controlling live

jay_lee

Nieuwkomer
Hello,

Ik heb al enkele livesets achter de rug en dit ging vlotjes.
Ik werk met laptop (ableton) en novation x-station 49.
Ik heb altijd met de muis gewerkt en ik zou nu graag men tracks anders willen launchen, want ik vind dat het op niet veel trekt als je je dood staat te klikken op die scenes.
Ik heb deze al proberen in te stellen op het klavier maar men novation heeft 49 toetsen en in men liveset staan meer als 200 scenes. dus ik kom toetsen tekort! Bestaat er toch een andere manier om die senes af te spelen?

Thx

Jay

Je kan het met je toetsenbord doen.
Ik weet niet precies wat de knoppen zijn.
Volgens mij gewoon de pijltjes, en enter is dan launch.
Dit natuurlijk niet een echte opties als je kris kras door de 200 scenes heen gaat, wel als je van boven naar beneden werkt.

Wat ik dan wel eens had is dat als je te lang enter ingedrukt houd, Ableton door alle scenes knalt.

hopla

hopla

Ja dat is een zeer eenvoudige oplossing maar ik ben toch iets meer op zoek naar een manier waarop ik ze kan laten spelen met mijn midi-contoller (de novation x-station 49 dus). En liefst dan nog met het klavier ervan.
Ik werk van boven naar beneden ja..

alvast bedankt!

je hebt onder de scene selection drie knopjes, one scene up, one scene down en play scene. deze kun je met midi aansturen.

Heb ik op drie zwarte toetsen zitten. en werkt perfect. twee scenes terug en dan play of drie scenes vooruit en dan play etc... Zo gebruik ik het eerste octaaf voor kanalen aan/ uit zetten. tweede octaaf voor sequencing (scene selection en apregiators aan/uit), derde octaaf voor sampletriggering... is maar wat je fijn vind.

misschien is dat wat?

Dank u!
Dit lijkt me wel wat ja...
nu gewoon dat knopje eens zoeken.. zal straks eens moeten kijken ernaar..
Dus dat staat ergens onder het kanaal van de master ofzo?
heel fel bedankt!

Oh ja was ik vergeten te vertellen.
Wat je met je toetsenbord kan, kan je ook met je midi controller.:D

Back