pc laten lopen via 02R

Roberto5

LeZ-gELm
Voorheen liet ik het geluid dat in mijn mixer kwam altijd via de mijn geluidskaart lopen. En hieraan zijn mijn actieve monitoren aangesloten.

Nu heb ik mijn pc via de ADAT in/out op de 02R aangesloten en de monitoren rechtstreeks op de 02R.

Dit gaat goed, maar ik vraag mij af of dit nu geen "loop" effect geeft.
Zijn er mensen die dit ook zo doen? Of raden jullie toch aan om het op de eerst genoemde manier te doen?

Vraag 2: Ik heb ook nog een aparte kaart in de 02R zitten die 8 analoog in en 8 analoog uitstuurt.

Kan je een routing maken om bijvoorbeeld kanaal 16 van de mixer uit te laten sturen op 1 van die 8 uitgangen van
deze kaart?Het is de CD8-AD

alvat bedankt

Kan allemaal. Maar denk dat je moet opletten hoe je je mixer routed. Met wat zoekwerk in de manual moet daar uit te komen zijn.

Origineel geplaatst door fuse
Met wat zoekwerk in de manual moet daar uit te komen zijn.

Een forum is er voor om juist bevindingen van anderen te toetsen. Daar zijn ze voor. Dat ik in een manual alles terug kan vinden begrijp ik ook wel. Zo kan je op 95% op alle vragen hier antwoorden. Zo een antwoord hoef je mij dus niet te sturen. Ik wil dus juist graag weten hoe andere het doen. En dat staat dus niet in de manual.

:doei:

Fuse, wees toch eens een beetje vriendelijker gast. Je merkt toch direkt aan zo'n post dat die jongen echt de ballen verstand heeft van Adat etc... en dat de manual hem ook niet "direkt" iets duidelijker zal maken

Om terug te komen op de vraag :

1. Met adat te gebruiken op de 02R gebruik je de 02R dus als je geluidskaart. Dit is een standaard manier om digitale mixers aan computers te hangen. Doet bijna iedereen met een digitale mixer. Verder moet je maar eens op Adat zoeken wat het nu eigenlijk is ...

Feedback krijg je alleen als je een zogenaamde feedback lus creƫert. Dat kan op veel manieren gebeuren maar heeft vrij weinig met Adat te maken. (zoek maar eens op feedback in google)

2. Dit is wel iets dat in de handleiding van de mixer gemakkelijk te vinden moet zijn.

Dat werkt kut (vind ik), als je op 44.1kHz werkt en je gaat een divx/dvd/whatever op je pc kijken om iets eruit te samplen dan gebeuren er rare dingen, want meestal zijn die dingen allemaal op 48kHZ of hoger.

Ik heb voor die doeleinden op m'n inet partitie de onboard soundcard ook aanstaan en daarmee hangt die pc aan een patchbay :)

Heb je de quickstart van je 02r al eens doorgelezen TS ?? Is geen rocketscience en je begrijpt in 1x 80% van wat de mixer allemaal kan :)

zeg mij maar op welke blz het staat waar staat beschreven hoe je de uitgangen van een externe kaart moet configuren.
Dan zal ik verder niets meer vragen. Ik heb al best wel ervaring met digitale mixers en heb de manual ook doorgelezen, maar kom dit niet tegen.

Er zullen waarschijnlijk best meer mensen geinteresseerd hierin zijn.

Volgens mij kun je je bussen naar die outputs sturen, maar zeker weet ik dat niet, ik heb geen 02R. Is er nergens een "routing" sektie in de manual?

Ik werk met een O2R en een RME HDSP. M'n computer is dus via Adat aan de O2R verbonden, monitors aan de O2R.
Dat is de meest logische weg, niet?
Op de O2R zit een knop "Route"
Daaronder zitten alle pagina's ivm routing. Dat is - dacht ik - zo klaar als een klontje als je goed naar de display kijkt...het is immers een matrix met alle kanalen en subs. Je hoeft maar aan te tikken wat je naar waar wil sturen...Wat wil je meer ???
Wat je vraagt is mogelijk want je kan nagenoeg alles naar alles routen en tevens is het daardoor ook mogelijk om gevaarlijke feedback-lussen te maken.
Afhankelijk van wat je wil doen, moet je er gewoon op letten dat je dus bijvoorbeeld niet dit doet :

Micro input op ch1 naar de PC stuurt en de PC-output van ch 1 terug naar ch 1 van je O2R stuurt.
Dan heb je namelijk een perfecte lus. Je zet dan best de output van ch 1 PC op "no output" (dit is in mijn geval dus bij Logic, het ijzersterke, ongeƫvenaarde sequenqser programma...) :D :D

Net het sterke punt aan de O2R zijn z'n routingmogelijkheden.

Back