Wat voor Sampler?! / Drumcomputer?!

Re: Wat voor Sampler?! / Drumcomputer?!

Origineel geplaatst door Wezz&Fisher
Hallo mensen,

We zijn van plan een goede sampler / drumcomputer aan te schaffen,omdat we van 10 ton vsti naar hardware willen.Maar hebben geen benul van wat nou precies goeie kwaliteit is.
Ik zat te denken aan een Roland MC808 ofzo? , maar ik hoorde dat die de eerste maanden fun was en daarna vaak als speeltje word afgedankt?
ik maak zware techtrance, is hier misschien ook iets aparts voor in de markt te vinden? (www.myspace.com/wezzfisher)
Dus wat we zoeken zijn volle diepe klanken.

Iemand suggesties ?

...

Er zijn natuurlijk veel mogelijkheden, maar een goede optie is bijvoorbeeld eerst een MPC2000XL (2e hands) te kopen en te zien of je met dat apparaat uit de voeten kunt. Het is echt een robuuste machine en je kunt hem zien als een geslaagde mix van drumcomputer, sampler en sequencer. Investeer er wat tijd in om hem goed te leren kennen want dat is wel belangrijk.....

Mocht het na verloop van tijd niets voor je zijn dan kun je de MPC, waarschijnlijk zonder verlies, gewoon weer verkopen en iets anders gaan proberen.

Soms kost het gewoon wat tijd om voor jou de juiste manier van werken te vinden!

Origineel geplaatst door B.grosmann
Tjoesz het kan nog beter en je onderschat mij.
alan hier komt ie.
Afmixen kan ik wel, maar ben er nog nie goe in, maar met mijn boxen, weet ik tot hoe ver ik kan gaan. Als jullie echt verstand hadden, dan hadden jullie gemerkt waar ik naar toe ging in mijn laaste bericht.
Ik ga niet zeggen dat ik beter eq dan jullie, want dat is vast niet zo. maar mijn muziek kan afgspeelt worden, op die zelfgebouwde radio van een bouwvaker. en daar zit hem het verschil in.
En dat gaat niet als je spullen dat nie aangeven he

ff resetten

volgens mij is leren mixen een proces van je monitors leren kennen. je kan maar beter alles op je monitoren horen zodat je voor elke toepassing een mix kan maken. zodat je meuk niet alleen goed klinkt op je ouwe boxen, maar ook daar waar t voor bedoeld is. juist als je goede monitors hebt(is wel persoonlijk, de een houdt van genelecs de ander van KS digitals bv)kan je een mix maken die overal goed klinkt. "tot hoever ik kan gaan" is een inhoudsloze opmerking mbt mixen. daarnaast vind je jezelf een stuk verstandiger dan iedereen hier. dat geeft niet, dat zou zelfs zo kunnen zijn, maar of ik kom capaciteit te kort of t verstand is toch wat minder aanwezig bij je dan je doet geloven. hoeveel albums die jij echt goed vindt klinken zijn afgemixt, of zelfs gemasterd :D op crappy speakers?
geloof me, ik ben nog niet zo heeel lang bezig, maar lang genoeg om te weten dat bescheidenheid past als je muziek zo klinkt als jouw muziek. En je houding dat jij t allemaal weet, en wij nog niet, die valt vooral een beetje verkeerd.
ik vraag me werkelijk af of je ooit wel eens een lekker analoogje thuis hebt gehad bv. of je daadwerkelijk ZELF t verschil hebt ondervonden. volgens mij niet iig
door je hele verhaal lijk je een alter ego van iemand te zijn, beetje rellen :D maar als je dit daadwerkelijk allemaal gelooft zou ik mezelf toch wat opener opstellen voor ideeen van anderen als ik jou was. daar heb je waarschijnlijk nog wat aan.

FL studio is leuk, maar geloof me, er zijn nog zat misschien wel betere oplossingen.

