.......kan je niet gewoon er naar luisteren zonder zo'n hard en kortaf oordeel?
je zit niet in de jury voor een soort dnb-idols. en zoiezo smaken verschillen.
ook niet prettig als muzikanten onder elkaar mekaar zo lullig gaan afblaffen vind ik....
er zit wel iets nieuws in wat ik wel aardig vind. een soort 4 on the floor bass over een soort dnB groove...beetje punkie ook.
ik vind het wel iets potentieels vernieuwends hebben. en tis verder niet veel meer dan een oude schetsideetje met een lullig djx keyboard gemaakt...
Goed, je hebt wel een beetje gelijk dat het overkomt als een kortaf oordeel, ook al was het eigenlijk meer bedoeld als een grapje met onderliggende kern van (mijn) waarheid...
Bij deze mijn excuses en ik zal het even wat helderder proberen uit te leggen.
De laatste tijd ben ik steeds meer dnB gaan luisteren en dat is ook de reden dat ik erg benieuwd ben naar wat er zich allemaal afspeelt binnen dit topic.
Het zal je niet ontgaan zijn dat ik nogal fan ben van de sound die willyoss weet weg te zetten, dit laat ik dan ook graag merken.
Zo luister ik ook met een serieus oor naar anderen en dus ook jouw dnB opzetje. Na het luisteren kan ik grotendeels concluderen dat de sound van het geheel totaal niet in orde is. En Drum & Bass IS nu eenmaal 90% SOUND!
De juiste sound en groove weet de luisteraar te pakken zodat die in een soort drive wordt meegenomen. De luisteraar raakt in een soort 'state of mind' door de combinatie van scheurende zagen en kicks en snares die je de beat doen voelen en hihats die op zodanige muzikale manier worden neergezet dat het geheel begint te rollen als een trein. Tel hierbij op de vaak op de achtergrond aanwezige, maar zeker onmisbare 'ambient' soundscape geluiden en het rollende geheel krijgt een sfeertje waardoor je (zonder drugs nodig te hebben) al gaat trippen!
Bij jouw bijdrage mist het eigenlijk aan vrijwel alle belangrijke aspecten voor een goede Drum & Bass track. Ok, ik moet toegeven dat het synthje op 0:32 wel cool is, vooral het melodietje dat daarmee gespeeld wordt. Doet me ook een beetje aan game-muziek denken. Dat zit best muzikaal in elkaar.
Maar het belangrijkste in een goede DnB plaat is de drive die het geheel heeft. Bij jouw bijdrage zitten er elementen in de drums die enorm storen. Zo zit er een snare'tje er constant tussen (om het geheel a-la-breakbeat te laten klinken) en die zit gewoon echt niet lekker in de timing. Hij struikelt de hele tijd en dat is best vervelend om naar te luisteren. Vandaar mijn vierkante-wielen-grap...
Ik snap wel dat je denkt, wat zit die Sub nu de hele tijd te zeiken in een Drum & Bass topic terwijl hij zelf totaal geen bijdrage levert? Een beetje de jury uit te hangen??? Ja. Ieder zijn goed recht om een mening te geven toch en wie kan dat beter dan de DnB luisteraar zelf?!!!
Ok, ok, maar ook ik zal nog wel eens een poging gaan wagen om een DnB trackie te maken en tuurlijk zal dat wel even moeilijker zijn dan ik denk!
Maar toch verder, zie dit als positieve kritiek en ik zal niet meer van die 'botte' shitopmerkingen plaatsen...