets toe te voegen bij andere onderwerpen.
Op het moment heb ik wel iets van 3000 platen thuis staan.
Varierend van Club/Acid/Techno.
Samen met De Voorman houden we regelmatig draaisessies En hebben we een grote voorliefde voor US techno en Club. Ik vraag me vaak af waarom europese producers vaak niet de warmte halen van onze vrienden uit Detroit en Canada. Misschien dat ik hier op deze site een antwoord vind!

ik hoop maar dat je een antwoord vindt ja :)

welkom !

En nu maar ff goede recenties over ons schrijven vieze ventjes.
En minder hard roeien (wor je moe van ;) )

ik denk omdat europeanen ander referentie-kader hebben dan mensen in de VS/Canada.... daar komen veel producers meer uit de Soul/R&B scene, of hebben ze stiekem nog steeds aspiraties om daar iets in te doen omdat er veel geld in te verdienen is want commercieel.....voor producers-duo's als Blaze en MAW geldt dit zeker...van andere producers lees ik dat ook wel meer....

qua apparatuur/studio-equipment gebruiken ze misschien ook iets andere spullen, maar ik denk dat het vooral in de productiewijze zit, en die wordt dus grotendeels door je referentiekader beinvloed....denk ik ;)

wat ook weer typisch is: in italie kunnen ze ook supervette garage enzo maken die zeker meekan met die uit de US, uit andere europese landen komt lang niet zoveel goeds op dat gebied

Olaf

reply

reply

Volgens mij heb je zeker gelijk wat referentiekader betreft. Maar ik kan het toch niet helemaal begrijpen. Zeker omdat de laatste jaren regelmatig Amerikaanse producers hier draaien. Bijv Carl Graig, Kevin Saunderson, Stacey Pullen, Jeff Mills etc etc etc Zij zouden dan toch ook het publiek hier in Europa plus alles daaromheen moeten beinvloeden. Ik merk er na al die jaren nog steeds heel erg weinig van en misschien dat ik daarom nog steeds naar us techno en club kijk. Heel erg bekrompen zeggen veel mensen maar ik merk dat mijn voorkeuren toch daar liggen. Het is voor een DJ ook erg handig om ergens een filter te liggen omdat er zoveel wordt geproduceerd.

Van Italie weet ik dat ze tijdens de vette jaren (Lees 92/93) zeer goede club/garage/mellow maakten. Muziek die overigens vrij veel gedraaid werd tijdens de uitzendingen van For Those Who Like To Groove. Ik wist niet dat er nog steeds interessante muziek uit die regio kwam. Misschien moet ik daar maar weer eens naar gaan luisteren. Wil je misschien namen of labels kwijt?

2 namen die ik zo snel effe kan verzinnen:
Joe T. Vannelli (ja is nog steeds goed bezig ;)
Harley & Muscle (let niet op de naam haha)

voor mijn gevoel zit het em ook vaak in de productiewijze...ik zit voornamelijk in de US Garage, en dat is erg veel met live instrumentatie, en natuurlijk ook menig gospel-diva voor de vocals....ik heb het gevoel dat stuff uit europa veel meer electronisch wordt geproduceerd...

Olaf

Ik vind het een interessante discussie..

Ik vind het een interessante discussie..

.. maar zouden jullie misschien wat voorbeelden van (vindbare) nummers kunnen geven bij de stijlen die jullie noemen.

Ik ben geen DJ.. ken niet zoveel platen.. maar heb weldegelijk de interesse !

ehmm..effe denken, wat toppertjes die zo snel even mijn hoofd inschieten, niet alles even recent:

Masters at Work feat. James Ingram - Lean on me
Erro - Don't Change for me
Mustafa - I submit 2 U
Jask - Beautifull
Solar house - got 2 B you
Simpson Tune - Bring it down
Blaze - Lovely Ones
Kenny Bobien - If u love me

waar ik eigenlijk voor ga is de meer vocale house met veel jazzy, disco en gospel invloeden....voornamelijk dus het amerikaanse werk.....en ook wel het iets minder vocalere maar meer op ouwe disco samples en riffs gebasseerde stuff..

mijn mixen zijn te beluisteren op www.expansions.nl en daar zit veel van het hierboven beschreven soort muziek in..

Olaf

<Examples>

<Examples>

Zelf ken ik meer labels en Producernamen. Vaak vergeet ik gelijk het nummer. Maar ik kan je wel vertellen dat ik laatst een ontzettend goede 12 inch van Madkatt heb gekocht. Subliem werk van Felix da Housekat. Dit is een nummer met een duidelijke negroide invloed. Dus erg veel Soul. Als ik thuis ben zoek ik het nummer voor je op. Ben nog op het werk Ahum....:Z
Ik kan je wel een lijstje geven met goede labels:
KMS records label van kevin Saunderson
Ascend records van een Canadees. Is nog niet zo bekend :-)
Dit zijn de wat rustigere labels die ik zo kan noemen. Maar ik heb ook erg Veel warme techno met duidelijk amerikaanse invloed. Geef je zo de namen ga nu ff lunchen

Heb lekker geluncht, ben nu weer aan het werk :-)

Namen van Techno labels:
212 van steve stoll
Black Nation Van Jay Denham
Steel City

Verder heb ik voor Craz een goed Acid label Ik hoop dat je hum kent:
Communique records.

Hoewel deze labels wel een hardere stijl vertegenwoordigen dan de US garage van Olaf denk ik wel dat er overeenkomsten zijn.
Allemaal Amerikaans en een stuk dieper en soulvoller dan de zweedse collega's zoals Joel Mull etc...

Van Italie weet ik dat ze tijdens de vette jaren (Lees 92/93) zeer goede club/garage/mellow maakten. Muziek die overigens vrij veel gedraaid werd tijdens de uitzendingen van For Those Who Like To Groove. Ik wist niet dat er nog steeds interessante muziek uit die regio kwam. Misschien moet ik daar maar weer eens naar gaan luisteren. Wil je misschien namen of labels kwijt

Er komt nog steeds intresantte muziek uit de regio Italie. Maar niet de stijlen die jij zoekt.

Italie is erg actief op het gebied van Hardcore en techno leeft daar nog steeds.

Voor mij is de beste italiaan nog steeds Robert Armani die nog lekker actief is en zeer strakke muziek maakt.

Jammer genoeg was ie hier alleen poulair in de 90/94 jaren. =(

Robert Armani

Robert Armani

Ik vind Robert Armani ook heel erg goed. Hij Komt daarom ook uit Chicago! Hij heeft wel een naam die erg doet denken aan die italiaanse kledingfabrikant maar dat is toch echt geen familie.

ervarin ?

ervarin ?

Ik denk dat je ook niet moet vergeten dat de heren Saunderson, Mills, Hawtin ed al vette shit maakten toen wij hier nog allemaal in MC Hammerbroeken rondliepen en ice ice baby neurieden

Back