Goose-achtige sounds

Origineel geplaatst door fjoesz
wat soulwax vettig maakt is de ms20 imo
rauw brullen gieren krijsen

Een MS20 zal zeker helpen bij een queste naar vettigheid :{
Ik moet en zal er dan ook ooit nog eens één (of twee, of drie) hebben. Alleen krijg ik het idee dat die apparaten ook langzaamaan nog steeds wat duurder worden. Wat je nu tweedehands ziet zit toch allemaal wel in de orde van 900, terwijl ik mij kan herinneren ze een paar jaar geleden nog wel eens voor 500 à 600 te hebben gezien. En een paar jaar geleden was de analoge bakken revival toch ook al lang een feit... :erm:

ms20 sound:
frostwave resonator (lekker filter clone. highpass en lowpass)
filtered coffee (ook een filter clone, 19 " als ik het goed heb!)

Origineel geplaatst door AM Hasselhoff
Een MS20 zal zeker helpen bij een queste naar vettigheid :{
Ik moet en zal er dan ook ooit nog eens één (of twee, of drie) hebben. Alleen krijg ik het idee dat die apparaten ook langzaamaan nog steeds wat duurder worden. Wat je nu tweedehands ziet zit toch allemaal wel in de orde van 900, terwijl ik mij kan herinneren ze een paar jaar geleden nog wel eens voor 500 à 600 te hebben gezien. En een paar jaar geleden was de analoge bakken revival toch ook al lang een feit... :erm:

ik heb mijne net 2 maanden
mint
klinkt aan de vettige kant voor een ms20
en 700 ballen

gewoon Leo in de gaten houden :D

klinkt aan de vettige kant voor een ms20

:okdan:
aan de vettige kant van vet... dat moet dan wel moddervet zijn, of übervet? 8D

ja hehe

nou, er zit wel verschil in klank namelijk

dus idd moddertje

aan de apocalypsige kant van de vettigheid der ms20

Goose heeft geen MS-20's gebruikt - noch op de CD, noch live.

Het merendeel wordt idd gedaan op de Teisco 110F.
Ook gebruikt is een ARP Odyssey.

En vooral distortion. Veel nauwkeurig afgestelde distortion.

off-topicmaardaneigenlijkookweerniet.
the goose speelt morgen in de effenaar (eindhoven). ik ga iig, nog meer forummerszz aanwezig?

Origineel geplaatst door cirkelzaag
the goose speelt morgen in de effenaar (eindhoven). ik ga iig, nog meer forummerszz aanwezig?

helaas niet, maar als jij nou eens een paar zorgvuldige blikken op het podium werpt kun je daar mooi verslag van doen in dit topic ;)

Origineel geplaatst door cirkelzaag

ik ga ook niet :( einhoven is nogal ver voor mij.
Ze spele inderdaad wel met teisco's, je kan hun hele concert van in de ab hier bekijken.

Ik heb ondertussen, met al jullie tips, een toch wel vette sound gemaakt met men korg. ik zal hem binnekort eens opnemen en posten (heb het nu nogal druk)

Kom net van het concert van Goose in Utrecht. Zag twee Teisco's verschillend qua afmetingen: 60F en 110F waarschijnlijk en een Roland Alpha Juno. Dikke set was het wel zeg!

Origineel geplaatst door THM
Goose heeft geen MS-20's gebruikt - noch op de CD, noch live.

Het merendeel wordt idd gedaan op de Teisco 110F.
Ook gebruikt is een ARP Odyssey.

En vooral distortion. Veel nauwkeurig afgestelde distortion.

dat zegt ook niemand

dat zegt ook niemand
't Is gewoon een antwoord op de oospronkelijke vraag, en een kleine noot bij de opmerking dat Soulwax veel MS-20 gebruikt en de MS-20 goed is voor deze soort geluiden... :doei:

keb ze 4 keer gezien afgelopen 2 weken en keb hun setup best goed kunnen bekijken.

Ze hebben dus die 2 teisco synths eentje klein, 1 groot. 60f 110f heten ze geloof ik en inderdaad nog een alpha juno. (maar was natuurlijk al gezegd). verder bestaan hun pedal boards volkomen uit boss tuners om de synths te stemmen dus geen distortion pedalen.

gitaar gaat door een big muf pi (groene russische) naar een vox tonelab zo mengpaneel in.

bass gitaar gaat via direct naar een fender bassman versterker met een ampeg 8 x 10" kabinet voor zover ik heb gezien geen pedalen maar dat hoeft ook niet met die versterker/kabinet combi :P .

Op de drums zitten op de kick en snare triggers en hebben ze een losse pad voor extra samples die naar een mpc1000 gaan. Verder hebben ze nog mics op kick, snare, rack tom, floor tom, hihat en bekken/ride. De kick, snare, trigger samples en volgens mij ook tom en floor worden in mono gebust en door een distressor gehaald die het helemaal platperst en natuurlijk werden de akoestische dingen eerst gegate. Verder zit er nog iets van een hint van gated reverb op de snare maar dat kan ook van de sample zijn (had ik niet aan de Foh-tech van goose gevraagd)

De mic op de snare word volgens mij voor de oomph gebruikt (dof en diep ge-eq-ed) en de sample voor de tssssssss (waar je normaliter de btm snare mic voor gebruik)

In de kick zat zo'n shure driehoekige pzm maar weet niet echt wat de verhouding van sample en mic was.

zang word tevens door een distressor gehaald. Verder gebruikte de Foh nog een yamaha spx 2000 ofzo (de meest recente spx) en de rest van de fx voor chorusjes e.d.

die 2 gasten op de teisco's speelde heel vaak gedubbeld maar dan speelde de ene net iets hogers of net wat anders. Vind echt dat die nummers van hun heel goed gearrangeerd zijn en dat ze het zo lekker simpel houden maar rete effectief.

hoop dat jullie hier wat aan hebben.

't Is gewoon een antwoord op de oospronkelijke vraag, en een kleine noot bij de opmerking dat Soulwax veel MS-20 gebruikt en de MS-20 goed is voor deze soort geluiden... :doei:

zat een van die gasten niet in de live band van soulwax ?

Dat klopt.

Den Dave is meegeweest met Soulwax als gitarist. Bij Goose speelt hij de gitaar en synths (en nog wat background vocals dacht ik). Mickael doet de lead vocals en ook een gedeelte synths.

ook dat zegt niemand

ik zei alleen dat soulwax doorspek is met ms20
dit soort geluiden als in die eerste post haal je daar niet uit

maar idd, je hebt gelijk
t gaat om die teisco

Okay dat is dan opgelost. Cheers. :biertje:

Back