Maak 'N Stukkie Drum & Bass

Waarmee heb je die growl bass gemaakt? Vst? Hardware?

Alles eigenlijk software matig hoor. Gewoon veel geoefend. Guitar rig als distortion, verschillende filtering zorgt ook voor growl. Juist en voorzichtig EQen wil vaak ook goed helpen. Bijvoorbeeld een bandpass filtering layeren maar dan niet tot de top kan ook helpen. Halverwegen. Probeer is als eindpunt 1500hz?

Zit momenteel niet bij mijn muziek. Net verhuist naar een apartement, moet nog internet aanschaffen.

Heb een tune af. Half DNB en half Breaks achtig.
Nummer kun je hier vinden: www.myspace.com/antraxxed

Heb ook niet veel tijd. Kan binnenkort wel dieper er op in gaan? :okdan:

Tot snel :doei:

Heb een tune af. Half DNB en half Breaks achtig.
Nummer kun je hier vinden: www.myspace.com/antraxxed

En lekker issie hoor willyoss!
Doet me beetje denken aan Need For Speed II en III, komt door dat 303-lijntje en de rest van de synthjes.

De detuned lead moet ik wel ff aan wennen. Vind ik geen supergeweldige sound bij deze track, maar toch went die wel en heb ik er op het einde geen last meer van.

De break bij 2:00m zou ik misschien nog wat stiller laten vallen. Nu gaan de drums daar gewoon door. Een complete rust is op dat moment toch wel wenselijk.

De drums lopen zoals ik van je gewend ben weer eens als een dikke voordenderende stoomtrein!!! :okdan:

ouwt idee, nooit uitgewerkt....Drum & bass met een eigen twist.

in die tijd had ik nog geen appratuur, behalve een yamaha DJX- keyboard. daar is het dan ook mee gemaakt...
(geen audio breakloop samples)

veel plezier :-|

Attachments

• slashing.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 110
Laatst gewijzigd:
En lekker issie hoor willyoss!
Doet me beetje denken aan Need For Speed II en III, komt door dat 303-lijntje en de rest van de synthjes.

De detuned lead moet ik wel ff aan wennen. Vind ik geen supergeweldige sound bij deze track, maar toch went die wel en heb ik er op het einde geen last meer van.

De break bij 2:00m zou ik misschien nog wat stiller laten vallen. Nu gaan de drums daar gewoon door. Een complete rust is op dat moment toch wel wenselijk.

De drums lopen zoals ik van je gewend ben weer eens als een dikke voordenderende stoomtrein!!! :okdan:

Koel zal er naar kijken! Misschien moet de lead wat minder gedetuned worden om hem beter te laten passen? :D

ouwt idee, nooit uitgewerkt....Drum & bass met een eigen twist.

in die tijd had ik nog geen appratuur, behalve een yamaha DJX- keyboard. daar is het dan ook mee gemaakt...
(geen audio breakloop samples)

veel plezier :-|

Tja, dit is meer een trein met vierkante wielen... :)

Tja, dit is meer een trein met vierkante wielen... :)

.......kan je niet gewoon er naar luisteren zonder zo'n hard en kortaf oordeel?
je zit niet in de jury voor een soort dnb-idols. en zoiezo smaken verschillen.

ook niet prettig als muzikanten onder elkaar mekaar zo lullig gaan afblaffen vind ik....:(

er zit wel iets nieuws in wat ik wel aardig vind. een soort 4 on the floor bass over een soort dnB groove...beetje punkie ook.

ik vind het wel iets potentieels vernieuwends hebben. en tis verder niet veel meer dan een oude schetsideetje met een lullig djx keyboard gemaakt...

.......kan je niet gewoon er naar luisteren zonder zo'n hard en kortaf oordeel?
je zit niet in de jury voor een soort dnb-idols. en zoiezo smaken verschillen.

ook niet prettig als muzikanten onder elkaar mekaar zo lullig gaan afblaffen vind ik....:(

er zit wel iets nieuws in wat ik wel aardig vind. een soort 4 on the floor bass over een soort dnB groove...beetje punkie ook.

ik vind het wel iets potentieels vernieuwends hebben. en tis verder niet veel meer dan een oude schetsideetje met een lullig djx keyboard gemaakt...

