Je eigen Vst synth maken.

Origineel geplaatst door fjoesz
waarom al die moeiete voor een fokkin vst??

Hey Ayatollah Analoog, moet je geen fatwa uitspreken?!?! Ouwe fundamentalist! :kont:

tja...in synthedit kun je ook eigen geprogrammeerde modules gebruiken. Ik denk niet dat het zelf programmeren van midi in/out functionaliteit erg veel aan de sound doet hoor. Als je t zelf wil bouwen zal dat wel veel inspanning kosten. Als je het zelf bouwt is het niet automatisch beter. Dat is een syndroom dat veel programmeurs hebben (not-invented-here)

Als je het zelf bouwt is het niet automatisch beter. Dat is een syndroom dat veel programmeurs hebben (not-invented-here)

Dan weet je wel bij wie je moet wezen als het niet werkt.:D

Nou ik heb inmiddels Synthmaker geprobeerd.
2 keer opgestart, 2 keer gecrashed.
Dus afgevallen !

De keus was simpel geweest als reaktor gewoon Vst kon weg schrijfen.
Misschien dat iemand weet of die optie eraan zit te komen ?

Origineel geplaatst door Negative Plus
Dus afgevallen !

Ik verwacht van niet. Het lijkt erop dat NI dat stukje voor hun eigen VSTi's gebruikt, maar dat zijn geruchten.

Dus afgevallen !

Ook op een andere computer geprobeerd?

Reken er maar niet op; al was het avontuur van NI niet echt succesvol genoeg (Electronic Instruments vol 1 en 2) om sommige ensembles als VST te verkopen, de mogelijkheid om die dingen als standalone weg te geven zonder dat NI er wat voor vangt (Reaktor dus) is geen goed businessmodel. Genoeg mensen die al Reaktor-ensembles verkopen in plaats van delen.

Je krijgt dan gewoon een paar aanbieders die zelf hun prijs bepalen en de afhankelijkheid van Reaktor is compleet weg.

Waar NI het wel voor gebruikt (en waar een hoop softsynthbouwers het voor zouden moeten gebruiken) is rapid prototyping. Er zijn zoveel kolossale user-interface-blunders bij de niet-zo-commerciele VST plugins dat het niet grappig meer is. Reaktor zou zo'n dingen mooi kunnen voorkomen; je kunt de functionele interface dan laten testen.

Mooi programma dat synth maker. ik heb een simpele 3 osc synth gebouwd met detunes op de oscs en met minimoog filter, 2 keer adsr chorus delay en reverb.

Ga vast nog wel een versie 2 maken met lfo,s op de pitch, filter en amp. En alle knoppe cc aanstuurbaar.

In de demo kun je helaas alleen een standalone van je synth maken, geen vst helaas.
Maar je kan gewoon je midi door routen dan maakt het ook geen drol meer uit.

Attachments

• decapitating head 1.zip
    930,7 KB · Bekeken: 117
hmm lekker, een stand alone synth uit de demo geeft om de 10 seconden een flinke shot gratis ruis. nouja in elk geval nog leuk om te maken

Attachments

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    37 KB · Bekeken: 109
Verkleind plaatje van de standalone, het verkleinen in paint doet een beetje verkorreld aan.

Attachments

• dddddd.jpg
    dddddd.jpg
    19,2 KB · Bekeken: 102
Ik gebruik zelf synthedit, en ik moet zeggen het rockt, de meeste plugs die ik gebruik maak ik zelf meestal omdat ze nog niet zo bestaan, een simpel voorbeeld is een ringmodulator die eens niet werkt op een interne osc, maar gewoon de linker input met de rechter moduleert, simpel maar ik had het nodig....toen dacht ik als ik er nog lp filter in knal dan klinkt het alemaal wat minder gritty, en nu is ie master :D

als je het eenmaal doorhebt synthedit dan kan je snel plugs inelkaar knallen.

En over de soud van synthedit, ja als iedereen met de standaard modules een 2xosc,filter,amp synth maakt dan klinkt het ook hetzelfde....maar met wat 3th party filtermodules en wat waveshapers op de juiste plaats(bij mij meestal meteen na de osc, en nog een achter het filter)dan klinkt je synth echt anders als de andere se dingen.

O, en je MOET de beta downloaden die werkt cpu wise echt beter.

Goed gebruik van se:
STS 26
Drumatic
Minimoog va
Cygnus

MAAR NATUURLIJK IS PROGRAMEREN IN C++ BETER, MAAR MINDER MAKKELIJK EN SNEL. EN je kan je idee eerst in SE maken en later echt goed maken in C++

o ja en die max msp pluggo vst dingen, geven latency hoe je het ook went of keert...en dat vindt ik zeeeeeeer klote...

en anoniempje voor verkleinen en vormgeving van de knobs heb ik nog een goede gratis tip, the gimp(das een freeware tekenprogramma, en best goed zeker in vergelijking met paint en handig om je vst op te pooieren, je hebt zelfs een script functie om knoppen te renderen(zelf zoeken he)

en om even op mijn vorige post terug te komen, MAAR NATUURLIJK IS PROGRAMEREN IN C++ BETER, MAAR MINDER MAKKELIJK EN SNEL. EN je kan je idee eerst in SE maken en later echt goed maken in C++

Een goed voorbeeld hiervan gevonden, nusofting... eerst markimba gemaakt met synthmaker(gratis), en nu in de zelfde stylo maar dan beter in C++,http://www.dashsignature.com/marimka/Beams+Vibes.png welke ook weer meer kan.

Laatst gewijzigd:
Ik ben nu eindelijk begonnen met synth maker.
Het programma crashde eerst constant, maar die nieuwe 1.04 versie is stabiel.

Ik heb al wat gemaakt en ik ben tot nu toe zeer tevreden.
Al met al een zeer overzichtelijk programma.

Post binnekort wel een VST.

@Anoniempje
Je geposte stand alone synth doet het bij mij niet.
Geen geluid.

Latressssss
(waar is die de-esser)

@Anoniempje
Je geposte stand alone synth doet het bij mij niet.
Geen geluid.

Latressssss
(waar is die de-esser)

ouwe thread, heb er eigenlijk nooit meer mee verder geklooit, ik weet nog dat hij stand alone werkte en dat je een midi input kon selecteren en een audio output, en ik om de 15 seconden een dikke bak ruis kreeg :) afgezien van de ruis deed hij het wel.

misschien dat ik me er nog eens een keer aan waag

Back