Volgens mij heeft de Topicstarter de hoop op een zinnige afloop van dit topic al opgegeven. Tevens zijn de meeste mensen de poep die uit Grosmanns hoofd komt ook wel zat, dus ik vraag me af waar dat slotje blijft.

PS. Ik hoop dat Fjoesz gelijk heeft wat dat Alter-ego betreft, anders heb ik echt medelijden.

:slotje:

met een tr 505 kun je hem midi uit laten sturen , kan je elke synth op aan sluiten , en maak je er een drumsynth van.
de geluiden die eruit komen zijn niet zo geweldig, maar de synth die spuugt de goede geluiden uit.
wel midi geluiden :)

Origineel geplaatst door KiaM
Hehe ik heb jaren lopen kloojen op FL enz. Het werkt prachtig hoor, het is perfect. Maar als ik een paar synths open gooi via mijn mengtafel, dan gebeurd er toch iets heel anders dan als ik leuke samples en vst's laat afspelen via FL.
Trouwens Ableton Live is wel net iets beter dan FL. Klinkt beter, en mooier.

ableton live placebo fx.......:D

Tjoesz het kan nog beter en je onderschat mij.
alan hier komt ie.
Afmixen kan ik wel, maar ben er nog nie goe in, maar met mijn boxen, weet ik tot hoe ver ik kan gaan. Als jullie echt verstand hadden, dan hadden jullie gemerkt waar ik naar toe ging in mijn laaste bericht.
Ik ga niet zeggen dat ik beter eq dan jullie, want dat is vast niet zo. maar mijn muziek kan afgspeelt worden, op die zelfgebouwde radio van een bouwvaker. en daar zit hem het verschil in.
En dat gaat niet als je spullen dat nie aangeven he

Oh dus dat is je grote geheim, blij dat ik het nu weet. Maar ik wist het eigenlijk al veel langer. Ik mix al jaren mijn echt belangrijke producties af op de badkamerradio bij mijn zus op de flat (die heeft een badkamertje met perfecte galm, en rose tegeltjes zodat de mixen ook vanzelf happy gaan klinken). Dan weet ik tenminste zeker dat het gaat knallen bij andere mensen op de badkamerradio. :dj:

En ik zou wel nog aan je willen vragen waarom je zo een agressieve houding aanneemt, je spreekt constant in bepaalde termen (jullie, echt verstand etc.) alsof er een soort van strijd tussen twee kampen gaande is (waarbij jij de underdog speelt die precies weet hoe de wereld in elkaar zit en bedoeld is). Het is prima dat je een eigen mening hebt hoor, maar om hier nu te gaan zitten doen alsof jij het allemaal weet (omdat vrienden je dat wijs gemaakt hebben). Je zegt dus dat je zelf echt verstand van iets hebt, wat je zelf niet eens uitgeprobeerd hebt, maar van vrienden hebt aangenomen :confused:

Verder sluit ik me aan bij kraan. Topicstarter is nergens meer te bekennen, en Grossman moet het woord bescheidenheid maar eens nader gaan bestuderen :eureka:

(misschien moet Grossman eens zoeken naar een luidspreker vst plugin, want die vieze hardware boxen zijn echt passé...:D )

nee, plieuw

hee ik heb wel veel hardware B(check mijn kasten maar eens), ik gebruik het de laatste tijd wat minder (trek soms nog wel wat lompe sounds door de sherman of door gitaar stuff).....en niet zo mannig doen op synthforum tenzij je zelf gaat synthediten en een masterlijke plug maakt.

En b ik weet gewoon dat je bepaalde dingen niet haalt met software. Dat kan ik je uitleggen als je weer rustig bent.(of zoeken op dit forum)

en mijn (bouwvakker)check of mijn tracks het goed doen, check het nog een keer over de speakers van de tv(als je geen ns10's hebt).