Goed, je hebt wel een beetje gelijk dat het overkomt als een kortaf oordeel, ook al was het eigenlijk meer bedoeld als een grapje met onderliggende kern van (mijn) waarheid... :)

Bij deze mijn excuses en ik zal het even wat helderder proberen uit te leggen.

De laatste tijd ben ik steeds meer dnB gaan luisteren en dat is ook de reden dat ik erg benieuwd ben naar wat er zich allemaal afspeelt binnen dit topic.

Het zal je niet ontgaan zijn dat ik nogal fan ben van de sound die willyoss weet weg te zetten, dit laat ik dan ook graag merken.

Zo luister ik ook met een serieus oor naar anderen en dus ook jouw dnB opzetje. Na het luisteren kan ik grotendeels concluderen dat de sound van het geheel totaal niet in orde is. En Drum & Bass IS nu eenmaal 90% SOUND!
De juiste sound en groove weet de luisteraar te pakken zodat die in een soort drive wordt meegenomen. De luisteraar raakt in een soort 'state of mind' door de combinatie van scheurende zagen en kicks en snares die je de beat doen voelen en hihats die op zodanige muzikale manier worden neergezet dat het geheel begint te rollen als een trein. Tel hierbij op de vaak op de achtergrond aanwezige, maar zeker onmisbare 'ambient' soundscape geluiden en het rollende geheel krijgt een sfeertje waardoor je (zonder drugs nodig te hebben) al gaat trippen!

Bij jouw bijdrage mist het eigenlijk aan vrijwel alle belangrijke aspecten voor een goede Drum & Bass track. Ok, ik moet toegeven dat het synthje op 0:32 wel cool is, vooral het melodietje dat daarmee gespeeld wordt. Doet me ook een beetje aan game-muziek denken. Dat zit best muzikaal in elkaar.
Maar het belangrijkste in een goede DnB plaat is de drive die het geheel heeft. Bij jouw bijdrage zitten er elementen in de drums die enorm storen. Zo zit er een snare'tje er constant tussen (om het geheel a-la-breakbeat te laten klinken) en die zit gewoon echt niet lekker in de timing. Hij struikelt de hele tijd en dat is best vervelend om naar te luisteren. Vandaar mijn vierkante-wielen-grap...

Ik snap wel dat je denkt, wat zit die Sub nu de hele tijd te zeiken in een Drum & Bass topic terwijl hij zelf totaal geen bijdrage levert? Een beetje de jury uit te hangen??? Ja. Ieder zijn goed recht om een mening te geven toch en wie kan dat beter dan de DnB luisteraar zelf?!!!

Ok, ok, maar ook ik zal nog wel eens een poging gaan wagen om een DnB trackie te maken en tuurlijk zal dat wel even moeilijker zijn dan ik denk!

Maar toch verder, zie dit als positieve kritiek en ik zal niet meer van die 'botte' shitopmerkingen plaatsen... 8)

De laatste tijd ben ik steeds meer dnB gaan luisteren........

DnB heeft een geschiedenis met heel veel verschillende artiesten die stuk voor stuk op geheel eigen wijze iets deden met het genre...DnB en Jungle was een vrijplaats voor creativiteit. aan het einde van de DnB kwam Bad Company met die harde donkere gabber-lege-stillistische-simpele-techno-stijl van DnB. Dat is wat jij beschrijft..en blijkbaar zie je dat als de enige vorm van DnB. ik zou zeggen: luister eens naar de pioneers. en niet alleen naar die simpele harde stijl van tegenwoordig. Een bas in DnB hoeft helemaal niet te zagen en te schuren. grote onzin is dat. en dat rollende ritme hoeft het ook niet te hebben.

