Sysex in Cubase recorden

karstieman

Super K
Ik ben gisteren een behoorlijke tijd bezig geweest om mijn koppengedraai van de Virus te recorden in Cubase 3SX.
Nu is het me gelukt door op een ingespeelde track nogmaals op REC te klikken, dan de boel starten via RECORD en op deze manier neemt Cubase het knoppengedraai goed op.
Maar zou dit niet mogelijk moeten zijn via de automation (w) in Cubase ?
Als ik op een track automation(w) aanzet, dan worden wel bijv. volumewijziginen van de cubase mixer opgenomen, maar hij neemt zo geen knoppengedraai op.

Is het eigenlijk wel mogelijk om het knoppengedraai op te nemen via automation ? :confused:

Als ik bij mij bij een miditrack rec-enabled en Write enabled aan heb staan is simpel PLAY al voldoende om knoppengedraai op die track op te nemen.

Re: Sysex in Cubase recorden

Origineel geplaatst door karstieman
Ik ben gisteren een behoorlijke tijd bezig geweest om mijn koppengedraai van de Virus te recorden in Cubase 3SX.
Nu is het me gelukt door op een ingespeelde track nogmaals op REC te klikken, dan de boel starten via RECORD en op deze manier neemt Cubase het knoppengedraai goed op.
Maar zou dit niet mogelijk moeten zijn via de automation (w) in Cubase ?
Als ik op een track automation(w) aanzet, dan worden wel bijv. volumewijziginen van de cubase mixer opgenomen, maar hij neemt zo geen knoppengedraai op.

Is het eigenlijk wel mogelijk om het knoppengedraai op te nemen via automation ? :confused:

virus b en sx3. Tenzij je zelf een virus editor met automation sysex strings hebt geschreven zal dat niet op die manier werken. hardware heeft vanzichzelf geen automation parameters. Daarvoor moet je een editor zelf schrijven om die automation te koppelen (of een editor kopen indien deze voorradig is.)

dus wat jij wilt kan niet zomaar , daar moet je dus het nodige zelf voor doen.
wat wel kan is je filter sysex vlag uitzetten in cubase en op record op een spoor drukken (en op de virus aangeven dat die sysex uit moet sturen , want volgens mij kun je dit uitzetten als ik het me goed kan herinneren). Dan neem je gewoon je sysex commando's op daarna, dat is de meest gangbare en simpele methode.

Re: Re: Sysex in Cubase recorden

Re: Re: Sysex in Cubase recorden

Origineel geplaatst door quifster
virus b en sx3. Tenzij je zelf een virus editor met automation sysex strings hebt geschreven zal dat niet op die manier werken. hardware heeft vanzichzelf geen automation parameters.

oeps...... even niet aan gedacht (en voor de volledigheid)
geen virus hier en hier zit er dus idd een editor tussen :stupid

Back