Ten slotte b ik weet ook lang niet ALLES anders had ik mijn tijd niet op dit forum besteed......

want ik maak mijn muziek op twee ouwe boxen. daar heb ik een goede rede voor, die de meeste van jullie waarschijnlijk nog niet begrijpen.

Nee daar begrijp ik inderdaad geen :kont: van!

dat dat soort ideen in je hoofd zitten.

1. het geluid in fl is zachter (komt door de panning law die je kan uitzetten)
2 het geluid in fl staat standaard zachter (zodat malooten niet gelijk tegen het clippen aan zit)
3. het mixing algo (op de computer moet dit 100% neutraal zijn dus geen emulatie van analog summing)
4. ableton is voor :duivels: met veel geld voor updates elke 3 maanden.
5. uit tests komt uit dat fl minder aliast met pitchen van samples.

Maar ik zit je maar te sarren, maar dit zit toch echt in je hoofd.

HET GAAT NIET OM DE HOST MAAR OM DE GEBRUIKER!!!

Origineel geplaatst door plieuw
dat dat soort ideen in je hoofd zitten.

1. het geluid in fl is zachter (komt door de panning law die je kan uitzetten)
2 het geluid in fl staat standaard zachter (zodat malooten niet gelijk tegen het clippen aan zit)
3. het mixing algo (op de computer moet dit 100% neutraal zijn dus geen emulatie van analog summing)
4. ableton is voor :duivels: met veel geld voor updates elke 3 maanden.
5. uit tests komt uit dat fl minder aliast met pitchen van samples.

Maar ik zit je maar te sarren, maar dit zit toch echt in je hoofd.

HET GAAT NIET OM DE HOST MAAR OM DE GEBRUIKER!!!

Misschien kan deze gebruiker beter omgaan met Ableton, en dat het daarom bij deze gebruiker beter klinkt?

Zo dan :)

Origineel geplaatst door Kraan
Volgens mij heeft de Topicstarter de hoop op een zinnige afloop van dit topic al opgegeven. Tevens zijn de meeste mensen de poep die uit Grosmanns hoofd komt ook wel zat, dus ik vraag me af waar dat slotje blijft.

PS. Ik hoop dat Fjoesz gelijk heeft wat dat Alter-ego betreft, anders heb ik echt medelijden.

:slotje:

Tjonge wat een taal gebruik. volgens mij heb ik een gevloeilge snaar geraakt.
Denk maar eens goed na wat ik zeg knul, en dan zal je ooit begrijpen wat ik bedoel. Jij houdt je te vast aan hardware en dat vind ik persoonlijk onverstandig. Ik wil niet lofend zijn over software. Maar als ik twee gasten op tv zie die een kamer volgebouwt hebben met hardware en er alleen house mee maken, doe je in mijn ogen iets fout. Het had goed koper gekunt.

Mijn boxen kan je pasee vinden, ik heb onder vonden dat je er iets mee kan bereiken.
Ik ga niet zeggen dat ik van alles wat afweet, maar ik vind het raar dat als iemand een nummer maak, op gruwa hardware en ik beluister het op mijn spullen klinkt het op een of andere manier niet, terwijl het andersom wel gaat.
Nou wil ik niet zeggen dat ik nou zou goed ben, want dat ben ik niet.
Noch wil ik sommige mensen hier tegenspreken, en dat zijn de mensen met leervolle berichten