Zo luister ik ook met een serieus oor naar anderen en dus ook jouw dnB opzetje. Na het luisteren kan ik grotendeels concluderen dat de sound van het geheel totaal niet in orde is. En Drum & Bass IS nu eenmaal 90% SOUND!

de klank van een Yamaha DJX-keyboard gaan beoordelen lijkt me zonde van je professionele tijd. en vooral ook, als er bijstaat: een oud leuk schetsje! :-)

De juiste sound en groove weet de luisteraar te pakken zodat die in een soort drive wordt meegenomen. De luisteraar raakt in een soort 'state of mind' door de combinatie van scheurende zagen en kicks en snares die je de beat doen voelen en hihats die op zodanige muzikale manier worden neergezet dat het geheel begint te rollen als een trein. Tel hierbij op de vaak op de achtergrond aanwezige, maar zeker onmisbare 'ambient' soundscape geluiden en het rollende geheel krijgt een sfeertje waardoor je (zonder drugs nodig te hebben) al gaat trippen!

precies! je beschrijft hier een stijl binnen het genre van DnB. niets meer en minder......DnB is zo veel meer dan dit!

Bij jouw bijdrage mist het eigenlijk aan vrijwel alle belangrijke aspecten voor een goede Drum & Bass track.

mijn leuke stukje is ooit onstaan door te experimenteren met andere vormen van muziek en DnB/ jungle. Als ik het zou uitwerken, heb ik misschien wel een nieuwe stijl, of zelfs muziek te pakken. voor mij is dat 1000 x meer waard dan na doen wat anderen al hebben bedacht. toch valt het wel onder het genre DnB qua klank. Ik heb vaak genoeg experimenten gehoord in DnB/ jungle.

Het zal je niet ontgaan zijn dat ik nogal fan ben van de sound die willyoss weet weg te zetten, dit laat ik dan ook graag merken.

én dat is geen probleem want daar is binnenkort héél wat van te horen! ;)

Ik ben tijdelijk bezig met mijn apartement in orde te maken (en dat voor een kerel van 19) :D en daarna ga ik weer dik aan de tunes.

Mét het goede nieuws dat mijn producer buddy (in principe de andere helft van Antraxx) weer erbij zal zijn. Hij heeft de afgelopen 2.5 jaar teveel tijd aan zijn band besteed en is daar nu ook uitgestapt. We gaan dik aan het rollen en we gaan nu ook zeker een voetstap binnen de scene zetten. We gaan dus voor de release.

Check jullie allemaal snel weer! En de mix (en sommige sounds) op de myspace van Desire To Wire was redelijk bagger maargoed het had voor mij wel een boodschap en iets wat eruit moest. Ik heb wel een nieuwere versie maar zo niet bij. Zit hier bij mijn vader op internet.

Tot snel! :okdan:

Allereerst vind ik het wel knap hoe je uit zo'n lullig keyboardje dit weet te toveren MAAR
mijn leuke stukje is ooit onstaan door te experimenteren met andere vormen van muziek en DnB/ jungle. Als ik het zou uitwerken, heb ik misschien wel een nieuwe stijl, of zelfs muziek te pakken.

Zullen we dat aan de luisteraars overlaten ?:D

Tof natuurlijk dat je er zelf tevreden mee bent,maar ik hoor hier toch niet echt een nieuwe stijl in..

ik ben er helemaal niet zo tevreden over...was een schetsje op een DJX, en uit dat keyboard iets volwassens halen is onmogelijk....toen ik eindelijk een sampler had, was drum and bass al weer vergeten, en kwam er 2step en garage.

het is ook al meer dan 10 jaar oud en verouderd. Vond het wel een leuk idee om het tussen al de andere wat meer mainstream-dingen te zetten. ...ik heb nooit echte drum and bass breaks kunnen maken, zo zit ik ook niet in elkaar..ik zoek altijd naar nieuwigheden en varaties....ik vind graag nieuwe muziek uit.

over een nieuwe stijl: ik zeg : misschien..en ook nog eens: als ik het zou uitwerken.

ik ben verder muzikaal nu wel ver genoeg ontwikkeld om zelf over dit soort zaken een goed OOR-deel te kunnen vellen. ik mag het als mijn vak zien (componeren).

een vraag: als mijn muziekfragmentje geen nieuwe stijl zou zijn..tot welke stijl en genre zou je het dan willen onderverdelen?

