Je eigen Vst synth maken.

En al helemaal geen Roland skin want die gasten vinden dat niet zo leuk. :frons:

Hi, ik heb synthedit zondag avond ook er op gezet, zondag en maandagavond zitten knutselen, dinsdag een beetje afstellen en presets maken..... Wie wil m even testen?! :D
Het is, hoe kon het ook anders, een juno remake :o:
Feedback is van harte welkom :)

Ben zelf best tevreden met het resultaat eigenlijk. Al bouwende ook al wat ideeën voor een 'perfecte' juno met monomode, portamento en onafhankelijk instelbare waveforms en wat andere projectjes, erg leuk programma, synthedit en nog freeware ook. Het moet niet gekker worden

Vraagje: waarom laat ie maar 16 presets zien in Ableton?

Attachments

• juno-6.zip
    754,8 KB · Bekeken: 126
Origineel geplaatst door loveyourjunos
Wie wil m even testen?! :D
Vraagje: waarom laat ie maar 16 presets zien in Ableton?
de gratis/lite versie is beperkt tot 16 presets helaasch... nou ja, ik vind het persoonlijk geen probleem verder.
gewoon banken maken van steeds 16 presets en opslaan, dan meerdere VSTI's inladen en die verschillende banken geven.

ik ga jouw'n synth ff in de testmachine gooien :D

ok getest... tsja wat zal ik zeggen... voor een eerste VSTI nutuulk niet slechts gedaan :)
helaasch blinkt het niet zo uit qua originaliteit (maar dat doet er verder ff niet toe) als jij er maar lol in hebt :D :okdan:

Origineel geplaatst door loveyourjunos
Maar er zijn dus toch wel wat verschillen tussen de freeware en niet-gratis versie? Die is ook maar 34€ :dubbel:
da's idd ook een lachertje qua prijs, maar dan zou ik misschien eerder synthmaker aanschaffen :)

hoewel, is wel 151 euro duurder 8D

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Roel
is toch helemaal geen maffe optie.

Nouja, als je 'm na gaat maken dus: met die delay fade je de modulatiediepte langzaam in, als een soort dedicated Attack - Hold envelope voor de lfo diepte qua pitch. Naast de normale ADSR heb je er dus eigenlijk nog een envelope inzitten.
En als je de noot loslaat moet de lfo modulatie wel blijven doorgaan wat dus niet gebeurt als je een AH envelope zou hebben, en een release werkt ook niet zoals het moet hiervoor... hoop dat je t nog kan volgen :)

Maar dat is dus zoiets waar je dan tegenaan loopt bij het bouwen. Die slider doet nu niet echt wat ie moet doen, maar ik kom er niet echt uit.
Volgens mij denk ik trouwens te moeilijk :)

ik denk dat je een Comperator moet gaan gebruiken (Modifiers menu), 1 extra ENV en een LEVEL ADJUST.

je neemt een ENV en de uitgang sluit je aan op de 'A' ingang van de Comperator.
in de properties van de Comperator stel je ingang 'B' in op bijv. 7 (dit is de tijdseenheid)

wat er nu gebeurd is het volgende:
pas als 'A' groter is dan 'B' zal er 5 Volt worden uitgestuurd, deze (virtuele) 5 volt word gebruikt als GATE signaal voor de LFO DELAY ENV.

dus de attack (de volts) neemt toe totdat deze de 7 zijn gepasseerd en dan treed de GATE pas in werking.

vervolgens neem je een LEVEL ADJUST waar je de LFO op aansluit EN de DELAY ENV.
je hebt dus nu een FLAT-LINE die gevolgt word door een ATTACK van de LFO DELAY ENV :eureka:

dus:
GATE ---> TIMER ENV ---> COMPERATOR ---> DELAY ENV + LFO ---> LEVEL ADJUST ---> PITCH OSC

Laatst gewijzigd:

Attachments

• comperator2.jpg
    comperator2.jpg
    10,2 KB · Bekeken: 103
Origineel geplaatst door plieuw
o ja en die max msp pluggo vst dingen, geven latency hoe je het ook went of keert...en dat vindt ik zeeeeeeer klote...

Echt komplete onzin. Ik ontwerk en programeer al jaren pluggo's en heb daar nooit last van gehad. Het fijne van max/msp pluggo's is dat je GRATIS de pluggo runtime kan downloaden en je honderden gratis pluggo plugins kunt downloaden. Je kunt ze ook zelf maken met maxmsp en eventueel verkopen. Het leuke van pluggo's is dat je ze met elkaar kan linken en daardoor complexe setups kan maken. De parameters zijn te automatiseren en presets kun je gewoon opslaan. Door de pfft~ of poly~ kun je de interne samplerate verhogen van de pluggo waardoor je zeer nauwkeurige processing kan doen maar da's duur voor je processor.

En wat veel interessanter is dan REAKTOR...je kunt echt programmeren in max/msp. Don't get me wrong, ik werk met Reaktor en vind het erg goed maar complexe algoritmes bouwen is niet te doen. Markov chains zijn bij mijn weten onmogelijk te bouwen en echte granulaire synthese bouwen kan ook niet. Enfin, misschien hebben jullie dit niet echt nodig maar voor mij wel essentieel.

Back