Origineel geplaatst door fjoesz
ff resetten

volgens mij is leren mixen een proces van je monitors leren kennen. je kan maar beter alles op je monitoren horen zodat je voor elke toepassing een mix kan maken. zodat je meuk niet alleen goed klinkt op je ouwe boxen, maar ook daar waar t voor bedoeld is. juist als je goede monitors hebt(is wel persoonlijk, de een houdt van genelecs de ander van KS digitals bv)kan je een mix maken die overal goed klinkt. "tot hoever ik kan gaan" is een inhoudsloze opmerking mbt mixen. daarnaast vind je jezelf een stuk verstandiger dan iedereen hier. dat geeft niet, dat zou zelfs zo kunnen zijn, maar of ik kom capaciteit te kort of t verstand is toch wat minder aanwezig bij je dan je doet geloven. hoeveel albums die jij echt goed vindt klinken zijn afgemixt, of zelfs gemasterd :D op crappy speakers?
geloof me, ik ben nog niet zo heeel lang bezig, maar lang genoeg om te weten dat bescheidenheid past als je muziek zo klinkt als jouw muziek. En je houding dat jij t allemaal weet, en wij nog niet, die valt vooral een beetje verkeerd.
ik vraag me werkelijk af of je ooit wel eens een lekker analoogje thuis hebt gehad bv. of je daadwerkelijk ZELF t verschil hebt ondervonden. volgens mij niet iig
door je hele verhaal lijk je een alter ego van iemand te zijn, beetje rellen :D maar als je dit daadwerkelijk allemaal gelooft zou ik mezelf toch wat opener opstellen voor ideeen van anderen als ik jou was. daar heb je waarschijnlijk nog wat aan.

FL studio is leuk, maar geloof me, er zijn nog zat misschien wel betere oplossingen.

Dat over mixen, ben ik voledig mee eens, dat gaat ook niet van de ene op de andere dag. leren doe altijd tot je licht uitgaat. Ik ben alleen van menig dat het andersom beter uitpakt. En ja misschien moet ik mij bescheiden opstellen, daar heb je gelijk in. Denk niet dat ik denk dat ik er al ben, want ik heb nog veel te leren als het om het maken van muziek gaat. Er komt meer bij kijjken dan sommige denken Goeie muziek maak ik ook nog niet, maar ben wel druk bezig omdat te verbeteren. Maar is het niet zo, dat ik juist beter mijn muziek kan maken met software en het afmixen op hardware. Nee ik vind mij niet verstandig, maar wel dat sommige zich snel gekrent voelen bij mijn personlijke menig. Alter ego ben ik niet, Bart is Bart, een beetje eigewijze knakker en P kan dat bevestigen

Wat de laatste zin betreft, geloof ik en weet ik, Fl is niet het enige programma wat bestaat. en ik betwijfel op fl het beste is wat er bestaat.

Als laatste wil ik zeggen, dat ik van sommige veel geleerd heb, klinkt gek, maar toch is het zou. Denk niet dat wat ik lees aan mij voorbij gaat.

Bart

:) Ik hou van mijn hardware-bakjes. Wat ik van software vind, is nogal persoonlijk dus ach..

:D 't Lijkt me bijna een grappig topic om eens helemaal te gaan lezen.

Waarschijnlijk niet, want die hadden die speakertjes gelijk opgeblazen. Aangezien die er nog staan, zal er wel nooit een goede analoge bak in huis zijn geweest.

Maar als ik twee gasten op tv zie die een kamer volgebouwt hebben met hardware en er alleen house mee maken, doe je in mijn ogen iets fout. Het had goed koper gekunt.

Dan zien jouw ogen het misschien wel fout. Sommige mensen, waaronder ik, vinden het wel leuk om al die oude kasten in hun huis te hebben en daar lekker mee te spelen. Op mijn computer met VST's lopen kutten doe ik ook vaak genoeg, maar geeft mij weinig voldoening, die ik bij mijn hardware spul wel krijg. Soms gaat het ook niet om het geld wat er mee gemoeit is, maar om het plezier wat je ermee hebt. In mijn geval is dat plezier heel erg groot, maar ik kan niet zeggen dat daardoor mijn muziek fantastisch of professioneel is/wordt. Maar.....

Ik vind het wel leuk!

Dus lekker boeiend!! Het is mijn hobby en het gaat erom dat ik het ermee naar mijn zin heb. En hoe ik dat doe?? Dat is lekker mijn zaak! Net zoals iedereen voor zichzelf uitmaakt wat hij/zij het fijnst/leukst/best vindt.

punt!