Ik geloof ook best dat je muzikaal goed ontwikkeld bent,maar dan moet je ook weten dat muziek een kwestie van smaak is en dat dit dan misschien wat minder goed ontvangen word.

Over nieuwe muziek sja......wat is nieuwe muziek?Start een nieuwe thread of geef eens een linkje...niet om je direct te veroordelen maar je maakt me nu wel erg nieuwsgierig.

Verder denk ik niet in hokjes,ieder zijn ding toch ?
En of je het voor je werk doet of niet..er zijn mensen die voor hun werk muziek maken en waar ik geen ruk aan vind (venetian snares in mijn geval) en gasten die het voor de hobby doen en waar ik van kan genieten.(muzikaal geschoold of niet)

ik had het misschien niet moeten plaatsen hier....het is echt een rommelig schetsje dat nog helemaal anders zou kunnen worden...en al die aandacht niet waard op deze manier.

kan ik het nog weghalen? !!! :-)

nieuwe muziek is: onstaan uit 100% creativiteit en vrijheid, eventueel verbonden met de muzikale geschiedenis en bestaande genres en stijlen, maar niet beperkt door (heersende) regels en wetten van derden.

het enige probleem is , is dat luisteraars onzeker worden van het onbekende. vandaar dat iets nieuws meestal niet wordt gewaardeerd. liever strak in de maat en volgens het (huidige) boekje.
die twee werelden zullen er misschien altijd blijven bestaan: de mainstream en de avantgarde (en dat zijn ook al weer twee pashokjes)

We plakken er ook zelf de stempels op natuurlijk en dat moeten we ook niet doen....muziek is gewoon muziek :D

raaarrrrr!

raaarrrrr!

mens eigen! helaas......pindasoep....

en dit is pas een raar stukje van me.

echte volendamse Drum and bass met eskimo-ritmes!

Attachments

• historia.mp3
    4,1 MB · Bekeken: 99
Tegenwoordig (voor de mensen die het nog niet weten) zijn er ook Drum & Bass artiesten die ook de electrohouse achtige kant op zijn gegaan. Spor en Noisia bijvoorbeeld.

Spor heeft daar een andere alias voor gebruikt, namelijk Feedme. Leuk vind ik zelf. Zit wel wat leuk spul tussen.

Feedme myspace

Bij Noisia is het gewoon dezelfde alias omdat ze in het verleden verschillende hebben gehad en uit ervaring nu zelf vinden dat een beter werkt. Ze werkte vroeger onder dingen als Hussle Athletics en Drifter.

Ik volg Noisia trouwens al sinds het Monster EP. Toen der tijd waren ze nog niet zo groot als nu en de mix en bassen ook niet zo geweldig. Maar was toen vooral fan van het nummer "The Distance". Ik geloof ergens rond 2005?

Anyway dit is dan vooral in bij de meer underground drum & bass liefhebbers. Voor het meer populaire drum & bass zit je tegen de Subfocus en Pendulum aan. Subfocus schijnt binnenkort met zijn eerste album aan te komen. Pendulum schijnt ook al weer ver te zijn met een album (dat word dan de 3e). Hier een preview van een nieuwe track van waarschijnlijk dat album. Zoals het er nu uit ziet gaan ze terug naar waar ze eigenlijk mee bezig waren.

Haha ik blijf aan t lullen. :D

tijd voor wat knallen mensen!

Hier een reese patch met beat waar ik aan begonnen ben die ik nog wil afmaken. :D Gnarl!

Attachments

• Reese_Patch.mp3
    917,4 KB · Bekeken: 101
Back