Geel uitgelsagen knopjes weer wit

Laat me weten als het werkt. Kan het goedje misschien ook op mijn :D smeren...
LOL, ik heb 30% waterstofperoxide staan. Ik denk dat dat alleen je jeweetwel al voldoende kan bleken :D

Ik ga het ook niet op die manier doen, dodelijke gassen en naar wat ik elders lees explosie gevaar. (Maar mooi wit dat die knoppen worden.. :D)

retrobright werkt prima, maar is wat lastig om te "maken"

als je gewoon peroxide creme bij een online kappersbenodigdheden zaak haalt
(12% voldoet ,maar hoe sterker hoe beter)

kun je het er zo opsmeren en belichten met een uv lamp of een blacklight tl buis

werkt echt super! en is supersimpel

zie ook deze video

https://www.youtube.com/watch?v=VU7vXMezW_I

Ik snap niet waarom er een pasta van wordt gemaakt. Het lijkt me handiger om een glazen kom te nemen en daar waterstofperoxide in te doen met een beetje oxi booster. Dan je knopjes er in en buiten of onder de UV lamp zetten.

Is vooral handig bij grotere objecten die pasta.

Ik heb een uv lamp besteld en 35% waterstofperoxide.
Ik ga mijn Korg Monopoly knoppen eens behandelen.

Die 2e link daar heb ik besteld inderdaad.

Vanmiddag met 3% waterstofperoxide geprobeerd, maar dan duurt het langer dan de zon blijft schijnen, die 35% oplossing ga ik wel verdunnen naar ca 15%, ik weet niet hoe de knoppen er op reageren, dus ik wil niet een te sterke dosering gebruiken.

Ik vraag me ook af hoe een 18 watt uv tl lamp zich verhoudt tot bijvoorbeeld zonlicht. (Ivm bepaling duur)

Hmm, interessant voor m'n Poly-61 knoppen.

T schijnt wel dat t vergelen door blijft gaan, dus t komt terug met de jaren.

Vanmiddag met 3% waterstofperoxide geprobeerd, maar dan duurt het langer dan de zon blijft schijnen, die 35% oplossing ga ik wel verdunnen naar ca 15%, ik weet niet hoe de knoppen er op reageren, dus ik wil niet een te sterke dosering gebruiken.
Ze zeggen "hoe sterker, hoe beter". Ik denk dat het niet uitmaakt voor je knopjes of je sterker neemt, het gaat dan sneller dus je knopjes worden ook minder lang aan de waterstofperoxide blootgesteld.

Niet in mijn studio, daar komt geen daglicht ;)

helaas komt het niet alleen door zonlicht ...

sommige kunstoffen zijn van een verkeerde of slecht samenstelling waardoor zelfs de binnenkant vergeeld!

vaak zie je apparatuur waarvan alleen een onderdeel is verkleurd en niet het geheel

kwestie van tijd en het komt idd terug

SF-lid Marcvang kan zo te zien ook wel een ontgeel-badje gebruiken..

en Coldplay heeft vergeeld licht op het podium..ook niet oke. kan je licht ook in bad doen?
maar UV straling is toch ook licht? ingewikkeld hoor..allemaal:

Plastic verouderd door het vervliegen van de weekmakers, het wordt hard en bros. Bleken kan een soortgelijk effect hebben,

Cockpitspray wordt gebruikt in de tweedehandsautowereld om plastic weer zacht te maken. Maar daar is ook veel discussie over en verschillende soorten. Geen idee wat het met opdruk doet.

Er bestaan ook UV protector spray's

Er bestaan verschillende soorten plastic, het effect of de aanpak, kan per plasticsoort verschillend zijn.

Ik ben om. Ik ga voor gele toetsen, maar dan wel zonder rook lucht

Ik ben om. Ik ga voor gele toetsen, maar dan wel zonder rook lucht

het is wel een prettig uitgangspunt inderdaad. ik vind bijvoorbeeld de vergeelde knoppen op mijn Korg poly 61 mooier dan de orignele Colgate-witte kleur. Het is heel mooi egaal strak vergeeld (een soort zandkleur eigenlijk) en geeft een vintage look.

erger is als de verkleuring niet egaal is en plaatselijk. en soms is de verkleuring oranje-bruin. niet erg mooi.

Ik heb hem nu uren in de peroxide in de zon laten liggen maar het wil maar niet weggaan...

LrgFullyrestoredWasp.jpg

geduld!

de meest rechtertoets lijkt toch een beetje bij te kleuren al

Zo moet ie er aan het ende uit zien, neem ik aan!

Attachments

• LrgFullyrestoredWasp.jpg
    LrgFullyrestoredWasp.jpg
    82,7 KB · Bekeken: 97
Back