Origineel geplaatst door dsil
Waarschijnlijk niet, want die hadden die speakertjes gelijk opgeblazen. Aangezien die er nog staan, zal er wel nooit een goede analoge bak in huis zijn geweest.

ik heb ooit analoge gehad en nee niet meteen opgeblazen.

Dan zien jouw ogen het misschien wel fout. Sommige mensen, waaronder ik, vinden het wel leuk om al die oude kasten in hun huis te hebben en daar lekker mee te spelen.

Daar kan je gelijk in hebben ja, spelen is leuk.

Ik vind het wel leuk!

Dus lekker boeiend!! Het is mijn hobby en het gaat erom dat ik het ermee naar mijn zin heb. En hoe ik dat doe?? Dat is lekker mijn zaak! Net zoals iedereen voor zichzelf uitmaakt wat hij/zij het fijnst/leukst/best vindt.

punt! [/B][/QUOTE]

Dat heb ik nooit bedoelt, in tegendeel. Doe wat je leuk vind, wie ben ik om dat tegen te spreken.

Tjonge wat een taal gebruik. volgens mij heb ik een gevloeilge snaar geraakt.
Denk maar eens goed na wat ik zeg knul, en dan zal je ooit begrijpen wat ik bedoel. Jij houdt je te vast aan hardware en dat vind ik persoonlijk onverstandig. Ik wil niet lofend zijn over software. Maar als ik twee gasten op tv zie die een kamer volgebouwt hebben met hardware en er alleen house mee maken, doe je in mijn ogen iets fout. Het had goed koper gekunt.

Mijn boxen kan je pasee vinden, ik heb onder vonden dat je er iets mee kan bereiken.
Ik ga niet zeggen dat ik van alles wat afweet, maar ik vind het raar dat als iemand een nummer maak, op gruwa hardware en ik beluister het op mijn spullen klinkt het op een of andere manier niet, terwijl het andersom wel gaat.
Nou wil ik niet zeggen dat ik nou zou goed ben, want dat ben ik niet.
Noch wil ik sommige mensen hier tegenspreken, en dat zijn de mensen met leervolle berichten

Ben je werkelijk waar geschokt door het woord 'poep'? Bij mij heb je geen gevoelige snaar ontdekt hoor. Ik ben nog 10x arroganter dan jij bent, en mijn elitaire gevoel overtref je nooit van je leven. Daarom ga ik verder ook niet inhoudelijk op je onzin in. Weet je waarom? Ik weet het toch beter dan jij, je dwingt me nu alleen min of meer om dat te zeggen. Ik vroeg alleen om een :slotje: omdat dit topic in de verste verte niet meer te maken heeft met wat de topicstarter hoopte te bereiken.

Het tweede gedeelte van je tekst ontgaat me een beetje. Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt met je boxen. Ik heb het hier niet over gehad en ik heb je onzin hierover niet gelezen. En ik vind het feit dat je nu zegt dat je niet wil zeggen dat je goed bent vrij paradoxaal met dingen die je eerder in dit topic genoemd hebt. Het is nu in ieder geval wel voor het eerst dat je het bij het rechte eind hebt :)

Wat lief dat je me trouwens knul noemt. Wil je me soms ook een kusje geven?

Nou, brabbel nog wat en laat dan alsjeblieft de moderators hier wat aan doen.

Ow, hahahaha. Ik heb nog even nagelezen waar je het woord 'passe' vandaan had. Maar dat was iemand anders zijn post.

Je intelligentie laat ook nogal te wensen over, aangezien je zijn vrij eenvoudig te begrijpen grap niet vat. Nou, laat me alsjeblieft nu niet nog meer onvriendelijke dingen zeggen. Daar heb ik namelijk een hekel aan. :mega:

Back